Egyedülálló megoldás
Az új gép kétségtelenül nagyobb gépkezelői gyakorlatot igényel a már megszokott négykerék-kormányzású vagy csuklós törzsű rakodógépeken.
Az 5A azt jelenti, hogy a kettő kombinálható egy kormányprogram-választóval, vagyis a csuklós törzskormányzáshoz még pluszban hozzákapcsolhatjuk a csak első, az összkerékkormányzást vagy az oldalazó mozgást is! Ez új dimenziókat nyit a megszokott csuklós rakodógépek világában, de a tapasztalt gépkezelőknek is kell némi gyakorlat, mire rájönnek, mikor melyik kormányzási mód a legjobb az adott helyzetben.Az újfajta kormányzási mód új dimenziókat nyithat a már ismert gépeknél is
Az egyik legfontosabb alapszabály, hogy a rakodógép mindig stabil maradjon munka közben. Például egyenes emelésnél, 50 cm-re a talajtól 2000 kg, teljes gémkitolással 1000 kg, de 20 fokos szögben, normál csuklós kormányzásnál már csak 1500, illetve 700 kg terhet emelhetünk. A maximális csuklós elkormányzási szög 23°.
Zárt, fűthető vezetőfülke
A Thaler 3448T-5A üzemkész önsúlya 3200 kg védőkeretes vezetőállással, míg zárt, fűthető fülkével 3400 kg. Erőforrásként 48 lóerős, 4 hengeres Yanmar motor szolgál. A gép teljes hossza széria-rakodókanállal 4765 mm, szélessége 1660 mm, magassága fülkével 2260 mm, a nyomtáv elöl-hátul 1400 mm. A maximális emelési magasság a kanál aljánál, illetve rakodóvillával 3142 mm, teljesen kitolt gémmel 3897 mm. A maximális bebillentési magasság gémállástól függően 2508, illteve 3272 mm.
Kompakt motortér Yanmar-erőforrással
Forrás: www.hoflader.com