A járványügyi helyzet különösen nehéz helyzetbe hozta a díszkertész ágazatot is, mely több mint 100 ezer ember megélhetését biztosítja. Az ágazat nagyságrendileg 470 milliárd forint bevételre számított idén, azonban a járványügyi helyzet miatt a dísznövénytermesztéssel foglalkozó kertészetek, kereskedelemi árudák és zöldfelületi szolgáltatást végzők 60-70% bevételkiesést prognosztizálnak.

A kampány célja, hogy ösztönözze a vásárlókat a dísznövények, faiskolai áruk, egynyári és balkonnövények, évelő növények vásárlására, ugyanis „virágvásárlással sok munkahely megmenthető” – mondta Nagy István agrárminiszter április 21-én a Somogy megyei Szőlősgyörökön. Majd arra is emlékeztetett, hogy bizonyos növények értékesítését nem lehet a járványveszély utánra halasztani, mivel a megtermelt dísznövények jelentős része érzékeny, romlandó áru, és az optimális ültetési időszak elmúltával eladhatatlanná válik.

Másik fontos üzenete a kampánynak, hogy a dísznövények megvásárlásával nemcsak az ágazaton segíthetünk, hanem sokat tehetünk magunk és családunk egészségéért is.

A virág mindig is jelentős szerepet töltött be az ember életében, legyen szó családi ünnepekről vagy társasági eseményekről. „A dísznövények olyan növények, amit az emberek azért vásárolnak, mert ettől jó kedvük lesz, feltöltődnek általuk. Szeretjük kifejezni hálánkat, köszönetünket, örömünket és bánatunkat velük. Ajándékként adjuk szüleinknek, gyermekeinknek, elkísérnek minket az életünk minden fontos eseményénél” – emelte ki dr. Orlóci László, a Magyar Díszkertészek Szakmaközi Szervezet elnöke.

A kampány fő üzeneteivel és hirdetéseivel országos rádiócsatornákon, online portálokon és a közösségi médiában találkozhatnak a fogyasztók. Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte: „Bízunk abban, hogy a kampány hatására eredményt fogunk elérni és a dísznövényágazat helyzete számottevően javul a következő időszakban.”

kép