A gyártó már korábban bejelentette, hogy az idei, hannoveri AGRITECHNICA-tól távol marad, inkább a helyi és a környező országok agrárrendezvényein szeretne jelen lenni. Október 5-én saját hazájában, az Országos Cseh Szántóversenyen is bemutatkozik az új Proxima.
A Major után a Proxima is megkapta a Pininfarina dizájnt – fotó: Zetor-tractors as
Az új széria legszembetűnőbb változása, hogy a 2015-ben beharangozott új Pininfarina dizájnt a Major traktorcsalád után a Proxima-n is bevezetik. Az új motorháztető formának köszönhetően jobb rálátás nyílik a mellső munkaterületre, amely leginkább homlokrakodóval végzett munka kapcsán nyújt előnyöket. Az új vezetőfülke tetőformájával, az új tetőablakkal és a fülke felső frontperemének kialakításával is a rakodóval való kényelmesebb és biztonságosabb munkavégzést segítik.
Az új fülkében javítottak a homlokrakodóra való rálátáson és a klíma, illetve a fülkefűtés hatásfokán – fotó: Zetor-tractors as
A gyártó tájékoztatása szerint javították a fülke légkondicionálásának, illetve fűtésének hatásfokát és a kabin vázszerkezetének gyártásában új, anyagszilárdságot javító technológiákat alkalmaztak. Ahogy a jelenlegi, úgy az új széria is háromféle erőátvitellel kapható majd, 76-117 LE között.
A Proxima CL standard mechanikus kapcsolású, szinkron shuttle 12 előre- és hátrameneti sebességgel rendelkezik, míg a Proxima GP négy csoportos mechanikus kapcsolású sebességváltó kétfokozatú szorzóval 16 előre- és hátramenettel továbbítja a nyomatékot. A HS kivitelben, négyfokozatú sebességváltó kerül beépítésre, háromcsoportos szorzóval (PowerShift) és hidraulikus irányváltóval (PowerShuttle), 24 előre- és 24 hátramenettel.
A sajtóközlemény szerint a traktorok sorozatgyártása a következő év elején indul.