Carl Linnaeus (Linné Károly), világhírű svéd botanikus a csokoládét az istenek eledelének nevezte. Erre emlékezve, a fogyasztók többsége a mai napig szívesen fogyasztja a csokoládészínű növényi termékeket.
Két évszázad elteltével a Syngenta piacra dobta az első csokoládészínű paradicsomot, és azóta több hasonló termék jelent meg a piacon, amelyeknek színét az antioxidáns-tartalom adja.
Legutóbb pedig a Beyond Seeds spanyol vállalat egy „beChoc" nevű csokoládészínű, elnyújtott termésű tojásgyümölcscsel jelentkezett, amelyet a padlizsánfajták hasznos tulajdonságainak beépítésével hozták létre, és funkcionális élelmiszerként mutattak be Almeríában, több neves spanyol és külföldi mesterszakács jelenlétében.
A bemutató keretében elmondták, hogy a nagy konyhák által jelenleg használt növényi termékek 50 százaléka négy gabonafajból és néhány hüvelyes növényből kerül ki, a másik 50 százalék pedig további 25 faj között oszlik meg.
A történelem során azonban, az emberi tevékenység által mintegy 300 000 új fajt hoztak létre, amelyeknek túlnyomó része, a profitcélok előtérbe kerülése miatt feledésbe merült, vagyis a bőséges tápanyagokforrásokat szolgáltató növényvilágot jobban ki kellene használni.
Forrás: freshplaza.de
Indexkép: Youtube videó