Vancsik Zoltán, az Agroinform Média Kft. kiemelt ügyfélkapcsolatokért felelős munkatársa 2023. január 11-én foglalta össze közel egy órás előadásában, hogy milyen szempontokat kell figyelembe vennie annak, aki eredményes szeretne lenni az értékesítésben. Zoli munkatársunk immár 8 éve azzal foglalkozik, hogy a Piactér folyamatosan megújuljon, egyre jobb lehetőséget nyújtson a portál a hatékony gép- szolgáltatás- és alkatrész-értékesítésben. Nézd meg az előadását, ha lemaradtál róla, és találd meg te is ügyfeleidet!
Miért hirdessek a Piactéren?
Az Agroinform Piactér azonnali piacra lépési lehetőséget biztosít alacsony díj mellett. Az itt megjelenő hirdetések valódi vásárlási szándékkal bíró célcsoportnak szólnak, konkrét érdeklődőket szerezhetsz, gyorsabban értékesítheted termékeidet. A piactérhirdetések nem tolakodó reklámok, hanem a valós érdeklődők számára nyújtott ajánlatok.
A hirdetések könnyen kezelhetőek, szabadon szerkeszthetőek, valós időben nyomon követhetőek az elérések, a social media felületeken könnyen megoszthatóak, "google-barát" tartalmak. Utóbbi főként akkor igaz, ha a hirdetőként a saját weboldaladra mutató linket is elhelyezel további információk elérésének érdekében.
A megújult Piactér új, kibővített keresőjében lehet szűrni megyére, gyártóra, gyártmányra vagy sorozatra is. Bizalmat erősítő jegyeket helyeztünk el az oldalon, azaz megjelenik a logó, hogy hány éve hirdetsz az Agroinformon, nagyobbak a képek, gyorsabban áttekinthető a műszaki tartalom. A Követés funkciónak köszönhetően minden egyes új hirdetésedről értesítést kapnak a követők. Hirdetéseid mellett az Agroinformon megjelenő PR cikkeidet is listázza az oldal.
Minden eddiginél szorosabb az együttműködés az AgromashEXPO és Agrárgépshow kiállítással: a Piactéren külön listázzuk a kiállításon felvonultatott termékeket.
A sikeres piactérajánlat receptje 6 pontban
1. Kifejező, pontos cím: az "MTZ eladó" típusú címek ideje lejárt, sokkal pontosabb, kifejezőbb címre van szükség ahhoz, hogy valóban rákattintson az érdeklődő a hirdetésre. A "Belarus MTZ 921.3 fronthidraulikával raktárról" sokkal hatékonyabb hirdetéscím.
2. A leírás legyen lényegre törő és szólítsa meg a leendő vevőt! Minden fontos információ jelenjen meg a leírásban, töltelékmondatok nélkül, legyen szép a vizuális tartalom, vezesse az olvasó szemét, és a leírás végén lehetőleg legyen egy rövid utalás arra, hogy mi a teendő, ha felkeltette az érdeklődését: "Hívjon fel! Rendelje meg!" stb. A tartalom részletes kifejtésére 10 ezer karakter áll rendelkezésre.
3. Képek és videók:
- A gépek tiszta, „átvehető" állapotban legyenek megörökítve!
- Legyenek aktuális képek, egy havas kép nem hiteles és bizalomgerjesztő például áprilisban.
- A képek készítésekor ne csak a termék legyen a képen, lehetőleg diszkrét, ugyanakkor jól kivehető módon legyen a képen a cég logója és/vagy neve is! (beach flag, molinó, épület dekor, stb., )
- Nagy felbontású, fekvő tájolású képeket érdemes készíteni.
- A felvételek legyen saját készítésűek.
- Videókészítés esetén valóságot kell megmutatni, a szükségtelen animációk elterelik a gondolatokat a gépről.
