Ennek oka alapvetően az, hogy a pickupok általában nagyobbak, mint más járműtípusok, ennél fogva több energiát is fogyasztanak – így nagyobb megtakarítási potenciált is kínálnak, ha az elfogyasztott energia költsége csökken. Márpedig a benzin- vagy dízelfogyasztás csökkentése gyakorlatilag önmagában garancia az energiaköltségek visszafogására.


Ezt igazolják az Argonne Nemzeti Laboratórium adatai is. A laboratórium szakemberei a benzines járművek hasonló méretű EV-re vagy plug-in hibridre való cseréjének költségmegtakarítását becsülték meg. A kutatások alapján a kisteherautók rendelkeztek nagyobb megtakarítási potenciállal.

Ford elektromos autó

Egy elektromos alternatíva: a Ford F-150 Lightning – forrás: Wikipedia

Minél nagyobb mértékű a villamosítás szintje, annál több a megtakarítás a DOE szerint, megjegyezve, hogy egy azonos méretű, teljesen elektromos jármű a becslések szerint nagyobb költségmegtakarítást ér el, mint egy plug-in hibrid.

A Consumer Reports szintén szűkítette a számokat és kiemelte, hogy nagyobb megtakarítási lehetőségek rejlenek az elektromos teherautók és SUV-k esetében. Sok esetben a villamosítás valószínűleg nem igényel hatalmas kompromisszumokat sem. Egy 2022-es tanulmány megállapította, hogy a pickupok több mint fele átalakítható elektromos üzemre, ami megint csak költségmegtakarítást eredményez.

Ugyanakkor van néhány, nem mellékes körülmény: az elektromos járművek költségei nagymértékben függnek attól, hogy hol és hogyan töltik a járművet; azaz nyilvános töltővel vagy otthon.

Továbbá az új elektromos teherautók beszerzési árai is viszonylag magasak.

Forrás: greencarreports.com