November 15-én ünnepelte fennállásának harmincadik évfordulóját az Andreas Stihl Kft. Az állófogadással egybekötött sajtótájékoztatón Bakon Gábor, a vállalat ügyvezetője rámutatott: az elmúlt három évtizedben céljaikból semmit nem engedtek, a pandémia nyomán létrejövő gazdasági kihívások és károk ellenére pedig 10 milliárd forint feletti forgalmat realizáltak.
Bakon Gábor a vállalat ügyvezetője
Stabil szakkereskedői hálózat, prémium termékekkel
Bakon Gábor ügyvezető beszédében rámutatott: 1991-ben a STIHL International GmbH. első kelet-európai leányvállalataként jöhetett létre az Andreas Stihl Kft, amely már akkor világosan tudta: egy olyan stabil szakkereskedői hálózat kiépítését kívánják megvalósítani, amin keresztül prémium termékekkel tudják kiszolgálni a piacot. Emlékeztetett arra, hogy míg az első évben 18 kereskedő csatlakozott hozzájuk, addig mára 160 önálló kereskedelmi és szervízpartnerrel, 330 értékesítési helyen kínálják a STIHL kerti eszközeit.
Kérdőjelek, aggályok vannak, leküzdhetetlen akadályok nincsenek
Úgy véli, sikerük titka a kiváló minőségű termékekben és azok piaci jelenlétének magas színvonalú biztosításában rejlik. Felhívta azonban a figyelmet arra is, hogy az elmúlt két év kihívásai, gazdasági kárai az Andreas Stihl Kft-t sem kerülhették el.
„Koronavírus, pandémia. Csupán két szó, de sokkal több az, ami mögötte van. Kérdőjelek, aggályok, félelmek, gazdasági kihívások, egész világot érintő felfordulás, mai napig is beláthatatlan következmények" – így jellemezte Bakon Gábor az elmúlt időszakot, hozzátéve: meglátása szerint a vírushelyzet személyes és vállalati szinten egyaránt tanítja őt magát és a vállalat munkatársait is odafigyelésre, gondoskodásra és az emberi hozzáállás fontosságára.
Az ügyvezető hangsúlyozta: a STIHL márkanév a világon, így Magyarországon sem csak egy terméket, egy gazdasági társaságot, vagy a szakkereskedői hálózatot jelenti, hanem megbízhatóságot, ami a felgyorsult világban egyre ritkábban felismerhető érték.
Sikerük titkát a kiváló minőségű termékekben és azok piaci jelenlétének magas színvonalú biztosításában látják
A válságokból a hálózatban rejlő erő vezet ki
Bakon Gábor beszédében felhívta a figyelmet arra is, hogy az elmúlt 15 évben, amióta az Andreas STIHL Kft-t vezeti, a vállalat két világválságot is megélt, de ahogyan a 2008-2009-es pénzügyi válságból kilábaltak, úgy a pandémiát is le fogják küzdeni.
„Nincs félnivalónk. A STIHL folyamatos, intenzív kutató-fejlesztő tevékenységével, innovatív gondolkodásával, jövőbemutató terveivel teljesen lefedi ezt a piacot. Gépeink megbízhatóak és kiváló minőségűek" – magyarázta, hozzátéve: ez viszont önmagában nem elég. Ahhoz, hogy a következő évtizedekben is sikert sikerre halmozzanak, továbbra is nélkülözhetetlen a felhasználók elégettsége, igényeik pontos ismerete, a kiemelkedő színvonalú szakkereskedelmi szolgáltatások nyújtása, amelyben várhatóan az akkumulátoros szegmensnek és a robotfűnyíróknak lesz egyre nagyobb szerepe.
