Bár az utóbbi hetekben érezhető volt, hogy az élelmiszerek drágulása megállt, a szakértők szerint a következő hónapokban ismét áremelkedésekre kell felkészülnünk. A fogyasztók árérzékenysége továbbra is jelentős mértékű, soha nem látott kereslet tapasztalható az akciós termékek iránt – írja az index.hu.
Egyre többen keresik az akciós termékeket – fotó: freepik.com
Az ATV Híradó stábja minden hónapban bevásárol, és összehasonlítja az árakat a korábbiakkal. Legutóbb több alapvető élelmiszer árát is megvizsgálták.
Most azt tapasztalták, hogy az előző évi árhoz képest 120 forinttal csökkent a száraztészta ára, valamint a paradicsomért, a tejfölért, a margarinért és a kenyérért is kevesebbet kellett fizetniük, a sertéspárizsi ára változatlan maradt, viszont a trappista sajt drágult, aminek a kilogrammonkénti ára jelenleg 2490 forint volt.
Az ATV munkatársai a bevásárlás során 2023 májusához képest összességében majdnem ezer forinttal kevesebbet költöttek.
Raskó György agrárközgazdász elmondta, egyre inkább elválik a szegényebb réteg vásárlóereje a magasabb jövedelműekétől, és így a minőségi élelmiszerek drágulnak jobban, a kevésbé minőségi és „márka nélküli" termékek esetében viszont az alacsonyabb árak és az akciózások jellemzőek.
A szakértő arra is felhívta a figyelmet, hogy bár az utóbbi hetekben megállt az élelmiszerárak drágulása, a következő hónapokban újra emelkedésére lehet számítani.
"A fogyasztók árérzékenysége nagyon jelentős mértékű napjainkban is. Abból vonjuk le ezt a következtetést, hogy az akciós termékek iránt soha nem látott kereslet tapasztalható. Egyre nagyobb vásárlóréteget tesznek ki azok, akik kifejezetten az akcióban lévő termékeket keresik, és azokat részesítik előnyben" – fogalmazott Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója.