Komoly szén-dioxid-mentesítési célok
A hidrogénprogram kiemelt stratégiája a francia gyártó azon céljának, hogy 2030-ig üzemóránként 34%-kal csökkentse munkagépeinek üvegházhatásúgáz-kibocsátását. Az üzemanyagcellás gép egy dízelüzemű modellen alapul, amelynek emelési magassága 46 láb. A vállalat azonban nem közölt további műszaki részleteket az egyelőre prototípusgép specifikációiról. A hidrogénre középtávú alternatívaként tekintenek a fejlesztők.
A Manitou megnyitott egy zöld hidrogénállomást, ahol különféle, hidrogénen alapuló technológiákat tesztel, és nemcsak a hidrogénes üzemanyagcellákkal, hanem a hidrogénüzemű, belsőégésű motorokkal is komolyan foglalkoznak. Azt a megoldást fogják a mindennapokban majd alkalmazni, amelyik a legjobban megfelel az ügyfelek igényeinek.
Továbbá a hidrogénes gépeket az elektromos gépekkel együtt tesztelik, hogy felmérjék azok teljesítményét, maximális üzemidejét, valamint a megbízhatóságra is koncentrálnak valós üzemi körülmények között, miközben az alkatrészek tartósságát is tesztelik.
A hidrogénes üzemanyagcellás teleszkópos rakodógépet 2023 végéig küldik ki építkezésekre gyakorlati tesztelésre, hogy üzemeltetői visszajelzéseket gyűjtsenek. Sőt, már egy hidrogénes forgó teleszkópos rakodógépmodell is fejlesztés alatt áll, amelyet várhatóan hamarosan bemutatnak, de már egy tisztán elektromos üzemű változat is szerepel a szériagyártású kínálatban.Az üzemeltetés mellett természetesen a hidrogénüzemű munkagépek gyártásának alacsony szén-dioxid-kibocsátású gyártástechnológiája szintén szerepel a Manitou tanulmányaiban, de a hidrogén „zöld" előállítási módjai – például a szélenergia felhasználása – sem kerülik el figyelmüket.
A Manitou az üzemanyagcella mellett a hidrogénüzemű motorokkal is foglalkozik, ugyanúgy, mint a hidrogénellátási lánccal és a környezetbarát előállítási lehetőséggel – fotó: www.manitou.com
Egy másik cél, hogy az új technológiákkal ne kelljen feláldozni a teljesítményt. A Manitou 2021-ben 50 mérnökkel és technikussal indította el hidrogénprogramját azzal a céllal, hogy egy olyan innovatív megoldást érjen el, amely teljes mértékben alkalmas a mindennapos igényekhez és nagyszériás gyártáshoz, elérhető áron.
A megvalósulás másik fő tényezője a hidrogénelosztó és töltőhálózatok fejlesztése. A zöld hidrogénágazat fokozatosan és egyre jobban kezd kiépülni, elterjedni a piacon, mivel számos szereplő lépett be erre az új területre.
A különböző kormányok által javasolt támogatási mechanizmusok mindegyike ösztönözni fogja a hidrogénre való átállást, felgyorsítva az elosztóhálózatok kiépítését, amely nagy hatással lesz a hidrogén üzemű gépek üzemletetési költségeinek csökkentésére.
E hírek kapcsán mindig elmondjuk, hogy bár egyelőre még az építőipari alkalmazások tűnnek húzó ágazatnak hidrogén terén, de ez messze nem azt jelenti, hogy ne kerüljenek át előbb-utóbb a mezgazdasági célú alkalmazásokba, hiszen nemcsak a Manitou-nak, de számos más konkurens gyártónak is meghatározó vagy vezető profilja a mezőgazdasági célú rakodógépek.
A Manitou az üzemanyagcella mellett a hidrogénüzemű motorokkal is foglalkozik, ugyanúgy, mint a hidrogénellátási lánccal és a környezetbarát előállítási lehetőséggel
Forrás: www.manitou.com