A vírushelyzet személyes és vállalati szinten fontos dolgokra tanít mindenkit
Elismerte, hogy a STIHL által végzett kapacitás-bővítések ellenére az ellátási lánc a 2020-as gyárleállítások miatt még mindig nem tudott helyreállni, ráadásul a jelenség mögött egy olyan összetett problémakör is meghúzódik, amelyre nincs a vállalatnak ráhatása, ilyen a chiphiány, a konténerválság vagy az üzemanyag- és energiaárak elszabadulása. Fontosnak tartja azonban, hogy a lehetőségeikből kihozzák a maximumot. Éppen ezért a következő három évtizedre vállalata számára új lendületet kívánt és azt, hogy nyissanak egy új fejezetet, amelyben minden eddiginél nagyobb szerepet kap az innováció, a hatékony értékesítés, a hálózat csapatereje, a szakkereskedések professzionális gondolkodása és felhasználók hűséges szeretete.
A STIHL Csoport tovább növeli globális piaci részesedését
- Gőzerővel folyik a gyártás világszerte az akadozó ellátás ellenére
- 2023-ban nyílik a waiblingeni „STIHL Világ"
- A STIHL termékinnovációt kínál és biztosítja technológiai vezető szerepét
A STIHL Vállalatcsoport folytatja a tavalyi pénzügyi évben mutatott növekedését, forgalma a 2021-es év január és augusztus közötti időszakában elérte a 3,51 milliárd €-t. Ez 11,7%-os növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest, mely az árfolyamváltozásokkal kiigazítva 15,4%. 2021.08.31-én a STIHL Csoport alkalmazotti létszáma 19 523 fő volt világszerte, ami 7,3%-kal haladja meg a 2020. decemberi állapotot.
„Az eladott darabszám és az árbevétel tekintetében is minden termékcsoportban lényegesen meghaladtuk az előző év mutatóit, felülteljesítve a terveinket. Ezt a magasszintű elkötelezettség, a munkavállalóink rugalmassága, valamint a gyártás, az értékesítés és a logisztika előremutató tervezése tette lehetővé – bár a nyersanyagok szűkössége, a beszállítók és a STIHL gyártási kapacitásainak csökkenése, továbbá a korlátozott szállítási feltételek jelentős zavarokat okoztak az ellátási láncban. Ha nem lettek volna ezek a nehézségek, még több terméket gyárthattunk és értékesíthettünk volna", nyilatkozta Dr. Bertram Kandziora, a STIHL igazgatótanácsának elnöke a vállalat sajtótájékoztatóján, amelyet a STIHL Nemzetközi Médianap keretén belül, szeptember 15-én tartottak. Dr. Kandziora optimista az év hátralévő részét illetően is: „Továbbra is nagy a kereslet a STIHL termékek iránt. Világszerte gőzerővel folyik a gyártás, hogy kielégíthessük ügyfeleink igényeit."
A STIHL tovább növeli globális piaci részesedését
Világszerte növekvő eladások mind a benzines, mind pedig az akkumulátoros szegmensen belül
Az előző év hasonló időszakához képest a STIHL eladások minden kontinensen nőttek. „Legyen szó az erdőgazdálkodás, a kertészet vagy a tájépítés szakembereiről, önkormányzatokról, közútkezelőkről vagy akár magánfelhasználókról, akik a járvány idején több időt töltöttek el saját kertjükben és otthonukban: a STIHL termékek megkönnyítik számukra a természetben végzett munkát. A gépeink iránti, tavalyi év közepe óta fennálló folyamatosan nagy kereslet megerősíti, hogy termékpalettánk ügyfeleink igényeihez igazodik", nyilatkozta a STIHL igazgatótanácsának elnöke. Népszerű termékeink a STIHL iMOW robotfűnyírók, a STIHL GTA 26 akkumulátoros ágvágó, a magánfelhasználóknak szánt benzines motorfűrészek és kaszák, illetve azok a profik által használt új akkumulátoros termékek, amelyeket 2021 első felében vezettünk be, mint például a STIHL HLA 135 akkumulátoros magassági sövényvágó és a STIHL FSA 135 akkumulátoros kasza. Dr. Kandziora: „Ebben az évben is nagy volt az érdeklődés az akkumulátoros termékek iránt, de örvendetes, hogy a benzines és elektromos termékek esetében is kétszámjegyű volt a százalékos növekedés. Ez azt mutatja, hogy a STIHL továbbra is erős a benzines szegmensben, de egyre meghatározóbb szereplővé válik az akkumulátoros gépek piacán is."
