A hajtáslánc az FPT 6 hengeres motorjából és duplakuplungos erőátvitelből áll, az automatizált funkciók és tökéletesített ergonómia segíti a termelékenységet – a komplex precíziós munkairányítási rendszer pedig magasabb szintű gépfelügyeletet és hatékonyságot kínál.
Nézzük meg most részletesebben, hogy mit tud ez az erőgép.
Két új teljesítménylépcső, amely jól bevált műszaki alapokon nyugszik – fotó: gyártói felvétel
Egy sikeres modellcsalád továbbfejlesztett változata
A T6-os széria kategóriájában a többcélú traktorokat képviseli, a legújabb típus pedig a T6.160 Dynamic Command, 6 hengeres motorral készül, amelyhez egyaránt kapcsolódhat a duplakuplungos, vagy folyamatosan változó áttételű erőátvitel. Ez egy kompakt felépítést is biztosít, 2,6 méteres tengelytávval és 10,5 tonna maximális tömeggel.
A New Holland több mint 30 éve mutatta be első 6 hengeres kompakt traktorját a 7810-est. Az aktuális kínálat most két teljesítménylépcsővel bővült: a T6.180-as 145 lóerős, a T6.160-as 135 lóerős változattal. Utóbbi az egyetlen hathengeres kompakt traktor, a 140 LE teljesítmény alattiak mezőnyében.
Erőforrásként a jól bevált FPT gyártmányú, 6,7 literes, N67-es (NEF-széria) motor került beépítésre, amely nagy hatásfokú SCR-rel (HI-SCR) teljesíti a Stage V előírásokat és erős motorfékhatással is rendelkezik.
Kettős tengelykapcsoló segít a folyamatos erőátvitelben, gyors fokozatváltásokban és a kedvező fogyasztás érdekében. Sokan nem is sejtik, hogy ez a műszaki megoldás a motorsportban jelent meg először, 1980-ban.
A Dynamic Command erőátvitellel akár 9 százalékos fogyasztáscsökkenés is elérhető, a korábbi típusokhoz képest.
A T6.160 Dynamic Command az anyavállalat tervei szerint 2021 második felében kerül piaci bevezetésre.
Erőátvitel és kezelőközpont
A New Holland saját, házon belüli fejlesztése a 2 x 24 fokozatú (előre-hátra) váltómű, amelyben 8 fokozat félautomatikusan, míg a hármas csoportfokozat kapcsolása teljesen automatikusan valósul meg.
A tengelykapcsolók gyors működése az automatikus váltóművel van összehangolva, így mindig biztosított a pillanatnyi terheléshez, munkafolyamathoz ideális fokozat kapcsolása, minimális vezetői beavatkozással, a termelékenység és munkakomfort érdekében. A számos automatizált funkció is ebben segít, köztük a GSM II. (Gorund Speed Management II), a kívánt sebességhez tartozó, legkisebb motorfordulat és lehető legjobb fogyasztással, az optimális fokozatválasztással.
Az új típusokban, a már ismert (SideWinder II) kezelőszervek és megoldások találhatók, a nagyméretű, színes érintőképernyős egységgel együtt. Továbbá, a MyPLM™ alkalmazással a pillanatnyi üzemeltetési adatok egyszerűen nyomon követhetők, akár táblagépen is.
Minden munkafolyamat és az optimális teljesítményigény is egy helyről irányítható – fotó: gyártói felvétel
forrás: www.cnhindustrial.com