A gondos üzemeltetés szintén a költséghatékonyság és környezetvédelem része
A felújított és a felújítás előtti gumiheveder felülete
Felújítás minden célra
A kanadai székhelyű Camso vállalatot 1982-ben alapították, amely először motoros szánokhoz és egyedi építésű, sarkvidéki járművekhez gyártott gumihevedereket, majd 2004-től megkezdték az agrár- és építőipari célú munkagépek gumihevedereinek és gumiabroncsainak felújítását és értékesítését is. Továbbá hivatalos felújítója lett a Bombardier céghez tartozó, hobbi célú járművek gumihevedereinek is. Napjainkra már a világ számos pontján jelen vannak, de értékesítő partnereik már fél Európát is lefedik.
A központi vevőegység tetszőleges helyre beépíthető
Akár közúti, akár agrár célú vagy építőipari gumiabroncsról, gumihevederről van szó, az élettartam egyik feltétele a megfelelő, körültekintő üzemeltetés. Komoly teljesítményű traktorok és kombájnok vagy más betakarítógépek, akár hajtott hevederes kihordó pótkocsik, gumihevederes rakodógépek vagy más szállítóeszközök – mindegyiket számos terhelés éri, s bizony a gumihevederekben is kárt lehet tenni: leginkább elakadás vagy túlzott tömegű vontatmány vagy mentés miatti megcsúszás száraz talajon, tempós vonulás közúton, perzselő melegben, tempós irányváltás, és még sorolhatnánk.
A gumiheveder is melegszik – hasonlóan a gumiabroncsokhoz –, ami teljesen természetes egy bizonyos mértékig. Ugyanígy meg kell említeni a különböző erőhatásokat munka közben, amelyekkel a tervezők is számolnak.
Egy projekt 3 évvel ezelőtt indult, a közismert német Continentallal közösen, amely már jó ideje nemcsak abroncsokat és más jármű- és gépipari gumitermékeket fejleszt és gyárt, hanem az aktív közlekedésbiztonság terén is kutató-fejlesztővé és beszállítóvá vált, többek közt a Camsónak is egy már klasszikusnak számító gyártmányával, az utólag is beépíthető, abroncsnyomás-érzékelő rendszerével.
Az érzékelő készlet és központi kijelző a fülkébe
Mint tudjuk, nemcsak az abroncs élettartama fontos, de a talajtaposás szempontjából szintén kulcskérdés az aktuális abroncsnyomás. Ugyanakkor a túlmelegedéses és túlterheléses abroncskárosodás leginkább a betakarítási szezonban lehet jellemző a pótkocsiknál, földeken és közúton egyaránt.
Ami egyedülálló újdonság, a gumihevederbe építhető hőfokmérő, amit a Camso most elsőként bevezetett az észak-amerikai piacon a CTS High Speed típusú gumihevederében, amely 23 mérföld/óra, azaz 37 km/óra sebességig használható.
Hőfokérzékelő gumihevederhez
Mint említettük, a nyári hőség, forró aszfalt és a rossz vezetési stílus (erőteljes gyorsítások, fékezések) jelentősen lerövidíthetik a gumihevederek élettartamát, de a helyben vagy minimális íven fordulást se erőltessük, ha nem az egyetlen megoldás.
Az érzékelők folyamatosan tájékoztatnak a gumihevederek hőfokáról vagy a gumiabroncsok nyomásáról és hőfokáról, ezáltal elősegítve a költségtakarékos és környezetbarát üzemeltetést is, kiküszöbölve a jelentős kieséssel járó hevederszakadást vagy defektet.
Távleolvasára szintén lehetőség van
Forrás: www.camso.co