A Case IH első csuklós törzsű traktorját 1988-ban mutatta be, az amerikai Steiger (1958-1986) 1986-os megvásárlását követően, míg az első, 4 gumihevederes, csuklós traktorját 1997-ben vezette be a piacra. Az elmúlt 23 év során nagyot változtak a felhasználói igények és vele együtt a technika is, de mind a mai napig az egyik csúcsverziót képviseli Quadtrack és a 4 vagy 8 abronccsal alkalmazható Steiger a nagy gazdaságok számára.
Fontos részletváltozások
Az ASF Connect kimondottan az európai piaci, ezen belül is a nagy gazdaságok elvárásainak megfelelően lett kifejlesztve, a legkorszerűbb adatátviteli- és adatrögzítési megoldásokkal. A fülkekomfort és a kezelőszervek teljesen hasonlóak, mint a Magnum-szériánál, amelyen az ASF Connect 2019-ben megjelent.
Legkorszerűbb adatátviteli- és adatrögzítési megoldások a Quadtrack és Steiger erőgépeknél.
A Quadtrack-nál 8 típushoz (525-692 LE teljesítmény kategóriában), a Steiger-nél 6 típushoz (469-558 LE teljesítmény kategóriában) érhető el az ASF Connet
A rendszer a következő újításokat tartalmazza:
- az ASF Connect rendszer szériában, gyárilag beépítésre kerül
- AFS Pro 1200 érintőképernyős kijelző
- AFS Vision Pro operációs rendszer
- AFS Vector Pro vevőegység
- új Case IH MultiController kartámasz
- új belső tér, a személyautó-gyártóktól átvett stílusban és minőségben
- teljesen új fűtés-szellőztetés és légkondicionáló rendszer
- új elektro-hidraulikus működtető szelepek
- szoftverfejlesztés az érintőképernyőhöz
Meghatározó kapcsolat
Amikor az ASF Connect rendszert e két traktorokhoz illesztették, a teljes körű, de egyszerű adatbegyűjtés és a maradéktalan, folyamatos adattovábbítás voltak kiemelt szempontok, a hatékony működtetéshez. Az adatátvitel kétirányú a gép(ek) és a gazdaság központja között, de a központi gépre beérkezett adatok egyéni eszközökön keresztül – okostelefon, tablet – szintén elérhetők, egy felhő alapú rendszerből.
Az adatátvitel lelke.
Nemcsak az üzemeltetési adatok, de az éppen végzett munkafolyamatok ugyanúgy nyomon követhetők, mintha a traktorfülkében ülnénk. A rendszer természetesen géppark szinten, a többi Case IH géppel együtt kapcsolódik össze. A szoftveres frissítések, hibabeazonosítások és az esedékes szervizek, javítások ütemezése ugyancsak a távolból lehetséges, az igénybevételek alapján.
Az ASF Connect három fő platformon alapul:
- ASF Pro 1200 kijelző nem más, mint egy 12 collos érintőképernyő, amely nemcsak megjeleníti a részletes működési paramétereket, hanem továbbítja és egyéni eszközökön szintén nyomon követhetők, sőt a gépkereskedő és szerviz számára is hozzáférhetők. Továbbá, egy Bluetooth-szal kiegészítve még akár a traktoron lévő 4 külső kamera képe is láthatóvá válik.
- AFS Vision Pro operációs rendszer okostelefonra és táblagépre szabott, megkönnyítve használatát, de betárcsázós mobil eszközzel is kompatibilis.
- AFS Vector Pro vevőegység, biztonságos adatátvitellel és korrekciós lehetőségekkel, alapszintű (WAAS and AFS 1), a közepes (AFS 2) és a magas szintű (RTK and AFS RTK+) pontossággal.
Új munkakörnyezet
A teljesen új, többfunkciós kartámasz, 8 ujjheggyel működtető gombbal, új, többfunkciós joystickkal, rajta 4 programozható funkciójú gombbal. A vezetőülés 40 fokos szögben változatlanul jobbra kifordítható. A munkakomfortot a jól bevált, kombinált fülkefelfüggesztés teszi teljessé. A kormányzási rendszer állítható áttételű, meggyorsítva a tábla végi visszafordulásokat. Sötétedés után a külső reflektorok 360 fokos megvilágítást adnak, igény szerint működtetve.
Új, ergonomikusabb kapcsolók, kezelőtárcsa és joystick.
Hatékony erőátvitel és kevesebb időveszteség
Gyakran találkozhatunk ezen kifejezéssel, mert nemcsak a motortechnika számít, de még inkább a teljes erőátvitel, a váltómű és a tengelyek vagy a mechanikus kihajtások, ahol a mérnököknek minimalizálni kell a belső súrlódásokat, a teljesítményveszteséget és biztosítani a folyamatos erőátvitelt, mint a takarékos üzem és környezetvédelem egyik kulcspontja.
A Case IH továbbra is kétféle, a powershift rendszerű és a folyamatosan változó áttételű váltóművekkel kínálja gumiabroncsos és gumihevederes traktorjait. A PowerDrive powershift rendszerű váltó akár 20 százalékkal is jobb gyorsulást tesz lehetővé minden fokozatkapcsoláskor, ami különösen közúton fontos és egyenletes a gyorsítás és az erőátvitel. A CVXDrive váltómű a Steiger 420; 470 és 500 lóerős, valamint a Quadtrack 470; 500 és 540 lóerős változatiba kerül beépítésre.
Kiküszöböli a kevésbé tapasztalt traktorvezető hibáit, dinamikus gyorsítást nyújt szántóföldön, közúton, maximális teljesítményátadást biztosít alacsony munkasebességnél és teljes kapacitással működhet a hidraulikarendszer különleges alkalmazásoknál, például tuskózásnál vagy ültetésnél.
Gyorsabb fordulók, ritkább tankolás, hatékony munkavégzés.
Az előbbi Quadtrack modellek és a Steiger 500-as típusnál 44 százalékkal növelték meg az opciós, úgynevezett nyeregtartály kapacitását, 1230 literről 1779 literre.
Az adaptív kormányművet (ASC – Adaptive Steering Control) más Case IH traktortípuson szintén alkalmazzák, mennyi kormányelfordulás kell a két teljes elkormányzás között. Ezt az ASF terminálon lehet beállítani. Minden egyes területvégi fordulónál másodperceket nyerve, a nap végére nagyobb területet megművelve és kevesebb tankolással lehetünk még hatékonyabbak.
A mérnökök természetesen a rövidebb és ritkább szervizelési, karbantartási időkre is gondolnak. A Stage V-ös FPT erőforrások csak SCR-rel működnek, nincs dízelrészecske-szűrő, az olajcsere-intervallum 600 üzemóra és a napi ellenőrzések, könnyen, biztonságosan a talajszintről is elvégezhetők.
Forrás: www.cnhindustrial.com/caseih