Az otthon piacvezető, essexi székhelyű, 2000-ben alapított brit cég – amely kimondottan mezőgazdasági célú pótkocsik gyártására szakosodott – kínálata igen bőséges és sokoldalú, a hidrosztatikus meghajtású típusok sem hiányoznak. A legújabb modell közönségpremierje a birminghami LAMMA 2023 mezőgazdasági gépkiállításon lesz január 10-11-én.
HM 1517, horgos emelőberendezéssel, cserefelépítményes rendszerhez, 15 m3-es térfogattal – fotó: www.hmtrailers.co.uk
Új formatervek növelik a HM pótkocsik sokoldalúságát
Az építőiparban már régóta jól bevált az úgynevezett félcső profilú, Hardox kivitelű billenő felépítmény különösen nehéz igénybevételekhez. A HM csapata most ezt gondolta tovább, s ötvözte a sokoldalúan használható, horgos konténeremelő rendszerrel, és helyezte egy masszív tridemes agrár pótkocsialvázra. A HM 1517 típus alkalmas a bordás merevítésű gabonaszállító felépítményhez is, ugyanakkor a már gyártásprogramban lévő HL-16 és HL-20 típusú horgos emelős tandempótok szintén alkalmasak az új félcső profilú csereputtonyhoz.
A HM 1517-es legnagyobb trükkje – a HM cég leírása szerint –, hogy a horgos emelőszerkezet 4 támtalppal rendelkezik, és lehetővé teszi a felépítmény eltávolítását anélkül, hogy azt mechanikusan le kellene emelni az alvázról. A sarkokon lévő támasztólábak lehetővé teszik a különböző hidraulikák lekapcsolását, mielőtt a csupasz alváz kivontatható alóla, és más felépítményekkel, például tartálykocsival, platóval vagy építőipari puttonnyal szerelhető fel. Az átállítás egy órát vesz igénybe, és további előnye, hogy a horgos emelőszerkezet a tárolás során nem szennyeződik és nem sérül.
Az újfajta gabonás pótkocsi lehetővé teszi a gazdálkodók számára, hogy egy nagy teherbírású pótkocsialvázat használjanak cserefelépítménnyel, az emelőszerkezettel járó súlytöbblet nélkül. Azt tapasztalták, hogy a gazdálkodók további sokoldalúságot szeretnének ugyanazon pótkocsijukból kihozni, de sokan nem igényelnek olyan gyakori felépítménycseréket, amelyek indokolnák az emelőhorgos kivitel használatát. Ez az opció lehetővé teszi a gabonás felépítmények aratás utáni cseréjét, elkerülve a téli munkák során keletkező károkat és szennyeződéseket.
A két emelőhorgos modell közül a kisebbik a HM19 Half-Pipe Rock karosszériát mutatja be, amely nagy mennyiségű ömlesztett anyagok – nem csak termények – szállítására alkalmas. A félcsőprofil.kialakítás előnyei közé tartozik az öntisztuló jelleg, amely lehetővé teszi, hogy minden rakomány maradéktalanul ürüljön puttonyból, anélkül hogy a sarokrészeknél letapadna, az első sarkokba szorulna. Ez sokoldalúbbnak bizonyul, mint a lapos aljú billenőplatós pótkocsi opció, és átmenetet képez a megszokott billenőplatós pótkocsi és az emelőhorgos kialakítás között.A gazdálkodók érdekeltek abban, hogy a beruházásaikkal tovább tudjanak lépni, és a különböző cserélhető felépítmények közötti váltás mellett kiemelt szempont, hogy csak egyféle kerékmérettel és fékrendszerrel kell foglalkozni az üzemeltetés, szervizelés során.
Forrás: www.agrimachinerynews.com