A 2023-as modellévben a CLAAS JAGUAR 900 és JAGUAR 900 TERRA TRAC takarmány betakarító gépek optimalizált felszedő-meghajtást kapnak, míg a JAGUAR 840 erősebb motort kap.
Ezenkívül a CEMIS 1200 terminál az új GPS PILOT-tal együtt minden modellhez elérhetővé válik.
A JAGUAR-széria több műszaki újítást kap a hatékonyabb és precízebb munkavégzéshez – fotó: claas-group.com
Szinkronban
A CLAAS 2021-ben a JAGUAR 900 és a JAGUAR 900 TERRA TRAC modelleknél egy harmadik, az ügyfél által választható hajtásváltozatot vezetett be a felszedőszerkezet szárzúzójához, egy kiegészítő hidraulikus hajtás formájában. Ez a felszedő csigától függetlenül működik, a talajsebességhez viszonyított automatikus, változtatható fordulatszám-beállítással. Az eredmény: hatékony takarmánybegyűjtés, a munkasebességtől függetlenül, minimális veszteséggel és nagyon alacsony gépkopással.
A felszedő sebessége 5 km/órától a talajsebességhez igazodik – forrás: claas-group.com
A 2023-as modellévtől ez a külön meghajtás további funkciókkal bővül, amelyek 5 km/h felett automatikusan a talajsebességhez igazítják a felszedő sebességét. Amennyiben talajsebesség vagy a beállított aprítási hossz megváltozik, a felszedő és a továbbító csiga sebessége automatikusan az adott körülményekhez igazodik. Ez még egyenletesebb terményáramlást eredményez, különösen ott, ahol gyakori és jelentős változások vannak a rendvastagságban. Szükség esetén mindkét sebességet a vezető kézzel is külön beállíthatja a fülkében a körülményeknek megfelelően. A felszedés, a betakarítás üteme még precízebb, egyenletesebb terményáramlást eredményez, változó körülmények között. Szintén újdonság az automatikus láncolajozás a továbbító csiga és a felszedő orsó baloldali meghajtásához.
Újdonság az automatikus láncolajozás – fotó: claas-group.com
Nagyobb erőtartalékok a JAGUAR 840-ben
A 2023-as modellévtől a JAGUAR 840-es, a JAGUAR 850-ben már alkalmazott nagyobb Mercedes-Benz OM 471 LA Stage V hathengeres motort kapja. A 12,8 literes lökettérfogat azt jelenti, hogy a CLAAS jelenlegi termékpalettájában a legkisebb betakarító gépnek a motorteljesítménye 27 lóerővel nő, a maximális teljesítmény 1600-as fordulatszámon 435 lóerő lesz és számottevően növekedik a forgatónyomaték is. A költséghatékonyság szintén megmarad, mert a nagyobb motor nincs hatással az egy tonna teljesítményre jutó gázolajfogyasztásra.
A JAGUAR 840 egy 730 mm széles adagolóegységgel rendelkezik négy előtömörítő hengerrel, valamint egy 750 mm széles, 630 mm átmérőjű aprítóhengerrel. Opcionálisan felszerelhető a fűrészfogas profilú MCC hengeres kukoricapréssel, a különösen tartós BusaCLAD bevonattal ellátott MCC MAX vagy az MCC SHREDLAGE szárzúzóval. Így a teljes vágáshossz-spektrumban ki lehet választani a megfelelő technológiát az intenzív terményfeldolgozáshoz.
Egyenletes terményáramlás, változó rendvastagságnál is – forrás: claas-group.com
CEMIS 1200 az új GPS PILOT rendszerrel
A TRION és a LEXION után most a JAGUAR 900 és 800 is felszerelhető az újonnan kifejlesztett GPS PILOT-tal ellátott, új CEMIS 1200 terminállal. Azon kívül, hogy az ORBIS kukorica betakarításakor a sorszenzor, fű betakarításakor pedig a CAM PILOT alternatíváját jelenti. Ez az automatikus kormányzás természetesen egésznövényes siló- vagy más típusú takarmánynövények betakarításánál szintén használható. A CEMIS 1200 12 hüvelykes képernyővel rendelkezik, amely 2D és 3D megjelenítést biztosít osztott képernyővel, valamint alkalmas még online feladatmenedzsment és dokumentáció TELEMATICS-on keresztül vagy USB-stick segítségével történő adattovábbításra, illetve letöltésre.
CEMIS 1200 – fotó: claas-group.com
További újdonság az AUTO PILOT / GPS PILOT és a CEMOS AUTO PERFORMANCE vagy CRUISE PILOT kétlépcsős aktiválása. A kanyarodás és a következő sorra történő beállás után a gépkezelő először egy gombnyomással aktiválja a kormányzási rendszert és felgyorsít arra a munkasebességre, amellyel a gép optimálisan ki tudja használni a rendelkezésre álló teljesítményt.
Újdonság az AUTO PILOT/GPS PILOT – fotó: claas-group.com
A CMOTION karon lévő gomb második megnyomásával a CEMOS AUTO PERFORMANCE vagy a CRUISE PILOT - felszerelt rendszertől függően - automatikusan átveszi az alapjárati sebesség szabályozását. Ez megkönnyíti a motorfordulatszám beállítását, a leghatékonyabb teljesítményszinthez és a megfelelő haladási sebességhez. Ha a nyomógombot nyomva tartjuk kb. 2 másodpercig, akkor mindkét funkció a szokásos módon egyszerre aktiválódik.
Kétlépcsős aktíválás, ugyanazon gombbal – fotó: claas-group.com
GPS PILOT, az eddigi CAM PILOT és ORBIS helyett – fotó: claas-group.com
GPS PILOT, az eddigi CAM PILOT és ORBIS helyett – fotó: claas-group.com
Minden új funkció/termék egy pillantásra:
- A felszedő, továbbító csiga sebességének változtatható beállítása 5 km/h talajsebesség felett a még egyenletesebb terményáramlás érdekében, amikor gyakran változik a rendvastagság.
- A felszedő és a továbbító csiga lánchajtásának automatikus kenése (opció).
- A JAGUAR 840 mostantól Mercedes-Benz OM 471 LA hathengeres motorral készül, amelynek maximális teljesítménye 435 LE, 1600 fordulat/percnél.
- CEMIS 1200 új GPS PILOT rendszerrel.
- Az AUTO PILOT és a CEMOS AUTO PERFORMANCE / CRUISE PILOT kétfokozatban aktiválható.
- Új prémium szerszámosláda kiváló minőségű szerszámokkal (opció).
Forrás: www.claas-group.com