Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak644 FtBenzin árak625 FtEUR416.32 FtUSD400.8 FtCHF443.07 FtGBP501.5 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz .Norbert #2154. hozzászólásáraHa a felújítás magába foglal rendesen kivitelezett komoly szigetelést is akkor lehet gondolkozni csak olyan elektromos fűtésről ami nappali árammal működik. Egy elektromos radiátornak nincs hőtároló kapacitása estére szépen kihűl a ház.
Ha mindenáron elektromos fűtést akarsz akkor inkább olyan hűtő fűtő klíma amire megadják a H tarifát és akkor megvan oldva a nyár is.
Ha éjszakai árammal akarsz fűteni akkor a padlóba rakott fűtőkábel vagy fűtőfilm kell a padló betonjának elég nagy pufferhatása van,hogy nappal ne menjen le a hőmérséklet nagyon.
Én éjszakai árammal fűtök egy puffert és vizes padló fűtés van (hátha egyszer kazánnal fűtök) tavaly egész fűtésidényre kb 200 000 ft volt a számla ebből lejön még a bojler fogyasztása.
A ház teljes felújítást kapott a falon 20 cm
lábazaton 10 cm padló alatt 20 cm a födémen 40-50 cm szigetelés ablak veka 90-es és nettó 120 m2.
Ehhez tudsz kalkulálni.
Nem ártana egy fűtésigény számítás,mert eltud szállni a számla.
https://www.austrotherm.hu/letoeltesek/bausoft-winwatt-program-letoeltes/
Válasz bandigh #2156. hozzászólásáraAzért nem kell bazi nagy kazán puffer kombo. Nekem calor v50 van 2000 liter pufival. Szombat este tízkor gyujtottam be utoljára. Száz fok körülre futottem fel. Talán ma este újra begyujtok. Igaz hogy kint sincs túl hideg. Újra csinálnám és férne akkor ot kobos pufi lenne. Átmeneti időben heti egy begyujtassal. Nem mindegy hogy milyen sűrűn kell felfuteni a kazánt. Ami persze aztán elvész.
Válasz bandigh #2156. hozzászólásáraA klímásnak még az is előnye h nyáron meg hűt. Manapság az sem hátrány. Már aki szereti-bírja. Ezt a hőszivattyú is tudja.
Válasz bandigh #2156. hozzászólásáraA gàz bekötése a hàzba,vagy,ha van,korszerűsítése,tehát, totàl csere mindennel együtt, nem kB. A naplem ès elektromos, pl. Padlòfűtès àràval vetekszik?
Ez fával, egy átlagos kazánnal 3-6 óra alatt megoldható, de ezt nehéz forintosítani.
A 60 kWh tehát
-Gáz(konfenzációs): 6m3- napi 660 ft, havi kb 20.000ft
-Elektromos radiátor(nappali áram): napi 2300ft, havi 69.000
-Elektromos radiátor(vezételt áram, napi 8 órában): napi 1450 ft, havi 44.000 ft
Fűtés klímával vagy hőszivattyúval (H-tarifával kb 3 COP értékkel) napi 480, havi 15.000ft
Az olcsóbb hőszivattyút(split klíma) az elektromos radiátorokkal kombinálva, egy 6kW napelem felszerelésével lehet hosszútávon a legolcsóbban fűteni. Csak belekerül jó 3 millióba. De 10 év múlva ingyen fűtesz. Azt követően a gáz a legpraktikusabb. Legolcsóbb az lenne ha volna egy bazinagy kisbálás kazánod meg egy betegnagy méretű puffer, és kétnaponta televernéd lignittel, és felfűtenéd. De ha nem ebbe az irányba indulsz, akkor lásd a fentebb leirtakat. Ha onnan ered az egész kérdés, hogy érdemes-e ujból kiépíteni a központi fűtést vékonycsövesre, meg a gázt bekötni vagy elektromos irányba indulni, akkor nem túl könnyű a válasz.. Ha van hozzá légtér és nem zavarnak a split klímák, akkor a nagyobb közösségi tereket simán ki lehet fűteni egy klímával, olcsón. A szobába meg mondjuk lehet egy-egy elektromos radiátorral egyedi hőfokot kialakítani, éjjeli árammal, nem olyan vészesen drágán. De ha nincs rendesen szigetelve az épület, és a nyílászárók, akkor mindenképp a vékonycsöves rendszer és egy kondenzációs gázkazán irányába kell elindulni.
nálunk panelban lett felszerelve ilyen gyerekszületéskor kiegészítő fűtésre, mert ugye itt nem én döntöm el mikor van fűtés.
