A dupla jubileum 2 napos, A Mezőgazdaság Következő Generációja címet viselő ünnepi/szakmai programján az Agroinform.hu is részt vesz, portálunkat Mátyás-Horváth Janka képviseli.

A basildoni gyárat pontosan 1964-ben, zöldmezős beruházás keretében nyitotta meg a Ford. Az első gyárépületek kivitelezési munkálatai 1960. április 2-án kezdődtek és 1964. február 29-én fejeződtek be. Itt készültek az olyan legendás traktortípusok, mint a Ford 4000-es és 5000-es.

A gyár történetének fontosabb mérföldkövei:

1984-ben elkészült az 500 000. traktor

1984-ben készült el az 500 000. traktor a három évvel korábban bevezetett Q-fülkés Series 10 sorozatból, amely a 44 lóerős 2610-estől a 116 lóerős 8210-esig terjedt és olyan fejlesztéseket vezetett be a piacra, mint a SynchroShift szinkronizált sebességváltó.

1989-ben az egymilliomodik traktor

Öt évvel később, 1989-ben, a Series 10 sorozat Generation III evolúciójának bevezetésével egy időben elkészült Basildonban az egymilliomodik traktor. Ez az év az üzem 25 éves fennállását is jelentette, amit limitált számú Silver Jubilee 7810 traktor kiadásával ünnepeltek.

1995-ben az 1,500,000. traktor

1995-ben az üzem megépítette az 1,500,000. traktort, egy Series 40 modellt, négy évvel azután, hogy a Ford New Holland mezőgazdasági gép üzletág a Fiat tulajdonába került, létrehozva a mai New Holland márkát.

New Holland

A kétmilliomodik New Holland traktor (egy 225 lóerős T7.225, az egyik legnépszerűbb T7 modell) ma gördült ki a basildoni gyárból – fotó: Mátyás-Horváth Janka

2024. júliusában a 2 milliomodik traktor

Most, 2024 júliusában pedig már a 2 milliomodik traktor gördült le a gyártósorról, jelentős mérföldkövet jelölve a basildoni üzem és a New Holland márka számára világszerte.

Ma az üzem termékei továbbra is exportra készülnek és innét jutnak el a világ számos pontjára. Az itt gyártott típusok a közelmúltban kiegészültek a legújabb, alternatív üzemanyagokkal, metánnal, illetve sűrített földgázzal működő modellekkel.


A vállalat 2021-ben Basildonban kezdte meg az iparág első ilyen traktora, a T6.180 Methane Power LNG sorozatgyártását, amit még ebben az évben követett a nagyobb teljesítményű T7.270 Methane Power CNG. Ezek a fejlesztések lehetővé teszik az energiafüggetlen gazdaság koncepciójának megvalósítását, mely kapcsán a Bennamann az együttműködő partner. A technológia az állati trágyából előállított biometán üzemanyag felhasználására épül. Mindezek az Alternatív Üzemanyagok Kiválósági Központjának legújabb fejlesztései, amely egy speciális, az alternatív hajtásokra fókuszáló kutatás-fejlesztési részleg.

New Holland

Íme a jövő: a T6.180 Methane Power LNG – fotó: Mátyás-Horváth Janka

A mostani sajtóeseményen (melyen a márka, illetve az anyacég, a CNH legfelsőbb szintű vezetősége, köztük Carlo Lambro márkaelnök is részt vett) egyebek közt éppen ez utóbbi traktortípust, illetve a vadonatúj New Holland CR10 és 11-es kombájnokat ismerhették meg közelebbről a sajtó munkatársai. Sőt, ki is próbálhatták az esemény címéhez illően a mezőgazdaság következő generációját jelentő erő- és munkagépeket. Szó esett továbbá egy újdonságról is – erről azonban többet csak augusztusban, a hivatalos bejelentést követően árulhatunk el.

New Holland kombájn

A New Holland CR11-es ikerrotoros kombájn újszerű technológiai megoldásai és kiemelkedő teljesítménye miatt számos díjat bezsebelt hivatalos bemutatása óta – fotó: Mátyás-Horváth Janka

Kolléganőnk, Mátyás-Horváth Janka a T7-est vezette, s mint elmondta: a gép nagyon halk működésű, a motor hangja alapvetően is más, mint egy dízelé, de nagyon jól és gyorsan reagált a gázadásra. Gyors és erős volt, jól bírta a szántóföldi terhelést.