A különleges járműről az agrarheute számolt be. Mint az a cikkben olvasható: a háromtengelyes Ford pick-upot a brit Ricardo nevű globális mérnöki tanácsadó cég fejlesztette ki. A harmadik tengely 3,8 tonnára növeli a Ford Ranger hasznos terhelhetőségét, rakfelülete is hosszabb, mint egy normál pick-upé.

A Ford Ranger HEX – ahogy fejlesztői elkeresztelték a különleges járművet – 3 literes V6-os dízelmotorja 240 LE (177 kW) teljesítményt nyújt. A kick-in-the-back boost funkcióval azonban a motor akár 280 lóerőre (210 kW) is növelheti teljesítményét. A hátsó tengelyt elektromotor hajtja, így az összkerékhajtás bekapcsolásával valamennyi tengely hajtottá válik. Fékezéskor az elektromos motor akkumulátora töltődik, hogy gyorsításkor elektromos nyomatékot juttasson a hátsó tengelyhez.

Ford

A harmadik tengely 3,8 tonnára növeli a Ford Ranger hasznos terhelhetőségét, rakfelülete is hosszabb, mint egy normál pick-upé – forrás: Facebook/Ricardo UK

A Ford Ranger 6x6 pick-up különbözik a hagyományos járműkiviteltől. A harmadik tengelyt egyszerűen a Ford Ranger keretéhez rögzítették egy csavarkötéssel. Ennek köszönhetően nem kell módosítani az alapjármű alvázán, amelyre az eredeti gyártó, a Ford garanciát biztosít. Az egyszerű kapcsolatnak köszönhetően a harmadik tengely bármikor eltávolítható és másik járművön használható.

A Ford Ranger HEX harmadik tengelye egy úgynevezett De Dion tengely. A De Dion tengely olyan meghajtott merev tengelytípus, amelyben a differenciálmű a tengelytől elkülönítve csatlakozik az autó karosszériájához és hajtótengelyeken keresztül csatlakozik a kerekekhez. Ennek köszönhetően a 6x6-os pick-up harmadik tengelye is leválasztható a hajtásról, és egyszerű hátsó tengelyként szolgálhat.