A prototípus elkészült belőle, de csak ennyi, sajnos, sorozatgyártásba soha nem került. Az MTZ SHU 356-ról a márka fiatal rajongója, Bollók Bence osztott meg képeket az MTZ-kedvelők FB-csoportban.

A minszki gyár összkerékhajtású, 81 lóerős univerzális "kisteherautóját", vagy inkább eszközhordozóját az előzetes elképzelések szerint D-243 4 hengeres közvetlen befecskendezésű dízelmotor mozgatta volna.

Érdeklődés hiánya miatt sajnos, sorozatgyártásba már nem kerülhetett, pedig a fotók tanúsága szerint lehetett volna szerelni rá platót, víztartályt (például erdei tűz oltásához), permetezőgépet, hómarót. Az FB-poszt alatt kommentelők sokasága fejezte ki véleményét, miszerint igazán pofás kis gép, mely iránt minden bizonnyal jelentős kereslet mutatkozott volna, sőt, könnyen lehet, hogy az akkori termékek közül ezt vitték volna legjobban.

Volt, aki azt írta, ez valójában egy Belarus/MTZ 82-es, csak éppen az első tengelyre szerelt kabinnal... Nos, lehet benne valami.

Ugyanakkor az utódját, a 406-ost még ma is gyártják, melyet ugyanúgy útkarbantartáshoz, önkormányzati, erdészeti és mezőgazdasági szolgáltatásokhoz ajánlanak. Erre építették fel a TL 120-ast, a BELARUS új erdészeti munkagépét, melyet tavaly év végén mutattak be. Szóval azért nem lett teljesen az enyészeté, sőt...

Indexkép: Facebook