Az opcionális TwinBunker rendszerrel gondolnak azokra a felhasználókra is, akik vetőgépek feltöltésére is használni szeretnék az átrakókocsit. A GTW 210-ben az 50/50 arányban, a GTW 300-ban a 40/60 arányban ketté osztható tartályban, egy raktérben elszeparálva tárolható és külön-külön üríthető a vetőmag és a műtrágya. A kettéosztott tartály két részét külön-külön mérhetjük a mennyiséget.
A GTW család két legkisebb modelljét váltja az új generáció – fotó: Ludwig Bergmann GmbH
A kihordó csigától külön-külön lezárható kamrák akkor is előnyös megoldást kínálnak, ha betakarítógépeket szolgálunk ki és gabona vagy kukorica gyűjtésére, átrakására használjuk az eszközt. Ebben az esetben megállíthatjuk úgy az ürítő rendszert, hogy előzőleg a tartályt már lezárjuk, tehát tehermentesítjük és teljesen kiürítjük az átrakócsatornát. Így az újabb indításkor a csigák nem terhelten indulnak, hanem már üzemi fordulatszám mellett menet közben engedhetjük rá a nagy tömegű terményt. Ha hirtelen esősre fordulna az időjárás, akkor sem kell megrémülnünk, mivel mindkét modell felszerelhető opcióban takaróponyvával.
Mindkét GTW modellnél a tartályt ürítő csigák átmérője 350 mm, az átrakócsiga pedig 400 mm átmérőjű.
A ketté osztott tartály felülnézetből – fotó: Ludwig Bergmann GmbH
Az ürítési idő 21 m³-es változatnál a gyártó szerint körülbelül 2,5 perc, a 30 m³-es tartállyal szerelt modellnél pedig körülbelül 3,5 perc. Ez körülbelül 400 t/h ürítési teljesítménynek felel meg. A két legkisebb modellnél eddig nem volt lehetőség a mérlegrendszer alkalmazására, de most már az új generációnál ez is rendelhető opcióban. Ugyancsak a külön rendelhető tételek listáján szerepel a vetőgépek és műtrágyaszórók feltöltését megkönnyítő hidraulikusan mozgatható kifolyónyílás-bővítés.
Újdonság még a cserélhető felépítményes, univerzálisalváz-kínálatukban, hogy a 24 tonna, megengedett legnagyobb össztömegű, Vario-440 modellre a trágyaszóró és a silószállító felépítmény mellett, immár gumóstermény gyűjtésére-átrakására kialakított, RRW-400-as típusú felépítmény is adaptálható.
Újabb felépítménnyel bővült az alkalmazási területe a Vario-440 cserefelépítményes alváznak – fotó: Ludwig Bergmann GmbH
A felépítmény befogadó kapacitása 29 m3, az átrakószalag pedig 2 méter széles. A felépítmény maximális átrakási teljesítménye 2100 t/h. A meghatása teljesítményleadó tengelyről történik, amely egy 160 L/min szállítási kapacitású, 400 bar nyomás létrehozására képes hidraulikaszivattyú működtet. A termény mozgatását a kihordószalag felé egy menetirányban mozgó és a végére merőlegesen egy keresztirányban futó, végtelenített láncos-kaparóléces rendszer végzi. A keresztirányban, a kihordó heveder felé futó szalag végén még egy tisztító henger is segíti a termény megtisztulását a szennyeződésektől.