Globális gyártás teljes fordulatszámon
A STIHL termékek iránti nagy kereslet komoly kihívásokat okoz. A vállalat továbbra is küszködik az ellátási láncok megszakadásának globális problémájával, valamint a nyersanyagok és alkatrészek hiányával (például acél, műanyaggranulátum és elektronikai komponensek). „A felsorolt külső tényezők miatt, sajnos nem mindenhol sikerült teljes mértékben kielégítenünk ügyfeleink STIHL termékek iránti igényét. Jelenleg a gyártás világszerte nagy fordulatszámon pörög, hogy behozzuk a lemaradást, és kiszolgálhassuk ügyfeleinket", számolt be Dr. Kandziora. „Minden munkatársunk – extra műszak bevállalásával, nagyfokú rugalmassággal és személyes elkötelezettséggel – jelentős mértékben hozzájárul e hatalmas kihívások leküzdéséhez. Rekordokat értünk el mind a gyártásban, mind a logisztika és az értékesítés terén. Kizárólag alkalmazottaink személyes elkötelezettsége mellett valósulhatott meg sikeres üzleti fejlődésünk", dicsérte a családi tulajdonban lévő vállalat munkatársait a STIHL igazgatótanácsának elnöke.
A német piac forgalma a szállítási nehézségek ellenére is meghaladja az előző évi szintet
2021 augusztusáig a STIHL vállalat német piacon elért forgalma ismét jelentősen meghaladta az előző év erős szintjét. Leginkább az otthoni begubózás váltotta ki ezt a tartós keresletet a ház körüli és kerti munkákhoz szükséges eszközök iránt, ami ösztönzőleg hatott az értékesítésre. A szállítás Németországban is nehézségekbe ütközik, a nagy termékkereslet, az alapanyag- és alkatrészellátás problémái, valamint a korlátozott áruszállítási kapacitás miatt, ezért szakkereskedőinknek, partnereinknek és a végfelhasználóknak is időnként várniuk kell a megrendelt termékekre.
2021. július 9-én átadásra- és hivatalosan üzembehelyezésre is került az új készáru raktár Dieburgban. A mintegy 26 millió €-s beruházással nő a vállalat logisztikai hatékonysága, és megnyitja az utat a német piac jövőbeli növekedésének ellátására.
A STIHL, mint technológiai vezető megerősíti pozícióját a benzines motorfűrész szegmensben is. - Fotó: pixabay.com
A STIHL központ növekszik és bővíti erőforrásait a jövő technológiáinak befogadására
A német központ, az ANDREAS STIHL AG & Co. KG, a 2021. január és augusztus közötti időszakban 1,03 milliárd €-s árbevételt ért el, amely 15,9%-kal meghaladja az előző év azonos időszakában elért értéket. „Ez figyelemreméltó növekedésnek számít, mivel mi, a STIHL Csoport is beszerzési gondokkal küzdünk és jelentős nehézségeink vannak a megfelelő nyersanyagok biztosítása és a komponensek előállítása terén a központi gyártóüzemeinkben is", nyilatkozta Dr. Kandziora.
Az e-kerékpárok iránti tartósan magas kereslet is hozzájárul a sikeres üzleti fejlődéshez. „A magnéziumöntvényeket gyártó weinsheim-i STIHL üzemünkben e-kerékpár hajtóműház komponenseket készítünk és szállítunk a kerékpáripar számára. Az e-kerékpárok iránti érdeklődés továbbra is meredeken emelkedik, így a megrendelések számának növekedésére számítunk a következő néhány évben", mondta a STIHL igazgatótanácsának elnöke.
A biztató növekedés hatására 2020 decembere óta 8 %-kal, 5 684-ra nőtt a központban dolgozók száma 2021 augusztus végére. 4 009 alkalmazott dolgozik Waiblingenben, 416 munkatárs Fellbachban, 257 Ludwigsburgban, 924 Weinsheimban és 78 munkaválalló Wiechs am Randenben. Jelenleg körülbelül 100 üres állás vár betöltésre a németországi központban, nagy részük a kutatás és fejlesztés részlegen.
