Az önvezető gépek kora kétségtelenül elérkezett. Erről már bővebben beszámoltunk, ráadásul a mezőgazdasági gépek Optimus fővezérét, a CASE IH Magnum önműködő koncepcióváltozatát bemutatva, mely most is ott pompázik Párizsban a Sima Nemzetközi Mezőgazdasági Gépkiállításon, ahol egy innovációs ezüstérmet is képzeletbeli nyakába akasztottak.

Érdemes végignézni a videót, hátborzongató látvány – videó: CNH Industrial

A traktor sci-fibe illő formája és képességei még mindig elindítják az ember fantáziáját, hogy mi mindenre lehet képes, és milyen előnyei lehetnek valós termelési körülmények között. A fejlesztés azonban nem áll meg, hiszen a napokban került ki a topgear oldalára néhány fotó egy versenyautóról, amit a jövőre tervezett Formula E világbajnokság népszerűsítésére használnak majd, és a tervek szerint, 300 km/órás tempóval alázza majd a mezőnyt. Igen, 300 km/órás tempóval, ráadásul pilóta nélkül!

De mi köze ennek az űrtechnológiát is megszégyenítő, aszfaltszaggató szörnynek a mezőgazdasági gépekhez?

Kinézzük belőle a 300 km/órát, még többet is – fotó: roborace.com

A válasz egyszerű. Ugyanaz a központi „agy”, felel a vezérléséért, amit már a mezőgazdaságban viszonylag régen használnak traktorokban, targoncákban, bányagépekben, de még teherautókban is. Nevezetesen a NVIDIA DRIVE™ PX 2-esről van szó, ami erejét tekintve 150 nagyteljesítményű pc sebességével bír, és 2800 kép feldolgozására képes egyetlen másodperc alatt. Csak viszonyításképpen, az emberi szem 1 másodperc alatt 25 képet képes érzékelni, és ha mindet fel is dolgozza szürkeállományunk (ami szinte kizárt), még akkor is elenyésző mennyiség a szuper processzorhoz képest.

Kísérteties, félelmetes, sajnos nem ülhetünk bele – videó: roborace.com

Ugye emlékszünk, hogy 1940 környékén a NASA fejlesztései, mint például a teflon vagy a tépőzár, meghódították a világűrt, majd lassan a Földön is elterjedtek. Most egyre kísértetiesebb a hasonlóság, ha a precíziós mezőgazdasági gépekben is használt technológiák mindjobban szerteágazó elterjedését nézzük.