Az első Nordart-os fehér vékonytokos digitáliskijelzős 2kw energiatakarékos kibekapcsolgatós csoda. Csak meleg nem lett tőle (kivéve amikor kifizettem érte a 70-75ezret).
Második körben Thermor márkájú lett 30ért.
Kevésbé dizájnos, de ez sem sokkal jobb.
Nagy meleget nem igazán csinál, de langyít vmit. Ha melegíteni kellene, gatya rámenne.
Indulj ki abból h. pl 2kw az 2kw. nem sokat fűt
viszont ha 0-24ben megy az napi 48kwh radiátoronként. Megeszi a hajad ha minden szobát telepakolsz.
Ez után a tapasztalat után inkább vmi plafonra szerelhető infrás vacakra mennék rá. Az sem melegít, csak jobb hőérzetet ad. Legalábbis ezzel reklámozzák a mennyezetfűtéseket. (akár kazánról is padló-fal-mennyezetfűtés esetén)
Sokszor bizonyított tény, hogy árammal a legdrágább fűteni. Más kérdés, ha van napelem.
Bár az meg este ugye nem ad áramot, hidegebb meg akkor van.
Puffert fűteni napelemről és azt keringetni fal-padló-plafonfűtéses rendszerben.
sztem ez lehet az ideális megoldás.
Na de ez sem olcsó...
viszont utána ingyen van
Valakinek van-e tapasztalata elektromos radiátorokkal?
Ház felújításba vagyunk, vastagcsöves vegyes tüzelésű (puffer nélküli) fűtésrendszer van jelenleg. A régi radiátoroknak mindenképpen menniük kell.
Csak olyan merült fel bennem, hogy új vizes radiátor vagy a vegyestüzelés helyett elektormos radiátorokkal felszerelni a házat?
Ha lenne saját erdő akkor ez nem lenne kérdés, de alföldön tűzifához jutni nem olcsó mulatság, az áramra ha fűtésre használod akkor ha jól tudom valamennyi kedvezmény is jár. A kényelemről meg ne is beszéljünk....
Ezekbe az elektromos radiátorokba is van már több fajta működési elvű, elektromos, konvekciós stb. ahogy gyorsan átfutottam őket.
Ezekhez lenne szükségem egy kis segítségre aki esetleg épített be ilyet és használja is mik a tapasztalatok, fűtési és költségek terén is.
Ausztriába voltunk egy apartmanba ott komoly hidegbe is nagyon gyorsan tudott nagyon kellemes meleget csinálni ilyen elektromos radiátor úgy hogy egész nap nem volt fűtve, ekkor nagyon megtetszett ez a rendszer
Válasz vén cigány #2149. hozzászólásáraAmit belinkeltél fórumot ott olvasgattam és arra jutottam hogy meg hekkelem és valamilyen szinten állítható lesz a szelepem.
Válasz GREVEN #2150. hozzászólására Sok ember kért tőlem tanácsot építésnél felújításnál ablak cserénél SENKI nem fogadta meg mind penészedik az ember hiába próbál meg segíteni a válasz "az 50 centi vályogfal jól szigetel"
Mindenkinek ajánlom tanulmányozásra. El kell érni azt,hogy ne csapódjon ki a pára persze új háznál elég nehéz de megoldható.
Válasz GREVEN #2150. hozzászólásáraBenn meleg van, és magas páratartalom. A tetőtérben meg mondjuk 0 celsius. A benti meleg amikor száll fölfelé, átverekszi magát a födém résein, a szigetelésben elkezd hűlni, eléri a harmatpontot, ami legyen mondjuk 15 celsius, és a pára kicsapódik. Mivel a padláson hideg van, a harmatpont 100% hogy a szigetelés valamelyik rétegében van. Ha le van zárva a levegő útja, akkor nem tud a pára feljutni, így ki sem tud csapódni.
Válasz máris szomszéd #2147. hozzászólásáraKicsapódó pár van,de az volt eddig is. Van egy hideg sarkom ahova mindig kicsapja és felszalad a víz. Klímákkal szárríttatom a levegőt,de annyira sok van bent még az egész ajzatolás miatt,hogy elfagynak a klímák belső elemei is.
Válasz Büresz #2148. hozzászólásáraHa kidobod a VTC szelepet, akkor annyit tegyél meg, hogy a függőleges ágat meghagyod. Leszűkíted egy 16 mm-es rézcsővel vagy egy csappal (szeleppel) tudod az átfolyási átmérőt változtatni.
Így a függőleges ágon tud meleg vizet is szívni a szivattyú, ha nagyon hideg a puffer alja.