Dr. Bertram Kandziora: „Az akkumulátoros gépek, a digitális technológiák, az összekapcsolt és intelligens termékek, okos eszközök, valamint az online kereskedelem irányába mutató trendek számunkra is egyre fontosabbak. A STIHL vállalat egy átalakulási folyamaton megy keresztül, hosszútávú kihívások elé nézünk. Ennek fontos eleme az új technológiákra felkészült erőforrásaink bővítése Waiblingenben."
A vállalat főként az akkumulátorok, az elektronika, a digitalizálás, a szoftverfejlesztés, a robotika, a dolgok internetje (IoT) és az e-kereskedelem területein keres szakembereket.
2023 elején nyílik a waiblingeni STIHL Világ
A STIHL jelenleg korszerűsíti és bővíti waiblingeni székhelyét. Itt épül a jövőbeli épületegyüttes zászlóshajója a STIHL Világ. A háromszintes központ 2023 elején nyílik meg és amellett, hogy bemutatja magának a vállalatnak és termékeinek a történelmét, egyben tudásplatformot is biztosít a látogatóknak a fákról és az erdőkről. Norbert Pick, a STIHL igazgatótanácsának marketingért és értékesítésért felelős tagja, egy virtuális barangolás keretén belül mutatta be az új épületet a Nemzetközi Médianapon és hangsúlyozta:
„A STIHL Világ minden része lehetőséget teremt a felhasználóinknak, rajongóinknak és mindenkinek, aki egy kicsit is érdeklődik irántunk, hogy egy egyszerre szórakoztató és informatív élmény során tapasztalhassa meg a STIHL világát. Biztos vagyok benne, hogy ez megerősíti a STIHL iránti márkahűséget."
A STIHL termékei megkönnyítik a természetben és a természettel végzett munkát - Fotó: pixabay.com
STIHL világújdonságok a benzines és akkumulátoros termékek területén
A Nemzetközi Médianap keretén belül a STIHL olyan innovációkat és termékújdonságokat mutatott be, amelyek megkönnyítik a természetben és a természettel végzett munkát mind a professzionális, mind pedig a magánfelhasználók számára. Csak az akkumulátoros gépek szegmensén belül tíz új terméket mutatott be a vállalat.
- „A STIHL MSA 300 motorfűrésszel bemutatjuk a piacon jelenleg elérhető legerősebb akkumulátoros motorfűrészt. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy teljesen új dimenziót érjünk el a zajérzékeny területeken végzett fűrészelési munkák során és megmutassuk hatalmas innovációs erőnket – az akkumulátoros szegmensben is", hangsúlyozta a STIHL igazgatótanácsának elnöke. A professzionális fűrész felhasználási területei a kert- és tájépítésben, az önkormányzatoknál, az erdőgazdálkodásban a gallyazástól, a metszésen át, a közepes vastagságú fák kidöntésétől egészen a fával történő építésig terjednek. Ehhez az újdonsághoz fejlesztettük ki a STIHL AP 500 S akkumulátort. Az innovatív technológiának köszönhetően nemcsak nagy teljesítményével nyűgöz le a kis súlya mellett, hanem lényegesen hosszabb élettartammal is rendelkezik a hagyományos lítium-ion akkumulátorokhoz képest.
- A professzionális felhasználásra szánt STIHL BGA 300 az első háton hordozható akkumulátoros fúvógép a STIHL termékpalettáján. Rendkívüli fúvóerejével, illetve nagy légsebességével tűnik ki. A szabadalmaztatott STIHL Silencer hangtompító rendszernek köszönhetően, a legfeljebb 93 decibelével a leghalkabb készüléknek számít a piacon, és korlátozás nélkül üzemeltethető a zajérzékeny területeken is.
