Az Európai Unió területén 2020 március 12-től április 30-ig, míg az EU-n kívüli értékesítést ösztönző tevékenységekre 2020. április 1-től május 15-ig lehet benyújtani a pályázatokat.

Az elmúlt időszakban a borpiacon tapasztalható nehézségeken a 2019. évi válságkezelő intézkedések – zöldszüret és krízislepárlás ˜– valamennyit enyhítettek, azonban a magyar borok piaci helyzetének tartós javítása érdekében a borpromóció támogatása is szükséges. Ezek célja a fogyasztás stabilizálása, új fogyasztók bevonása, valamint az értékesítési ár növelése.

bor

Összesen mintegy 4,8 milliárd forint támogatást biztosít az agrártárca uniós források felhasználásával a magyar borok népszerűsítésére - fotó: Pixabay

Az agrártárca a 2/2020. (II.28.) és a 3/2020. (II.28.) rendeletekkel két borpromóciós támogatási programot indít, egyaránt 50 %-os támogatási intenzitással, melyek utófinanszírozottak. A kifizetési kérelmet elektronikus úton szükséges benyújtani a Magyar Államkincstár részére, az ott közzétett közleményben foglaltatnak megfelelően.

Egy pénzügyi évben legalább egy kifizetési kérelmet kell benyújtani, de lehetőség van évközi kifizetési kérelem benyújtására is. Az évközi kérelmek benyújtása között legalább 90 napnak el kell telnie.

A programjavaslatok értékelése során fontos szempont lesz a borrégiós promóciós terveknek való megfelelés, amelyet az egyes borrégiók maguk dolgoznak ki és fogadnak el. A Magyar Államkincstár honlapján valamint az Agrárminisztérium honlapján elérhető lesz március második hetében a programjavaslatok értékelése során a borrégiós promóciós tervek követelménye. Emellett a programjavaslat élvezhet további előnyt a bírálat során, amelyben a pályázó vállalja, hogy a promóciós tevékenységében a közösségi bormarketing Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. által kidolgozott arculati elemeit alkalmazni fogja.

A technikai információkat részletesen itt érheti el.