Nógrád megyében, Nézsa községben él Varga Sándor, aki most körülbelül egy hektáron gazdálkodik. Volt már nagyobb is a gazdaság, több földdel, de aztán ezeknek a területeknek a nagy részét értékesítette. Korábban bérgépekkel dolgoztatott, most pedig már inkább csak hobbiból gazdálkodik. Volt egy egytengelyes kistraktora, de az után sokat kellett "sétálgatni", ezért vett egy Holder B10-es traktort, amit teljesen felújított.
A kistraktort elcserélte egy régi MTZ 50-esre, az meg túl nagynak bizonyult, nem volt kihasználva, ezért azt is elcserélte egy Tomo Vinkovic-ra, így már két kistraktora volt, hiszen a Holder is ez a kategória.
Így érkezett – forrás: Varga Sándor
A Holder helyett csak egy picivel nagyobbat szeretett volna, így azt odaadta ezért a K25-ös Zetorért, ami Bugacról érkezett. Sok típustársához hasonlóan ez is szalagfűrészt hajtott. Már három-négy éve állt, ezért egy henger nem ment, adagoló-problémái voltak. Mindez persze, annak is köszönhető, hogy az előző tulaj a költséghatékonyság jegyében használt étolajjal működtette – és a gép azzal is ment.
Varga Sándor a géppel – forrás: Varga Sándor
– Ezek a motorok a nyári időszakban még elmennek ezekkel a hajtóanyagokkal, akár fáradt olajjal is, de tagadhatatlan, hogy az üzemanyag-rendszernek nem tesz jót az "alternatív" üzemanyag – magyarázta Varga Sándor. – Ezzel együtt a motorja jó állapotú volt, a külseje már nem annyira. Nekiálltam rendbe tenni, természetesen, a motort, az üzemanyag-rendszert, az erőátvitelt és a külső elemeket is, ez olyannyira sikerült, hogy idén már kaszáltam és báláztam is vele.
Varga Sándor nagyon elégedett a trakival, mint mondta, finomabb szerkezet, mint az MTZ, ahhoz viszonyítva és egyébként is nagyon keveset fogyaszt. Jól viszi a 140 centis lengyel fűkaszát és a holland kisbálázót is.
Bírt a magas kaszálnivalóval is – forrás: Varga Sándor
– Szeretném teljesen felújítani a festést és a még hibás elemeket, például a sárvédőket is – folytatta a büszke tulaj. – Szerencsére, kiváló az alkatrészellátása, ezzel a háború miatt nem volt gond, nem úgy például a Vlagyimirecekkel. Ja, és olcsók az alkatrészek, ez sem utolsó szempont. A motorblokkot szürkére festem, mert az az eredeti színe, a burkolat pedig világoskék marad. Szeretnék hozzá venni egy kisebb gyári ekét és más munkagépeket is. Persze, az is lehet, hogy felújítás után ezt is eladom, vagy elcserélem. Majd meglátjuk...
A Zetor K25 sorozatgyártása 1946 augusztus 17-én indult el. A traktor gyorsan elterjedt Csehszlovákiában, 1974-ig kb. 3400 darabot gyártottak, ami akkor az országban üzemelő traktoroknak körülbelül 60%-a volt. Elsősorban könnyebb szántóföldi munkák (vetés, boronálás, hengerezés, permetezés, porozás, valamint sorművelés) végzéséhez tervezték. 1949 és 1961 között gyártották.