Korábbi cikkünkben egy-két mondatban az "Év Traktora 2017" díjra pályázó döntősök népes táborát mutattuk be, ez alkalommal pedig az "Év univerzális traktora 2017" kategória döntőseit mutatjuk be röviden.
Case IH Luxxum 120A Case IH új, kompakt traktorcsaládja három modellből áll, 100-as, 110-es, 120-as típusjelzéssel, melyek közül a legnagyobb névleges teljesítményű 117 LE-s modell került be a versenybe. A négyhengeres, 3,4 literes, Hi-eSCR technológiás, Stage IV/ TIER 4B emissziós besorolású, új FPT-motorok kerültek beépítésre a Luxxum család tagjaiba, melyek maximális nyomatékai (1500-as motorfordulatnál) 430, 468 és 491 Nm.
Új, 32x32-es, automatizált, 4 tartományban fokozatmentesen kapcsolható sebességváltóval szerelték fel a traktorokat, melyek Auto-transport funkcióval is rendelkeznek. Egy 80 l/perc szállítási teljesítményű CCLS-szivattyú szolgálja ki a traktor hidraulikus rendszerét, kompakt vázszerkezetét jól jellemzi 2420/2430 mm-es tengelytávolsága is.
Case IH Luxxum 120 – fotó: caseih.com
Massey Ferguson 5711
Az új MF 5700-as traktorsorozatban 4,4 literes, négyhengeres, Agco Power-dízelmotorok szolgálnak erőforrásul, amelyek dízel oxidációs katalizátor és SCR füstgázkezelő rendszer segítségével teljesítik a Tier4Final emissziós szabványokat. Maximumteljesítményüket 2000 f/percnél érik el, a maximális nyomatékot pedig 1500 percenkénti fordulatszámnál adják le.
Az erőátvitelről mechanikus kapcsolású, irányváltóval ellátott, szinkronizált, előre és hátra egyaránt 12 fokozatot biztosító sebességváltó gondoskodik. A hátsó teljesítményleadó tengely kapcsolása is elektrohidraulikusan történik, és három fordulatszámot biztosít. A széria hidraulikus rendszerét egy nagynyomású fogaskerék-szivattyú szolgálja ki, a hátsó hárompontfüggesztő szerkezet emelőképessége pedig 3000/5200 kg.
Massey Ferguson 5711 – fotó: tractoroftheyear.org
Deutz-Fahr 5125
Az 5G sorozat teljesen új fejlesztésű FARMotion Tier 4i motorjai 3 vagy 4 hengeres változatban kerültek alkalmazásra elektronikus vezérlésű, közös nyomócsöves Bosch-befecskendezéssel, töltőlevegő-visszahűtővel kiegészített kényszerített indukciós turbófeltöltővel, valamint DOC típusú kipufogógáz-utókezelő rendszerrel rendelkeznek.
A négy különböző munkavégzési tartományban használható négy, illetve öt sebességi fokozatból, a két vagy három Powershift (terhelés alatt kapcsolható) fokozatból, valamint a mechanikus vagy hidraulikus kapcsolású, terhelés alatti irányváltóból álló bőséges váltóműválaszték még az egyedi üzemeltetési igényeket is kielégíti.
Deutz-Fahr 5125 – fotó: deutz-fahr.com
New Holland T5.120
A T5-ös család tagjaiban rendkívül takarékos, 3,4 literes, közös nyomócsöves F5G Ecoblue Compact HI-ESCR dízelmotorok szolgálnak erőforrásul, Tier 4B emissziós besorolással. Ezek a motorok akár 24 százalékkal nagyobb nyomatékot szolgáltatnak, mint a korábbi generációk erőforrásai. A T5.120-as modell 117 LE névleges teljesítményű, 37 százalékos nyomatékrugalmassággal. A T5-ös sorozat opcióban Terraglide™ mellső rugózott híddal és Comfort Ride™ fülkerugózással szerelhető fel.
New Holland T5.120 – fotó: newholland.com