eAutoPower váltó e8WD 8R nagy traktorokra; John Deere (Walldorf) közös fejlesztése a JOSKIN-nal
A mezőgazdasági traktorokat több mint 20 éve használják folyamatosan változó sebességváltókkal, hidrosztatikus-mechanikus teljesítménymegosztással. Eddig a nagyobb teljesítményű elektromos hajtóművekhez, illetve szerelvényekhez, felépítményekhez további generátort építettek be a traktorokba (ventilátor, sűrített levegős/klíma kompresszor).
A mezőgazdasági technológia első elektromechanikus teljesítménymegosztó váltóműve az új 8R nagy John Deere traktorokba szerelt eAutoPower váltó – fotó: agritechnica.com
A mezőgazdasági technológia első elektromechanikus teljesítménymegosztó váltóműve az új 8R nagy John Deere traktorokba szerelt eAutoPower váltó. Műszakilag a hidraulikus egység (szivattyú/motor) teljesen nélkülözhető; helyette két villanymotor van beépítve, fokozatmentesen működtető hajtóműként. A villanymotorok különleges kialakításúak, azok nemcsak a hajtóművet táplálják, de akár 100 kW elektromos energiát is szolgáltatnak külső fogyasztók számára.
Az eredményül kapott traktoreszköz villamosítását a Joskin vállalattal közösen, a trágyaszórásra kifejlesztett rendszermegoldáson keresztül mutatják be, amelyben a tridemtengelyek közül kettő elektromos meghajtású.
Amikor külső elektromos alkatrészekhez használnak elektromos áramot, a bizonyos működési pontokon fellépő többlet-energiaáramlás „lecsapolható”, ami tovább javítja a rendszer általános hatékonyságát. A trágyaszóró tengelyhajtásával kombinálva a gyakorlati alkalmazás eredményei között szerepel többek között a nagyobb tapadás, kevesebb kerékcsúszás és jobb nyomon követés lejtőkön.