További akkumulátoros újdonságaink a profik részére:
- a STIHL MSA 220 T fagondozó fűrészünk a legerősebb modell a STIHL akkumulátoros fagondozó fűrészei közül;
- a mobil bottTainer szállító- és töltődoboz, az ágazat első mobil akkutöltő rendszere, amely az ugyancsak új STIHL AL 301-4 multifunkciós töltőkészülékkel együtt akár 28 akkumulátor töltését teszi lehetővé egy időben.
Magánhasználatra a következő akkumulátoros termékek jelennek meg a piacon:
- a STIHL HTA 50 magassági ágnyeső, melynek segítségével a magasban lévő ágak is könnyen elérhetők a földről a fagondozási munkák során;
- a STIHL SHA 56 lombszívó szecskavágó a lomb és az avar kényelmes felszívására és aprítására;
- a hordozható és nagyon könnyű STIHL BGA 60 fúvógép, amelynek a nagy fúvóerőnek köszönhetően sem a nedves levelek, sem a fűnyesedék nem jelentenek kihívást;
- a STIHL SEA 20 porszívó széleskörű alapfelszereltséggel és kiváló ár-érték aránnyal rendelkezik, tökéletes a kosz és a por eltávolítására otthon, az autó vagy a műhely körül.
A STIHL, mint technológiai vezető megerősíti pozícióját a benzines motorfűrész szegmensben is. A STIHL Hexa vágórendszerrel a vállalat világújdonságot dob piacra, amely a professzionális munkálatokra szánt 3/8"-os Rapid Hexa fűrészláncból, valamint a Hexa reszelőből áll és gyors, precíz láncélezést tesz lehetővé. Az új lánc vágási teljesítménye egy 3/8"-os Rapid Super lánc teljesítményéhez képest akár 10%-kal is nagyobb lehet. A termékportfólió kiegészül a magánfelhasználók számára kifejlesztett STIHL MS 162 belépő szintű benzines motorfűrésszel, amely könnyen kezelhető és kedvező ár-teljesítmény arány jellemzi.
A digitális megoldások terén is kínál újdonságokat a STIHL:
- A STIHL ADVANCE ProCOM intelligens fülvédő mérföldkőnek számít az egyéni védőfelszerelések között. Lehetővé teszi akár 16 headset közvetlen összekapcsolását még zajos környezetben is. A készülékek közötti távolság akár 600 méter is lehet. Az intelligens termék kombinálható a STIHL alkalmazással.
- A flottamenedzsment tekintetében új termékünk a Smart Connector 2 A, amellyel az akkumulátoridő és a fordulatszám is mérhető és a rögzített adatok Bluetooth-on keresztül átküldhetők egy mobilkészülékre, majd onnan a felhőbe.
A STIHL márkatermékek kínálata is bővül. A STIHL játékfűrész – a STIHL egyik legnagyobb darabszámban értékesített motorfűrésze – 2022-ben új arculatot kap. Az innovatív STIHL MS 500i benzines motorfűrész kinézetével és érzetével, a „nagy öreg" összes funkcióját tartalmazza, kezdve a cserélhető lánccal, a LED-es kijelzőtől az új vezetőlemez dizájnig. Természetesen érkezik a STIHL 2022-es új ruhakollekciója is.
STIHL ADVANCE ProCOM intelligens fülvédő mérföldkőnek számít az egyéni védőfelszerelések között.
STIHL TIMBERSPORTS® Világbajnokság Münchenben
A 2021. október 2-i egyéni Világbajnokság az idei STIHL TIMBERSPORTS® szezon záróeseménye. A világ legjobb sportfavágói gyűlnek össze Münchenben, hogy összemérjék erejüket a fejszés és fűrészes versenyszámokban, és végül a legjobb elvihesse az igazi extrémsport trófeát. A négy tengerentúli (Ausztrália, Új-Zéland, Kanada és az Egyesült Államok) bajnokokon kívül ide várjuk Európa nyolc legjobb sportfavágóját. „Sajnos a járvány miatt továbbra sem szurkolhat élőben a közönség és a látványos csapatverseny is elmarad, de reméljük, hogy a 2022. októberi világbajnokságon, a svédországi Göteborgban ez másképp lesz", nyilatkozta Dr. Kandziora.
