A jelenlegi, jól bevált STEYR 6175 Impuls CVT platformra épülő hibrid traktorba beépül mindaz a technológia, amely a márka Konzept hibrid traktorában és hajtásláncában már bizonyított. Bár ezek fejlesztési koncepciók voltak, a Hybrid CVT egy teljesen működőképes traktor, amely nagyon közel áll a sorozatgyártáshoz.

A STEYR Hybrid CVT traktorral a STEYR Konzept és a Konzept hibrid hajtáslánc alapelvei egy gyártásra kész gépben egyesülnek. Az E-CVT funkció révén a traktor tisztán hibrid-elektromos meghajtással, akár 75 kW teljesítménnyel és alacsony, 1.100 ford./perc fordulatszámmal is működtethető. Az E-Shuttling  pedig 15%-kal csökkenti az üzemanyag-felhasználást és gyorsabb, fürgébb manőverezést tesz lehetővé.

Az elektromos hajtás más előnyökkel is jár az üzemeltetők számára. Az E-kormányzás felgyorsítja terepsebességnél az első tengelyt a kanyarokban, hogy 15%-kal csökkentse a fordulási sugarat a 20%-kal gyorsabb manőverezés érdekében, míg az E-Boost szükség esetén további elektromos energiát biztosít, például egy kereszteződésben történő lassítás után, amely után a teljes haladási sebesség 25%-kal gyorsabban érhető el, mint a hagyományos sebességváltóval. Ez a szuperkondenzátor technológiával lehetséges, amely lehetővé teszi a traktor által például lejtőn lefelé haladáskor keletkező elektromos energia tárolását, hogy szükség esetén felhasználhassa azt, például az előbb említett rásegítéshez.

Steyr Hybrid

A STEYR Hybrid CVT az E-Implement technológián keresztül elektromosan is képes meghajtani a kompatibilis munkagépeket – fotó: steyr

Az E-Torque Vectoring segítségével a nyomaték szükség szerint az első vagy a hátsó kerekekre irányul, változó, igény szerinti 4wd-rendszert hozva létre. A szántóföldi munka során az optimális tapadás érdekében az első kerekeket ugyanolyan sebességgel hajtják meg, mint a hátsókat, csökkentve az üzemanyagfogyasztást, a gumiabroncsok kopását és a csúszás miatti talajkárosodást. A 4wd közúton is használható, a gumiabroncs kopása, sérülése nélkül. Az E-Breaking lejtőkön állandó szinten tartja a traktor sebességét, és az elektromos hajtásláncot retarderként használja a fékkopás minimalizálása, valamint a vezetési biztonság növelése érdekében.

Az E-Torque Filling átlagosan 6%-kal csökkenti a kötött és laza talajrészek váltakozásából fakadót sebességváltozást a talajművelő gépekkel végzett munka során. Az eredmény következetesen egyenletesebb munkasebesség, nagyobb kényelem és pontosság.

Az E-Eco üzemmódnak köszönhetően könnyű munka és szállítás közben a lehető legmagasabb hatékonysági szinten működtethető az elektromos és CVT hajtásteljesítmény kombinációja, 5-10%-kal csökkentve a fogyasztást. A STEYR Hybrid CVT az E-Implement technológián keresztül elektromosan is képes meghajtani a kompatibilis munkagépeket, akár 75 kW/700 V-ot biztosítva egy szabványos AEF-porton keresztül.

"Mindössze négy évvel az után, hogy bemutattuk a STEYR Konzept traktort, amit aztán hamarosan a Konzept hibrid hajtáslánc követett, sikerült eljutnunk a gyártásig" – mondja Christian Huber, a CNH Austria ügyvezető igazgatója és a traktorok globális termékmenedzsmentjének alelnöke. "Mindig is az volt a szándékunk, hogy az általunk kifejlesztett Konzept innovációkkal fokozatosan lépjünk át a koncepcióból a valóságba, és a STEYR Hybrid CVT-vel azt hiszem, világossá tettük szándékunkat, hogy az innovatív technológia és egy olyan traktor integrálásával úttörő szerepet töltsünk be, amely nagyobb hatékonyságot, termelékenységet és vezetési élményt nyújt az ügyfeleknek."