Mióta forgalmaztok Güttler és Moreni gépeket?
Visszatekintve nagyon nehéz ezt elmondani, mert olyan régen. Én azt mondom, hogy talán 4-5 éve vált meghatározóvá és a kiemelt prémium márkáink közé emelkedett. Kiemelt, elkötelezett és elmondhatom, hogy jó forgalommal rendelkező Güttler viszonteladók vagyunk, úgy hogy az ügyfél oldalról is folyamatosan pozitív visszacsatolást kapunk arról, hogy a Güttler teljesen a mi nevünkhöz kötődött a térségben.
Szóval hogy mikor is kezdődött... Egész pontosan 10 éve, vagy több. Nagyon korán felvettük a kapcsolatot, inkább 15 éve. A Moreni pedig 4 éve, és a tavalyi év volt a legsikeresebb.
A Güttler Kft, és az Agro-Alfa Kft. együttműködése – fotó: Agro-Alfa Kft.
Milyen szempontok alapján döntöttetek a ezen gépek forgalmazása mellett?
A Güttler az indulásnál egyértelműen az ügyfél oldalról érkező kereslet miatt, mint jó image-el rendelkező, német márka, amit szerencsére Magyarországon gyártanak, ez is szempont volt. Güttler oldalról pedig, mint minőségi termékről, meggyőződtünk, hogy ezt nekünk egyre határozottabban kell képviselnünk és a teljes Güttler termékpalettát fel kell vennünk.
A Moreni az egy eltérő fejlődési irány lett. Ti győztetek meg, hogy azt a termék palettát is felvegyük a kínálatba, mert teljesen beleilleszkedik abba az elképzelésbe, amit a Güttler is képvisel. Minőségi, technológiákba abszolút beilleszthető.
Ha eladunk egy Güttlert vagy egy Morenit, akkor biztosan mondhatom, hogy a szomszéd is érdeklődni fog utána és egyre inkább indukálja az eladásokat.
Az ügyfeleitek mi alapján választják jellemzően a Güttler és Moreni gépeket? (Ár, tapasztalat, mások tapasztalata, stb.)
A Güttler csillagra és az ezzel kapcsolatosan felépített technológiára, a patanyomra és az evolvens legördülésre lehetett felépíteni az egész márkát, bizonyítva azt, hogy ezt a technológiát bizony eredményesen, akár a bokrosodás szempontjából, be lehet építeni a termelésbe és bizonyítani tudjuk azt, hogy ez a termék akár termés eredményben is egyértelműen pozitív eredményt hoz.
Az pedig természetes velejárója a dolognak, hogy ha valaki vesz egy Güttler Master hengert, az egy olyan referencia, hogy ha valamelyik területen, ahol még nem dolgozik ilyen henger, eladunk egyet, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a későbbiekben is eladásokat indukál, akár egy összetettebb Güttler gép tekintetében, akár Güttler henger tekintetében.
A referenciák, az image és a ráépített technológia hozza az ügyfeleket.
Melyik gépekből adjátok el a legtöbbet? Melyikek a legnépszerűbb gépek? Melyik Güttler és Moreni gépekre érkezik sok vevő, értve itt a Hengereket, SuperMaxx-ot, Moreni típusokat egyaránt.
Güttler portfólióban még mindig a henger, ezen belül egyértelműen a Master pw640 a legtöbbet eladott gépünk. Emellett még mindig a hengeren belül egyre többen az Offsetet választják. Szerényebb lehetőségekkel rendelkező vevők az Offset vagy a Compact hengerek mellett döntenek, ezekben az esetekben a kisebb LE igény is szempont lehet.
Persze a hosszútávú cél az, hogy megismertessük a teljes portfóliót, így menjünk el a gyepgazdálkodás és az ültetvénygazdálkodás fele is, mert ott is kiváló termékek vannak.
Mégis azt mondom, hogy egyértelműen a Master henger és a Földmester ami a forgalmat meghatározza.
Hogy alakult a 2020-as évetek a pandémiás helyzet hatására vagy ellenére? (Mennyire stagnált a piac a ti tapasztalatotok alapján? Volt-e észrevehető hatása a járványnak?)
Sajnos nagyon észrevettük a Coviddal és az ezzel együtt járó problémákkal terhelt vírusos időszakot és volt helyzet, amikor mi is tartottunk attól, hogy ez a forgalomban is meg fog mutatkozni. Tavalyi évről tudni kell, hogy nagyon jó volt az indulás, a gazdák részéről is nagy volt az érdeklődés, de nekem még is az a véleményem, hogy a tavalyi évet a régióban fellépő aszály illetve az EUR-HUF árfolyam határozta meg, illetve az ezzel kapcsolatos problémák.
