A fejlesztésnél figyelembe vették a traktorparamétereket, a fülke súlypontját és azt a követelményt, hogy a traktor a homlokrakodóval fog-e működni. A felfüggesztés alkatrészeinek méretét ennek megfelelően választották meg. A fejlesztés kihívása az első tengely felfüggesztés és a tartósan aktív összkerékmeghajtás összehangolása volt.
Az új intelligens, lengéscsillapított mellsőtengely felfüggesztés, a Lintrac 130-nál jelenik meg majd először - fotó: lindner-traktoren.at
Az új első tengely hidropneumatikus felfüggesztése két lengéscsillapító hengerből, szögérzékelő szenzorból, kompakt szelepblokkból és szoftverből áll. A mindig optimális lengéscsillapítás elérése érdekében, kettős működésű munkahengert alkalmaztak. A rendszer nyomásszabályozóval van felszerelve, amely a nyomást a terhelési feltételekhez igazítja, és a legoptimálisabb értékre beállítja a felfüggesztő rendszer merevségét.
A helyzetérzékelők folyamatosan rögzítik az adatokat (terepviszonyok, sebesség, stb.), amelyeket továbbítanak az ECU-hez. Ez lehetővé teszi a vezető számára, hogy ennek megfelelően megváltoztassa a felfüggesztés beállításait. A felfüggesztés lengéscsillapítása kikapcsolható.
Az új mellső tengely a fejlesztő cég standján mutatkozott be a legutóbbi AGRITECNICA-n - fotó: weber-hydraulik.com
Az új mellső tengelyt a sorozatgyártás megkezdése előtt nyúzópróbákon és üzemi körülmények között tesztelik. Az egyes alkatrészek optimális beállítására és ellenőrzésére is ekkor kerül sor, miközben a szoftvert tovább adaptálják a gyakorlati feltételekhez. Szükség van több intenzív tesztciklus végrehajtására, hogy a felfüggesztés éles körülmények között is igazolja a hozzá fűzött reményeket és immár a valódi felhasználói igényeket is kielégíthesse. Az új első tengelyt a legutóbbi AGRITECHNICA-n, a nemzetközi szakmai nagyközönség is láthatta.