A STIHL varázsa: 2023-ban nyílik a "STIHL Világ" vállalati múzeum
A STIHL Világ bemutatja a vállalat és termékeinek történetét, valamint tudásbázist kínál a fákról és az erdőről.
A STIHL jelenleg korszerűsíti és bővíti waiblingeni székhelyét. A leendő komplexum zászlóshajója az ott épülő STIHL Világ. A tervek szerint 2023-ban nyílik meg, és összesen három szinten mutatja be a STIHL márkát, miközben a látogatóknak a fával és az erdővel kapcsolatos tudásplatformot kínál.
A STIHL olyan márka, amely világszerte izgatottá teszi az embereket és felkavarja az érzelmeiket. Az új STIHL Világ a vállalat waiblingeni székhelyén épül, hogy a márka jelenlétét a STIHL eszközök használatán túl is erősítse és egyedülálló módon mutassa be. A múzeum három szinten, 1500 m2 kiállítótérrel és összesen 5000 m2 területtel várja majd a látogatókat különböző témákban. A hangsúly nemcsak a vállalaton és termékein van, hanem egy olyan témán is, amely a STIHL alapítása óta a márka szinonimája: a természet, különösen az erdő és az erdők iránti rajongás. Fontosságának megfelelően ennek a témának külön szintje lesz a STIHL Világban.
Szórakoztató utazás, amely a jövőre való kitekintéssel zárul
A "Vision" és az "Innovation" szintek szórakoztató időutazásra viszik a vendégeket a vállalat közel 100 éves történetén keresztül, a történelmi kétemberes fűrészekkel való kezdetektől a jelenlegi STIHL technológián keresztül – amely számos területen élen jár – a jövő technológiájáig és annak várható alkalmazásáig. Az új STIHL Világ egy másik területe a STIHL TIMBERSPORTS-ot mutatja be, és lehetővé teszi a látogatók számára, hogy elmerüljenek a sportfavágás rejtelmeiben. A STIHL Világ élményét egy kávézó és a STIHL márkabolt termékeit tartalmazó üzlet teszi teljessé. "Az új Brand Worldünk mindezen területe lehetővé teszi, hogy ügyfeleink, rajongóink és az érdeklődők egyaránt informatív és szórakoztató módon ismerjék meg a STIHL márkát. Meggyőződésem, hogy ez erősíteni fogja az emberek STIHL márkához való hűségét" – mondja Norbert Pick, a STIHL marketingért és értékesítésért felelős igazgatósági tagja.
Tudásplatform áll az érdeklődők rendelkezésére a fával és az erdővel kapcsolatban, különösen a fenntarthatóság témakörében. - Fotó: pixabay.com
Forrásanyagok fával és erdővel kapcsolatos témákhoz
A STIHL Világ harmadik szintje, az "Emotion" egy széleskörű tudásplatform a fával és az erdővel kapcsolatban, különösen a fenntarthatóság témakörében. A "fenntarthatóság" kifejezést több mint 300 évvel ezelőtt alkották meg az előremutató erdőhasználat leírására. A tudásplatform olyan témákról nyújt a látogatóknak széles körű tájékoztatást, mint az erdei ökoszisztémák, az őserdők vagy a fenntartható erdőgazdálkodás.
"A nemzeti és nemzetközi elemeket egyaránt felvonultató kiállítás célja, hogy az erdők és az erdőgazdálkodás témakörében releváns forrássá váljon, és a látogatók saját véleményt formálhassanak a bemutatott témákról – függetlenül attól, hogy iskolások vagy erdészeti szakemberek" – mondja Prof. Dr. Jürgen Bauhus, a Freiburgi Egyetem Erdőművelési Tanszékének vezetője és a STIHL Világ ezen szintjének kurátora.
Az új STIHL Világ a STIHL waiblingeni alapító vállalatának jelenlegi korszerűsítése és széleskörű bővítése keretében jön létre. A közvetlenül a Rems folyó partján, a környező természeti környezetbe harmonikusan illeszkedő komplexum zászlóshajó projektjét képviseli, és a tervek szerint 2023-ban nyitja meg kapuit.