Szerencsére úgy láttuk, hogy a gazdák ezzel együtt tudtak élni és termés eredmények, valamint a felvásárlási árak is pozitív irányba mozdultak el az ősz folyamán. Tehát összességében egy nagyon jó évet zártunk. Ez meglátszott az eredményeinken is.
"A hosszútávú cél az, hogy megismertessük a teljes portfóliót a vevőinkkel, és így menjünk el a gyepgazdálkodás és az ültetvénygazdálkodás fele is, mert ott is kiváló termékek vannak" – fotó: Agro-Alfa Kft.
2020-ban Ti lettetek az Arany Samurai díj nyertesei. Ez azt jelenti, hogy ti voltatok a Moreni termékek legsikeresebb viszonteladói. Mit gondoltok, elsősorban minek köszönhetitek ezt?
Ez kifejezetten a hosszú évek munkájának eredménye volt, annak, hogy letettük a voksunkat a Güttler kínálata és a márka mellett. Az egész értékesítői csapat elhivatott a Güttler termékek irányába, ez a 3-4 éves tendencia folyamatosan igazolja és az utóbbi két évben abszolút kimagasló eredményeket értünk el az országban, de ez nem két év alatt született meg ez az eredmény, hanem azt mondom, hogy ez 10 év folyamatos munkájának elismerése. Nem csak az ügyfelek és az Agro-Alfa kapcsolatában, hanem az üzletkötők munkájában is.
Ezért is köszönet nekik. Elhivatottan képviselik azt a márkát, amiről meggyőződtek, hogy eladható és hozza az eredményeket.
Nagyon év eleje van, de hogy ítélitek, 2021 jobb vagy rosszabb eddig, mint a tavalyi év?
Nyilván ez az év teljesen más lesz, mint a tavalyi vagy a tavaly előtti. Megszokott rendezvények, mint az AgromashExpo és AgrárGépShow, olyanok bizony nem lesznek. Nagyon úgy néz ki, hogy az első félév rendezvény nélküli lesz, át kell alakítanunk az ezzel kapcsolatos stratégiánkat. Át kell mennünk az online térbe, nagyobb munka vár az üzletkötőkre és a forgalmazók és gyártók kapcsolatára is, de úgy gondolom, hogy ebben az átalakult világban ezt tudjuk teljesíteni, bízunk benne, hogy az eddigi tendenciák és az eredményeink folyamatosak lesznek. Jók a visszacsatolások az ügyfelek részéről is, az érdeklődések száma sem változott, indulás szempontjából mindenképpen pozitív a kezdés. Látszólag a gazdálkodók szempontjából is a várható termelési eredményeket tekintve, illetve a hangulatot megnézve is jó a kedv.
Egyelőre nem lehet rendezvényeket, kiállításokat szervezni. Milyen módot láttok a partnerekkel való személyes találkozókra és bemutatókra?
Nagy feladat hárul az értékesítőkre, de gyártókkal tervezünk olyan kisebb rendezvényeket, amik ebben a helyzetben is úgy gondolom megengedettek. Keressük egymás kapcsolatát és olyan lehetőségeket, mint telephelyi Güttler napok. Természetesen bármikor megnézhetik gazdák ezeket a gépeket, valamint igyekszünk, hogy színvonalas bemutatók legyenek nyílt térben, betartva mindenféle vírus ellenes intézkedést.
Az a lényeg, hogy a kapcsolatunk szoros maradjon az ügyfelekkel és minél több helyen lássák ezeket a termékeket.
Nyilván minden online csatornát is igénybe veszünk, hogy ez megvalósulhasson.
Milyen terveitek vannak a jövőre nézve? (kiállítások, bemutatók, akciók stb.)
Nyilván a gyakorlati bemutatók jelentősége egyre inkább meghatározó. A demózási lehetőségeket úgy gondolom nem szabad kihagyni, nyártól őszig lehetőséget teremtünk erre az ügyfeleknek, hogy a gyakorlati szántóföldi bemutatókat elvégezzük és egyre több helyre jussunk el.
Ezen felül persze fontos nekünk, hogy ha normalizálódik a helyzet, akkor minden számunkra fontos kiállításon megjelenjünk.
Egyértelmű, hogy a Bábolnai Gazdanapok az Agro-Alfa számára meghatározó jelentőségű, a régióban az ügyfelek számára is egy fontos dátum és egy fontos megjelenési lehetőség. Ez eddigi tapasztalatok alapján, ha végre megrendezésre kerülne egy fantasztikus kiállítás lehetne. Nagyon várják már az ügyfelek is, hogy végre valahol találkozzanak konkrétan is a gépekkel.