Ezek a pótkocsik most a legnépszerűbbek a magyar gazdák körében
2020-12-03 14:20:32 / Agroinfom.hu
A mezőgazdasági eszközök piaca az idei IV. negyedévre egyértelműen magára talált. A pótkocsi-eladások éves görbéje – hasonlóan a targoncaértékesítés alakulásához – mostanra felvette a szokásos formáját.
A
DATAHOUSE által közzétett legfrissebb adatok nemcsak a billenőplatós
pótkocsikat tartalmazzák, a közölt darabszámokban benne vannak a rendszámmal ellátott, forgalomba állított mezőgazdasági rendeltetésű egyéb szállítóeszközök is, úgymint bálaszállító pótkocsik, szippantók, átrakókocsik, szervestrágya-szórók stb.
Hónap |
2020 |
2019 |
2018 |
Január |
97 |
66 |
89 |
Február |
109 |
96 |
103 |
Március |
104 |
122 |
120 |
Április |
120 |
128 |
169 |
Május |
118 |
138 |
195 |
Június |
160 |
152 |
268 |
Július |
127 |
234 |
203 |
Augusztus |
100 |
105 |
144 |
Szeptember |
124 |
106 |
123 |
Október |
112 |
96 |
120 |
November |
99 |
73 |
89 |
December |
|
117 |
101 |
Összes (évkezdettől) |
1270 |
1316 |
1623 |
Összes (év) |
1270 |
1433 |
1724 |
|
Azzal együtt, hogy a korábbi évek nyári hónapokra eső csúcsforgalmazásai ebben az évben elmaradtak, minden esély megvan rá, hogy év végére – az erősebb őszi hónapok és a várható decemberi élénkülés révén – összességében a pótkocsipiac is megközelítheti a szokott szintet, csak úgy, mint azt a targonca-eladások esetében láthattuk előzőleg. Jelenleg időarányosan 3,5 százalékkal marad el e piac teljesítménye a tavalyi évitől.
A Fliegl magabiztosan áll a népszerűségi rangsor élén. Az előző havi forgalomhoz képest a II. és III. helyeken felcserélődött a Farmtech és a Pronar novemberben, az évkezdettől számított összesítésben azonban csak a VII. és VIII. helyen cserélt pozíciót a Bagodi Mezőgép és az Oehler.
Helyezés |
Márka |
2020. I-XI. |
2019. I-XI. |
2018. I-XI. |
1. |
FLIEGL |
331 |
271 |
297 |
2. |
PRONAR |
165 |
193 |
366 |
3. |
AGROGÉP |
105 |
124 |
141 |
4. |
METAL-FACH |
95 |
131 |
180 |
5. |
FARMTECH |
79 |
49 |
68 |
6. |
JOSKIN |
50 |
69 |
68 |
7. |
BAGODI MEZÖGÉP |
48 |
22 |
35 |
8. |
OEHLER |
47 |
69 |
76 |
9. |
ZASLAW |
40 |
31 |
35 |
10. |
LABINPROGRES |
31 |
34 |
18 |
|
Önmagában a novemberi számokat értékelve is megkérdőjelezhetetlen a Fliegl előnye, ezzel a piaci részesedése az adott hónapban meghaladja a 20 százalékot, az év eddigi időszakát tekintve pedig a 26 százalékot. A tavaly novemberi forgalmakhoz képest a Farmtech, a Bagodi Mezőgép és a Zaslaw is gyakorlatilag megháromszorozta az eladásait, ezzel mindhárom gyártó a eddigi 11 hónapra vetített éves összesítésben is bővüléssel büszkélkedhet.
Helyezés |
Márka |
2020. XI. |
2019. XI. |
2018. XI. |
1. |
FLIEGL |
21 |
12 |
10 |
2. |
FARMTECH |
18 |
4 |
1 |
3. |
PRONAR |
8 |
10 |
17 |
4. |
BAGODI MEZÖGÉP |
8 |
2 |
2 |
5. |
METAL-FACH |
6 |
6 |
11 |
6. |
ZASLAW |
4 |
1 |
2 |
7. |
OEHLER |
3 |
4 |
3 |
8. |
PEZZAIOLI |
3 |
1 |
0 |
9. |
AGROGÉP |
2 |
6 |
5 |
10. |
CYNKOMET |
2 |
3 |
1 |
|
Az egyes méretkategóriákat elemezve továbbra is a 10–30 tonna teherbírású pótkocsik a legkelendőbbek, meggyőző (71,5 százalékos) piaci részesedéssel uralva a piacot, ugyanakkor lényegében tartja a jóval csekélyebb (15,5 százalékos) pozícióját az alatta lévő, 3,5–10 tonna közötti modellosztály is. Mindössze 3 százalékot képvisel a piaci tortából a 30 tonna feletti pótkocsi-kategória, ám a tavalyi bázisévet alapul véve ennek népszerűsége növekszik számottevően.
Indexkép: Pixabay