Válasz bandigh #2146. hozzászólásáraÉrtem amit írsz meg olvasgattam ezeket, de ha jól bedurrantok akkor sem fog a kazán előremenőbe 60 fokos víz lenni amíg a kazánba nem megy be 30-40 fokos víz így nem nagyon áll fent a repedés és miegymás történet.
Válasz GREVEN #2114. hozzászólásáraAzért nem ártott volna egy pára elleni fólia szigetelés alá.Talán a födém zár annyira párát,hogy ami belejut a gyapotba az olyan kicsi mennyiség ami el tud távozni belőle.
Ahol a szigeteletlen hideg födém van ott alól a plafon nem kezdett el nyirkosodni? Itt vannak a mínuszok ott fog kicsapódni a pára azt jön a penész.
A 20 cm az már korrekt mi most fejeztük be egy ház szigetelését azon 40 cm grodan van és ahol még nem volt kész ott a külső élnél a plafonnál kezdett vizesedni 18 fok volt és 90% relatív pára a belső munkák vannak hátra.
Válasz Büresz #2143. hozzászólásáraA kondenzáció, kátrányosodás megelőzésére van kitalálva. Nameg a kazánrepedés ellen. Szerintem egyik sem kívánatos hosszútávon. Ahol nincs puffer ott nemigazán fűtöd fel 60 fok fölé a rendszert, annyira nem zavarja a hideg visszatérö víz, meg nem is gyors az áramlás. Viszont ha jól bedurrantasz és 80 fokra fűt a kazánod, a pufferből meg berántja majd a hidegvizet, azt az öntvénykazán nem fogja szeretni.
Válasz Büresz #2139. hozzászólásáraFatüzelésű kazánra 50 vagy 55 fokos VTC-t javasoltak.
70-75 fokos kazánnál a 60 fokos VTC csak lassan adagolja a kazánra a puffer aljából a 25-30 fokos vizet. Lassú a felfűtés (mint én, közbe a többiek írták is)
Válasz Büresz #2138. hozzászólásáraKeringető belításától függ. Ha jól megrakom, akkor egyből 80 fok. És végig annyi. A puffer lassan kezd melegedni. Nem 10 perc a dolog.
Válasz vén cigány #2137. hozzászólásáraÉrtem hogy rétegződik ,de amíg a kazán visszatérő nem lesz 30-40 fokos, addig a pufferra nem fog 60 fokos víz menni mert a kazán képtelen arra, vagy max 1-esre kéne tennem a keringetőt.
Válasz bandigh #2135. hozzászólásáraAbbahagytam, holnap megnézem benne a patront aztán ha semmi változás nem lesz akkor kidobom a szelepet. Az idegesít hogy közel 80 fokos volt a kazánom, le kellett folytanom, közbe meg a pufferom alig melegedett.
Válasz Büresz #2134. hozzászólásáraHa lenne egy hőfokmérő a VT Cszelep és szivattyú
közt, akkor látnád, hogy a hőfok annyi, mint a patron hőfoka.
Csak annyit enged be felül , hogy a kazánba aljába lépő víz 65 fok alatt ne legyen.
Még nem éri el a puffer alja a 60 fokot, addig a töltő ágat nem nyitja meg teljesen.
Ha megfogod a töltő ágat a puffer felső csonkjánál, akkor az forró, engedi a VTC a meleg vizet felül csak nem teljesen, amíg alul hideg víz jön ki a pufferből.
Válasz Büresz #2134. hozzászólásáraOlyan is van, hogy gyorsan kavar a keringető és a puffer nem úgy melegszik ahogy kéne (80-60-40) hanem egyenletesen (40-40-40, 60-60-60, satöbbi). Azóta eltelt némi idő, nem melegszik a puffer? Vagy abbahagytad?
Válasz vén cigány #2131. hozzászólásáraEgyrészt igen én ezt értem, van kazán ahol ez garanciális elvárás, de a másik amire én használnám a másik fele amit leírtam, de a kazán előremenőbe már 75-80 ig felment a víz és mégse engedett a pufferra, akkor hogy is van ez?
Válasz Büresz #2128. hozzászólására
Ez egy kazánvédő szelep. Az a lényege, hogy a kazán alsó csatlakozója nem kapjon a 60 vagy 65 foknál hidegebb vizet.
Tehát a puffer aljából érkező hideg vízhez kever meleg vizet a függőleges ágból.
Amikor a puffer alsó hőfoka eléri a 60 fokot, akkor a függőleges ágat lezárja.
