A legutóbbi évtizedben a környezetvédelem fontos kérdésévé vált az egyik legnagyobb káros-gáz kibocsátónak tekintett légi közlekedés szénlábnyomának radikális csökkentése.

Az egyik angol nyelvű hírportál közelmúltban publikált, a Bloombergre hivatkozó beszámolója szerint, óriási versengés indult, és a világ valamennyi légiközlekedési vállalata igyekszik olyan üzemanyagot használni, amelynek a szén-dioxid kibocsátás a legalacsonyabb, amelyre a SAF angol rövidítést (sustainable aircraft fuel) használják.

légi közlekedés

Brazíliának az az előnye is megvan, hogy a legolcsóbban tudja előállítani az etanolt, és belföldi járatain az USA-hoz képest kevesebbet használ fel abból – fotó: pexels.com

Többen akarják megszerezni a legnagyobb SAF gyártó és forgalmazó ország pozícióját, ami természetesen hatalmas nyereséget biztosít.

A versenyben jelenleg Brazília és az USA van a legkedvezőbb helyzetben, mivel egy-egy liter SAF előállításához 1,7 liter etanolt kell felhasználni, amelyből ez a két ország rendelkezik a legnagyobb készletekkel, illetve gyártási kapacitásokkal.

Brazíliának az az előnye is megvan, hogy a legolcsóbban tudja előállítani az etanolt, és belföldi járatain az USA-hoz képest kevesebbet használ fel abból.

A brazilok már gyártanak is SAF üzemanyagot, sőt szállítanak belőle az USA-nak is, és szakértői becslések szerint, a brazil gyártás 2030-ra eléri az 50 milliárd litert.

Forrás: agriculture.com