- Ha motorral szerelt a gép, be kell indítani, a motorteret is érdemes megmutatni. Videós ajánlatra több érdeklődő jelentkezik.
- Videó beágyazásánál a YOUTUBE teljes linket kell használni.
Folyamatosan fejlődik a Piactér, fedezd fel te is!
4. Elérhetőség: több termékcsoport több felelőse estén az adott termékcsoport felelősének nevét és telefonszámát érdemes feltüntetni. A telefonszámok validálását kötelező elvégezni az oldalon, ezzel a nem releváns hirdetések könnyebben kiszűrhetőek.
5. Irányítsd a saját weboldaladra az érdeklődőket: ajánlataidnál add meg saját weboldal-elérhetőséged, ahol közvetlenül a terméket lehet elérni, haladó felhasználók UTM paraméterezett linkeket is megadhatnak. Ez a lépés keresőoptimalizálási (SEO) szempontból hoz eredményt. Arra viszont fontos figyelni, hogy az ajánlat és a weboldal legyenek naprakészek és összhangban egymással.
6. Kiemelések: tedd reflektorfénybe termékedet!
- Használj kiemeléseket! Használt gép esetén érdemes rövidebb ideig tartó kiemelésekkel dolgozni, több gép, vagy folyamatos készleten lévő termék esetén érdemes hosszabb ideig tartó kiemelést használni!
- Kevésbé népszerű termék esetén (rétegtermék) mindenképp a főoldali kiemelést válaszd!
- Friss ajánlatot két nap elteltével érdemes kiemelni!
- Kiemelésre is igaz, ami a feltöltésre, ne egyszerre használjuk az összeset, mert az 5 naponta előre helyezés a kiemelt ajánlatokra is egyaránt érvényes!
- Új BOMBA ÁR kiemelés – használd!
4 extra tipp a még jobb eredmény érdekében
1. Tervezd meg a feltöltések és a kiemelések időpontját ezek alapján:
- Piactér csomag-partnereink ajánlatait a rendszer automatikusan 5 naponta a sor elejére helyezi,
pontosan abban az időpontban, amikor az feltöltésre (kiemelésre) került. - Vedd figyelembe, hogy a szezont megelőzően már egy hónappal érdemes az ajánlat feltöltését elvégezned!
- Több hirdetés esetén érdemes több, egymást követő napra időzíteni a feltöltéseket és a kiemeléseket!
- Kiemelkedő időszakok a feltöltésre és/vagy a kiemelésre: az esős napok, a esti órák (19-21:00), a hétvégék.
- Sikeres értékesítést követően mihamarabb töröld, vagy tedd inaktívvá a hirdetést!
2. Figyeld a statisztikát, és avatkozz be, ha szükséges! A statisztika lekérésénél vedd igénybe az „idővonalzót", adj meg akár egy éves időintervallumot, és figyeld meg ajánlatod megtekintési adatait. Rendszeresen ellenőrizd a statisztikákat, és próbálj folyamatosan javítani a megjelenéseken! Több hirdetés esetén csoportos statisztika lekérésére is van lehetőség.
3. Használd ki a közösségi média adta lehetőségeket! Légy tagja az ország legnagyobb, több, mint 64 800 tagú zárt agráros közösségének, az Agroinform – Menőgazdászok csoportjának. Ajánlataidnál használd a megosztás (share) gombot és oszd meg ebben a közösségben egy ajánlatod akár minden héten. Oszd meg saját facebook profilodon, oldaladon is a hirdetéseid!
4. "Mondj egy darabszámot, van hozzá csomagunk!" Töltsd fel az összes eladó termékedet, így hirdetéseid egymást erősítik majd.
Most hirdetnél először az Agroinform Piactéren?
Kezdd a regisztrációval és keresd fel a területileg illetékes ügyfélkapcsolat-tartót, kérj ingyenes Piactér próbacsomagot! Tegyél próbát te is, hirdess a Piactéren!