Válasz Büresz #2128. hozzászólásáraAz a lényege h a kazán sose kapjon 60 fok alatti vizet a kazán visszatérőágán. A puffer tetejében kell lenni egy merülőtermosztátnak ami 40 fok alatt nem engedi bekapcsolni a lakás fűtéskörét. Szóval elkezdesz tüzelni elkezd keringeni a víz, de csak a kazánban, ha lesz felesleges meleg, az megy a puffer tetejébe. Így ha egy kicsi összegyűlik akkor tud indulni a lakás felé a meleg. De a lakás kör keringetőjét csak kicsire kell venni hogy ne kapja ki a meleget hamar a pufferből.
Válasz vén cigány #2126. hozzászólásáraEnnek a szelepnek az a lényege ha felfűtés van akkor 15 perc után menjen a 60 fokos víz a lakásra. Nem? Hogy ne kelljen az egész puffert felfűteni mert csak utána tudná a 60 fokos előremenőt biztosítani.
Válasz GREVEN #2122. hozzászólásáraMajd azért figyelgessed hogy nem-e nyersül a paplan. A réseken a meleg felfelé jön, aztán a gyapotban lehűlik, kondenzálódik.
Válasz vén cigány #2121. hozzászólásáraÉpp ez az hogy pofon egyszerű, 28mm réz cső, a puffer körön 4 méter cakk pakk, és megvan az emelkedés is hogy a csőből kimenjen a levegő a szivattyú wilo 60 watt 3as álláson. Én tutira veszem hogy megszorult a szelep, kitudja mennyit állt vagy bármi oka lehet.
Válasz Büresz #2117. hozzászólásáraElvileg jólvan így. Nekem mondjuk a szivattyú és a kazán visszatérő közt ágazik le a tágulási, de ez nem lényeges szerintem. Légtelenítők vannak betéve? Azokat lehetne még próbálgatni, ha el vannak zárva egy golyóscsappal esetleg.
Válasz mtz1221 #2115. hozzászólásáraÉpp ma felkukkantottam a padlásra. Benyúltam a paplan alá. Szabályszerüen mintha egy jó meleg kesztyűbe nyúltam volna. Mellet ami borítatlan pici rész meg jég hideg.
A kőmüvesem azt mondta alaphangon 30% megtakarítás ennyi szigetelés. Nálunk is új nyílászárók, plusz a padlófűtés a radiátoros mellé.
Válasz GREVEN #2114. hozzászólásáraJaja,nekem 5 centis
sztiropor van a plafonon,meg új ajtók ablakok.A régi házban ami fele ekkora m3-es volt,2x ennyi tűzrevalót eltüzeltem mint most.
Kicsit OFF,de elmesélem az élményt. Megszületett a födémre a 20 cm közetgyapot szigetelés. Hihetetlen mennyit számít. Az esti 23 fokos szoba hőmérsékletről már csak 21-re esik vissza reggelre, nem pedig 18 meg 17-re.
Egy nagyobb szellőztetés után is marad 200 fok a lakásba még ilyen hidegebb napokon is.
És az eddig elérhetetlennek tünő 25-26 fok nagyon könnyedén megvan, vigyázni is kell lassan, mert hamar megvan a pokol.
2611 hozzászólás
Válasz .Norbert #2154. hozzászólásáraHa a felújítás magába foglal rendesen kivitelezett komoly szigetelést is akkor lehet gondolkozni csak olyan elektromos fűtésről ami nappali árammal működik. Egy elektromos radiátornak nincs hőtároló kapacitása estére szépen kihűl a ház.
Ha mindenáron elektromos fűtést akarsz akkor inkább olyan hűtő fűtő klíma amire megadják a H tarifát és akkor megvan oldva a nyár is.
Ha éjszakai árammal akarsz fűteni akkor a padlóba rakott fűtőkábel vagy fűtőfilm kell a padló betonjának elég nagy pufferhatása van,hogy nappal ne menjen le a hőmérséklet nagyon.
Én éjszakai árammal fűtök egy puffert és vizes padló fűtés van (hátha egyszer kazánnal fűtök) tavaly egész fűtésidényre kb 200 000 ft volt a számla ebből lejön még a bojler fogyasztása.
A ház teljes felújítást kapott a falon 20 cm
lábazaton 10 cm padló alatt 20 cm a födémen 40-50 cm szigetelés ablak veka 90-es és nettó 120 m2.
Ehhez tudsz kalkulálni.
