Bár múlt év végén mindenféle híresztelések láttak napvilágot a Belarus MTZ traktorok idei hazai forgalmazásának esetleges megszűnéséről, a kiállításon hatalmas standon sorakoztak fel az új generációs, EU-előírásokat is kielégítő 6-os generáció tagjai.
A típuscsalád felosztása nem sokat változott. A hathengeres modellek közös nyomócsöves Common Rail-befecskendezésű, turbófeltöltéses, SCR-füstgázkezelő rendszerrel szerelt dízelmotorokkal kerülnek immár forgalomba.A Belarus 1221.6, a legkedveltebb hathengeres MTZ hatodik generációja – fotó: Agroinform.hu
Ha már a keleti vonallal kezdtünk, maradjunk ezen a térfélen. Elsőként mutatkoztak be az AGROmashEXPO/AgrárgépShow kiállításon az újkori Kirovec traktorok. A rendszerváltás előtt állandó szereplői voltak a hazai kőbányai agrárseregszemlének.
A nemrégiben újraindult hazai forgalmazású márka két új típussal is jelentkezett. A K-4 sorozatot már egy korábbi beszámoló kapcsán részletesen bemutattuk.
A típuscsalád közül a legnagyobb, 240 lóerős K-424 típus mutatkozott be a hazai agrárseregszemlén. A K-744R típus tavalyi debütálása után hozzánk is megérkezett a K-743-as modell. A 435 lóerős Mercedes motorral szerelt erőgép BOSCH-hidraulikus rendszerrel, védőkeretes biztonsági, légkondicionált vezetőfülkével van szerelve.
Az új Kirovec K-743 a kiállításon – fotó: Agroinform.hu
A közép-európai gyártókra rátérve, a cseh Zetor sem hagyta otthon újdonságait. Itthon is megtekinthető a kiállításon a tavaly ősszel bemutatkozott, új ruhába öltöztetett típus. A Pininfarina designstúdió által megálmodott formavilág a tanulmányterv után immár szériagyártott modellen, a Major HS 80 típusban is testet öltött.
Az új koncepcióban az egyes elemeket egy moduláris konstrukcióba ötvözik, amelyet át lehet vinni a Zetor traktorok más modellsorozataira is, így fokozatosan minden traktorcsaládjuk megkapja az új designt, amely
a teljesítmény, a dinamika és az érzelem kombinációját kifejező.
Új dizájnnal mutatkozott be a Zetor Major sorozat – fotó: Agroinform.hu
A lengyel mezőgépipar vezető márkájának 80 lóerős, könnyű univerzális modellje is modern formavilággal, megjelenéssel lepte meg a felhasználókat. Az Ursus C-380-asban 75 lóerős, 4 hengeres, 4,4 literes, energiatakarékos Perkins dízelmotor szolgál erőforrásul.
Szinkronizált Carraro sebességváltója és ugyancsak szinkronizált irányváltója kényelmes kapcsolást biztosít. A 3,37 tonnás erőgép alapfelszereltségébe beletartozik a fülke-légkondicionálás.
Modern megjelenésű Ursus C-380 – fotó: Agroinform.hu
A Massey Ferguson 8700-as traktorsorozat zászlóshajójának, a 8740-es hazai premierjének is otthont ad a januári hazai agrárseregszemle. Az új, 405 lóerős, 8,4 literes motorral szerelt 8740-es modellel felfelé bővült a traktorcsalád, amely a bővítés mellett teljes átdolgozáson is átesett.
Fejlesztésre került a motortechnológia, új motorvezérlés, legújabb generációs SCR-rendszer, fejlesztett fokozatmentes hajtómű, új Michelin AXIOBIB 2 VF 650/85 R42 abroncsok, vadonatúj, ISOBUS-kompatibilis, 9 colos érintőképernyős Datatronic 5" terminál, hogy csak néhányat említsünk a fejlesztések közül.
A Massey Ferguson 8700-as sorozat új tagja a 8740-es – fotó: Agroinform.hu
A tengerentúlról is érkeztek újdonságok. A kanadai Versatile 335 traktorban igazi meglepetés leginkább a külső megjelenésben keresendő. A kiállított 335-ösben egy 9 literes, hathengeres, Tier4Final emissziós besorolású, 335 lóerő névleges teljesítményű Cummins QSL9 dízelmotor szolgál erőforrásul.
Az erőátvitelről 16/9 sebességfokozatot és 40 km/h maximális sebességet biztosító Full Power Shift váltó gondoskodik. A több mint 6,83 m2-es üvegfelülettel rendelkező De Luxe kabinban a vezetőülés 27 fokban elforgatható, a félaktív légrugós vezetőülés és a rugózott mellső híd tovább növeli a kényelmet.
Kanadából érkezett a Versatile 335 RC traktor – fotó: Agroinform.hu
A termékfejlesztési különdíjjal is elismert John Deere 9RX gumihevederes járószerkezetű, törzscsuklós nehéztraktor nagyon sok érdeklődőt vonz a kiállításon. Az új erőgépszéria meghajtásáról a John Deere PowerTechTH 13,5 literes, dupla turbós, valamint a Cummins QSX 15 literes, változó geometriás turbóval ellátott motorok gondoskodnak, melyek teljesítik a Tier 4 Final emissziós előírásokat.
A John Deere 9RX traktor a kiállítás fényeiben – fotó: Agroinform.hu
A továbbfejlesztett, Efficiency Managerrel ellátott e18 sebességváltó 18 előremeneti és 6 hátrameneti fokozatot biztosít. A 9RX keskeny kialakításából adódóan közúti szállításban is megállja a helyét. A Duradrive hajtástechnológia és a 760 mm széles, hosszú élettartamú, Camoplast gumihevederek ötvözete egy hatékony talajkímélő járószerkezetet biztosít az erőgépnek.
Az AGROmashEXPO és AgrárgépShow egészen január 27-ig várja a látogatókat.
Bővebb információ, részletes program, jegyvásárlás: www.agromashexpo.hu