Hazánk évi átlagos egy főre jutó almafogyasztása 16-19 kg. Ezen mennyiség növelése érdekében az Agrárminisztérium, az Agrármarketing Centrum, valamint a FruitVeB közös, kóstoltatással egybekötött fogyasztásösztönző sajtótájékoztatót tartott. Az esemény célja az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés mellett az, hogy felhívja a fogyasztók figyelmét a friss és ízletes alma nagyszerű élettani hatásaira.

Az alma hazánkban az egyik leggyakrabban vásárolt élelmiszer

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, az alma hazánkban az egyik leggyakrabban vásárolt élelmiszer. A friss gyümölcsön túl, aszalványként vagy gyümölcslé formájában feldolgozva is kiválóan fogyasztható.

Az évi átlagosan 23 ezer hektáron termesztett gyümölcsöt elsősorban a magyar piacon értékesítik. Az államtitkár kiemelte: fontos, hogy a fogyasztók tisztában legyenek a magyar alma kiváló minőségével és magas beltartalmi értékeivel is.

Az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy reagáljon többek között a klímaváltozás okozta nehézségek enyhítésére és különböző támogatásokkal, az almaültetvények korszerűsítésével, hűtőházak építésével segítse a termesztőket, ezzel is garantálva a hazai ellátást.

Feldman Zsolt

A FruitVeB az Agrármarketing Centrum és az Agrárminisztérium közös, kóstoltatással egybekötött fogyasztásösztönző sajtótájékoztatót tartott – fotó: Agrármarketing Centrum

Az elmúlt 15 év legalacsonyabb termése várható

Dr. Takács Ferenc, a FruitVeB alelnöke kihangsúlyozta, ugyan az idei évben a különböző káros természeti jelenségek, valamint a termesztési terület csökkenése okozta nehézségek miatt az elmúlt 15 év legalacsonyabb termése várható, a magyar étkezési alma termelése 100%-ban lefedi a fogyasztást.

A mennyiségcsökkenés kifejezetten az ipari felhasználásra szánt gyümölcsöket illeti. Az alelnök kihangsúlyozta, azért is olyan fontosak az Agrárminisztérium által nyújtott támogatások, hiszen ezek segítségével az Európai Uniós túltermelésben gazdálkodók képesek megtalálni azokat a réseket, amelyek igazodnak a mai kor igényeihez és mentőövként szolgálnak az ágazat számára.

A friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása az utóbbi években folyamatosan nőtt

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, a társaság 2016 óta folytat kampányt a hazai gyümölcs- és zöldségfogyasztás népszerűsítése érdekében. A munka megtérülni látszik, a friss gyümölcsök és zöldségek fogyasztása az utóbbi években folyamatosan - 250-300 grammra - nőtt (a WHO ajánlása 300-350 gramm).

Az ügyvezető hangsúlyozta, a legfontosabb fogyasztói cselekedet a termesztők felé, hogy keressük, vásároljuk és fogyasszuk a hazai terményeket.

A gazdák munkája ugyanis önellátásunk garanciája, amit mi fogyasztók leginkább azzal tudunk meghálálni, ha stabil és kiszámítható piacot jelentünk számukra.

alma

Az eseményen 4 fajta almát kóstolhattak a résztvevők – fotó: Agrármarketing Centrum

almából készült finomságok

Almából készült finomságok is voltak – fotó: Agrármarketing Centrum

Az alma egészséges

Az alma amellett, hogy egy igazi vitaminbomba, jótékony hatással van általános egészségünk megőrzésére, illetve az őszi időszakban az immunrendszer erősítésében is kiemelten fontos.

Az eseményen 4 fajta almát (Gála, Evelina, Golden és Jonatán), valamint almából készült finomságokat is kóstolhattak a résztvevők.