Nem ártana egy fűtésigény számítás,mert eltud szállni a számla.
https://www.austrotherm.hu/letoeltesek/bausoft-winwatt-program-letoeltes/
Válasz bandigh #2156. hozzászólásáraAzért nem kell bazi nagy kazán puffer kombo. Nekem calor v50 van 2000 liter pufival. Szombat este tízkor gyujtottam be utoljára. Száz fok körülre futottem fel. Talán ma este újra begyujtok. Igaz hogy kint sincs túl hideg. Újra csinálnám és férne akkor ot kobos pufi lenne. Átmeneti időben heti egy begyujtassal. Nem mindegy hogy milyen sűrűn kell felfuteni a kazánt. Ami persze aztán elvész.
Válasz bandigh #2156. hozzászólásáraAz említettek közül te mivel fűtesz?
Válasz bandigh #2156. hozzászólásáraA klímásnak még az is előnye h nyáron meg hűt. Manapság az sem hátrány. Már aki szereti-bírja. Ezt a hőszivattyú is tudja.
Válasz bandigh #2156. hozzászólásáraA gàz bekötése a hàzba,vagy,ha van,korszerűsítése,tehát, totàl csere mindennel együtt, nem kB. A naplem ès elektromos, pl. Padlòfűtès àràval vetekszik?
Válasz .Norbert #2154. hozzászólásáraSzigeteltségtől függ a dolog, de vegyünk egy példát.
Legyen a ház napi fűtésigénye télen mondjuk 60 kWh.
Ez fával, egy átlagos kazánnal 3-6 óra alatt megoldható, de ezt nehéz forintosítani.
A 60 kWh tehát
-Gáz(konfenzációs): 6m3- napi 660 ft, havi kb 20.000ft
-Elektromos radiátor(nappali áram): napi 2300ft, havi 69.000
-Elektromos radiátor(vezételt áram, napi 8 órában): napi 1450 ft, havi 44.000 ft
Fűtés klímával vagy hőszivattyúval (H-tarifával kb 3 COP értékkel) napi 480, havi 15.000ft
Az olcsóbb hőszivattyút(split klíma) az elektromos radiátorokkal kombinálva, egy 6kW napelem felszerelésével lehet hosszútávon a legolcsóbban fűteni. Csak belekerül jó 3 millióba. De 10 év múlva ingyen fűtesz. Azt követően a gáz a legpraktikusabb. Legolcsóbb az lenne ha volna egy bazinagy kisbálás kazánod meg egy betegnagy méretű puffer, és kétnaponta televernéd lignittel, és felfűtenéd. De ha nem ebbe az irányba indulsz, akkor lásd a fentebb leirtakat. Ha onnan ered az egész kérdés, hogy érdemes-e ujból kiépíteni a központi fűtést vékonycsövesre, meg a gázt bekötni vagy elektromos irányba indulni, akkor nem túl könnyű a válasz.. Ha van hozzá légtér és nem zavarnak a split klímák, akkor a nagyobb közösségi tereket simán ki lehet fűteni egy klímával, olcsón. A szobába meg mondjuk lehet egy-egy elektromos radiátorral egyedi hőfokot kialakítani, éjjeli árammal, nem olyan vészesen drágán. De ha nincs rendesen szigetelve az épület, és a nyílászárók, akkor mindenképp a vékonycsöves rendszer és egy kondenzációs gázkazán irányába kell elindulni.
Válasz .Norbert #2154. hozzászólásáraSzia,
nálunk panelban lett felszerelve ilyen gyerekszületéskor kiegészítő fűtésre, mert ugye itt nem én döntöm el mikor van fűtés.
Az első Nordart-os fehér vékonytokos digitáliskijelzős 2kw energiatakarékos kibekapcsolgatós csoda. Csak meleg nem lett tőle (kivéve amikor kifizettem érte a 70-75ezret).
Második körben Thermor márkájú lett 30ért.
Kevésbé dizájnos, de ez sem sokkal jobb.
Nagy meleget nem igazán csinál, de langyít vmit. Ha melegíteni kellene, gatya rámenne.
Indulj ki abból h. pl 2kw az 2kw. nem sokat fűt
viszont ha 0-24ben megy az napi 48kwh radiátoronként. Megeszi a hajad ha minden szobát telepakolsz.
Ez után a tapasztalat után inkább vmi plafonra szerelhető infrás vacakra mennék rá. Az sem melegít, csak jobb hőérzetet ad. Legalábbis ezzel reklámozzák a mennyezetfűtéseket. (akár kazánról is padló-fal-mennyezetfűtés esetén)
Sokszor bizonyított tény, hogy árammal a legdrágább fűteni. Más kérdés, ha van napelem.
Bár az meg este ugye nem ad áramot, hidegebb meg akkor van.
Puffert fűteni napelemről és azt keringetni fal-padló-plafonfűtéses rendszerben.
sztem ez lehet az ideális megoldás.
Na de ez sem olcsó...
viszont utána ingyen van
Valakinek van-e tapasztalata elektromos radiátorokkal?
Ház felújításba vagyunk, vastagcsöves vegyes tüzelésű (puffer nélküli) fűtésrendszer van jelenleg. A régi radiátoroknak mindenképpen menniük kell.
Csak olyan merült fel bennem, hogy új vizes radiátor vagy a vegyestüzelés helyett elektormos radiátorokkal felszerelni a házat?
Ha lenne saját erdő akkor ez nem lenne kérdés, de alföldön tűzifához jutni nem olcsó mulatság, az áramra ha fűtésre használod akkor ha jól tudom valamennyi kedvezmény is jár. A kényelemről meg ne is beszéljünk....
Ezekbe az elektromos radiátorokba is van már több fajta működési elvű, elektromos, konvekciós stb. ahogy gyorsan átfutottam őket.
Ezekhez lenne szükségem egy kis segítségre aki esetleg épített be ilyet és használja is mik a tapasztalatok, fűtési és költségek terén is.
Ausztriába voltunk egy apartmanba ott komoly hidegbe is nagyon gyorsan tudott nagyon kellemes meleget csinálni ilyen elektromos radiátor úgy hogy egész nap nem volt fűtve, ekkor nagyon megtetszett ez a rendszer
Válasz vén cigány #2149. hozzászólásáraAmit belinkeltél fórumot ott olvasgattam és arra jutottam hogy meg hekkelem és valamilyen szinten állítható lesz a szelepem.
Válasz GREVEN #2150. hozzászólására Sok ember kért tőlem tanácsot építésnél felújításnál ablak cserénél SENKI nem fogadta meg mind penészedik az ember hiába próbál meg segíteni a válasz "az 50 centi vályogfal jól szigetel"
Mindenkinek ajánlom tanulmányozásra. El kell érni azt,hogy ne csapódjon ki a pára persze új háznál elég nehéz de megoldható.
http://www.archiland.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=28&Itemid=11
http://www.archiland.hu/images/stories/Harmatpont.pdf
Válasz GREVEN #2150. hozzászólásáraBenn meleg van, és magas páratartalom. A tetőtérben meg mondjuk 0 celsius. A benti meleg amikor száll fölfelé, átverekszi magát a födém résein, a szigetelésben elkezd hűlni, eléri a harmatpontot, ami legyen mondjuk 15 celsius, és a pára kicsapódik. Mivel a padláson hideg van, a harmatpont 100% hogy a szigetelés valamelyik rétegében van. Ha le van zárva a levegő útja, akkor nem tud a pára feljutni, így ki sem tud csapódni.
Válasz máris szomszéd #2147. hozzászólásáraKicsapódó pár van,de az volt eddig is. Van egy hideg sarkom ahova mindig kicsapja és felszalad a víz. Klímákkal szárríttatom a levegőt,de annyira sok van bent még az egész ajzatolás miatt,hogy elfagynak a klímák belső elemei is.
Válasz Büresz #2148. hozzászólásáraHa kidobod a VTC szelepet, akkor annyit tegyél meg, hogy a függőleges ágat meghagyod. Leszűkíted egy 16 mm-es rézcsővel vagy egy csappal (szeleppel) tudod az átfolyási átmérőt változtatni.
Így a függőleges ágon tud meleg vizet is szívni a szivattyú, ha nagyon hideg a puffer alja.
Válasz bandigh #2146. hozzászólásáraÉrtem amit írsz meg olvasgattam ezeket, de ha jól bedurrantok akkor sem fog a kazán előremenőbe 60 fokos víz lenni amíg a kazánba nem megy be 30-40 fokos víz így nem nagyon áll fent a repedés és miegymás történet.
Válasz GREVEN #2114. hozzászólásáraAzért nem ártott volna egy pára elleni fólia szigetelés alá.Talán a födém zár annyira párát,hogy ami belejut a gyapotba az olyan kicsi mennyiség ami el tud távozni belőle.
Ahol a szigeteletlen hideg födém van ott alól a plafon nem kezdett el nyirkosodni? Itt vannak a mínuszok ott fog kicsapódni a pára azt jön a penész.
A 20 cm az már korrekt mi most fejeztük be egy ház szigetelését azon 40 cm grodan van és ahol még nem volt kész ott a külső élnél a plafonnál kezdett vizesedni 18 fok volt és 90% relatív pára a belső munkák vannak hátra.
Válasz Büresz #2143. hozzászólásáraA kondenzáció, kátrányosodás megelőzésére van kitalálva. Nameg a kazánrepedés ellen. Szerintem egyik sem kívánatos hosszútávon. Ahol nincs puffer ott nemigazán fűtöd fel 60 fok fölé a rendszert, annyira nem zavarja a hideg visszatérö víz, meg nem is gyors az áramlás. Viszont ha jól bedurrantasz és 80 fokra fűt a kazánod, a pufferből meg berántja majd a hidegvizet, azt az öntvénykazán nem fogja szeretni.
Válasz Büresz #2139. hozzászólásáraFatüzelésű kazánra 50 vagy 55 fokos VTC-t javasoltak.
70-75 fokos kazánnál a 60 fokos VTC csak lassan adagolja a kazánra a puffer aljából a 25-30 fokos vizet. Lassú a felfűtés (mint én, közbe a többiek írták is)
Válasz Büresz #2143. hozzászólására
Öntvény a kazánom annak nem kell ez a szelep, holnap kiszedem.
Válasz Büresz #2138. hozzászólásáraKeringető belításától függ. Ha jól megrakom, akkor egyből 80 fok. És végig annyi. A puffer lassan kezd melegedni. Nem 10 perc a dolog.
Válasz Büresz #2140. hozzászólásáraA kazánt hogy fűtötted a láncos huzat szabályzó talán be sem volt kötve??
Nyitott alsó ajtónál?
Én begyújtok beállítom 80 fokra indulásnál a láncos huzat-szabályzót és kész.
Válasz vén cigány #2136. hozzászólásáraHolnap behőmérőzöm.
Válasz vén cigány #2137. hozzászólásáraÉrtem hogy rétegződik ,de amíg a kazán visszatérő nem lesz 30-40 fokos, addig a pufferra nem fog 60 fokos víz menni mert a kazán képtelen arra, vagy max 1-esre kéne tennem a keringetőt.
Válasz bandigh #2135. hozzászólásáraAbbahagytam, holnap megnézem benne a patront aztán ha semmi változás nem lesz akkor kidobom a szelepet. Az idegesít hogy közel 80 fokos volt a kazánom, le kellett folytanom, közbe meg a pufferom alig melegedett.
Válasz Büresz #2128. hozzászólására"Hogy ne kelljen az egész puffert felfűteni mert csak utána tudná a 60 fokos előremenőt biztosítani."
Ez így nem fog működni. A pufferban a víz magától rétegződik, fűtöd és kész.
Válasz Büresz #2134. hozzászólásáraHa lenne egy hőfokmérő a VT Cszelep és szivattyú
közt, akkor látnád, hogy a hőfok annyi, mint a patron hőfoka.
Csak annyit enged be felül , hogy a kazánba aljába lépő víz 65 fok alatt ne legyen.
Még nem éri el a puffer alja a 60 fokot, addig a töltő ágat nem nyitja meg teljesen.
Ha megfogod a töltő ágat a puffer felső csonkjánál, akkor az forró, engedi a VTC a meleg vizet felül csak nem teljesen, amíg alul hideg víz jön ki a pufferből.
Tanulmányozd ezt, végül is 3 állása van a szelepnek.
Válasz Büresz #2134. hozzászólásáraOlyan is van, hogy gyorsan kavar a keringető és a puffer nem úgy melegszik ahogy kéne (80-60-40) hanem egyenletesen (40-40-40, 60-60-60, satöbbi). Azóta eltelt némi idő, nem melegszik a puffer? Vagy abbahagytad?
Válasz vén cigány #2131. hozzászólásáraEgyrészt igen én ezt értem, van kazán ahol ez garanciális elvárás, de a másik amire én használnám a másik fele amit leírtam, de a kazán előremenőbe már 75-80 ig felment a víz és mégse engedett a pufferra, akkor hogy is van ez?
Válasz bandigh #2125. hozzászólásáraMajd figyelgetjük, de talán ott nem lenen szabad neki lecsapódni.
Válasz mtz1221 #2123. hozzászólásáraNincsen. Hála az égnek.
Válasz Büresz #2128. hozzászólására
Ez egy kazánvédő szelep. Az a lényege, hogy a kazán alsó csatlakozója nem kapjon a 60 vagy 65 foknál hidegebb vizet.
Tehát a puffer aljából érkező hideg vízhez kever meleg vizet a függőleges ágból.
Amikor a puffer alsó hőfoka eléri a 60 fokot, akkor a függőleges ágat lezárja.
Válasz Büresz #2128. hozzászólásáraAz a lényege h a kazán sose kapjon 60 fok alatti vizet a kazán visszatérőágán. A puffer tetejében kell lenni egy merülőtermosztátnak ami 40 fok alatt nem engedi bekapcsolni a lakás fűtéskörét. Szóval elkezdesz tüzelni elkezd keringeni a víz, de csak a kazánban, ha lesz felesleges meleg, az megy a puffer tetejébe. Így ha egy kicsi összegyűlik akkor tud indulni a lakás felé a meleg. De a lakás kör keringetőjét csak kicsire kell venni hogy ne kapja ki a meleget hamar a pufferből.
Vagy a címkén 60 fok van azt lehet hogy a patron 70 vagy 75 ös? Holnap kiveszem.
Válasz vén cigány #2126. hozzászólásáraEnnek a szelepnek az a lényege ha felfűtés van akkor 15 perc után menjen a 60 fokos víz a lakásra. Nem? Hogy ne kelljen az egész puffert felfűteni mert csak utána tudná a 60 fokos előremenőt biztosítani.
Válasz vén cigány #2126. hozzászólására60 fokos.
Válasz Büresz #2124. hozzászólásáraLehet igazad van, hogy megszorult vagy eltömítette valami. Hány fokos a VTC?
Válasz GREVEN #2122. hozzászólásáraMajd azért figyelgessed hogy nem-e nyersül a paplan. A réseken a meleg felfelé jön, aztán a gyapotban lehűlik, kondenzálódik.
Válasz vén cigány #2121. hozzászólásáraÉpp ez az hogy pofon egyszerű, 28mm réz cső, a puffer körön 4 méter cakk pakk, és megvan az emelkedés is hogy a csőből kimenjen a levegő a szivattyú wilo 60 watt 3as álláson. Én tutira veszem hogy megszorult a szelep, kitudja mennyit állt vagy bármi oka lehet.
Válasz GREVEN #2122. hozzászólásáraEgerek a padláson ??
Válasz bandigh #2120. hozzászólásáraNem, csak simán ráterítettük a saralásra
Válasz Büresz #2117. hozzászólásáraEz jó!!! Nincs túlbonyolítva. Itt nagy hiba nem lehet, főleg, ha szerelő csinálta.
A VTC-ben nálam 65 fokos a patron , 22 mm-es rézcső (kb. oda-vissza 15 méter) és tökéletes. A szivattyú 45 wattot tud.
Nálam 25 kw-os a kazán, 1000 liter a puffer.
Hogy 30 fokról, a pufferban, alul-felül elérje a 60 fokot, kell kb. 2,5 óra.
Válasz GREVEN #2118. hozzászólásáraMent alá a légmentes párazáró fólia?
Válasz Büresz #2117. hozzászólásáraElvileg jólvan így. Nekem mondjuk a szivattyú és a kazán visszatérő közt ágazik le a tágulási, de ez nem lényeges szerintem. Légtelenítők vannak betéve? Azokat lehetne még próbálgatni, ha el vannak zárva egy golyóscsappal esetleg.
Válasz mtz1221 #2115. hozzászólásáraÉpp ma felkukkantottam a padlásra. Benyúltam a paplan alá. Szabályszerüen mintha egy jó meleg kesztyűbe nyúltam volna. Mellet ami borítatlan pici rész meg jég hideg.
A kőmüvesem azt mondta alaphangon 30% megtakarítás ennyi szigetelés. Nálunk is új nyílászárók, plusz a padlófűtés a radiátoros mellé.
Így néz ki tök egyszerű a dolog, és egyébként központi fűtés szerelő csinálta csak a fűtésnél már nem tudott maradni.
Válasz Büresz #2113. hozzászólásáraMenj fel erre a fórumra, ott majd kiokosítanak.
Kapocska fórumtárs majd segít...
Válasz GREVEN #2114. hozzászólásáraJaja,nekem 5 centis
sztiropor van a plafonon,meg új ajtók ablakok.A régi házban ami fele ekkora m3-es volt,2x ennyi tűzrevalót eltüzeltem mint most.
Kicsit OFF,de elmesélem az élményt. Megszületett a födémre a 20 cm közetgyapot szigetelés. Hihetetlen mennyit számít. Az esti 23 fokos szoba hőmérsékletről már csak 21-re esik vissza reggelre, nem pedig 18 meg 17-re.
Egy nagyobb szellőztetés után is marad 200 fok a lakásba még ilyen hidegebb napokon is.
És az eddig elérhetetlennek tünő 25-26 fok nagyon könnyedén megvan, vigyázni is kell lassan, mert hamar megvan a pokol.
Egy szó mint száz, nagyon megérte.
Mindjárt teszek be skiccet.
Válasz bandigh #2109. hozzászólásáraHa első felfűtés, akkor még bekötési hiba is lehet.