Hirdetés
Fórum
Cikkajánló
Hirdetés
Minden jog fenntartva.
© 2024 Agroinform Média Kft.
594 hozzászólás
Válasz Vinkó75 #588. hozzászólására Sajnos úgy van ahogy írod nem szabad itt csak olyat termelni amit a Lengyel nem hoz be mert alád tudnak menni hiába fuvarozza 1-2 ezer km-t csemegét meg csak annyit amit éjszakánként meg tudsz locsolni mert nappal meg ég mint a rongy...másba nem igazán éri meg a vasat nyűni inkább a rozsda egye míg nem fordul valamerre..
nálam(Vas) 35 ezer az aratás és 10 ezer/kocsi-16T a szállítás és 2 km a táv, de 10 km-ig áll ez az ár, számlával, gázolaj felhasználás számlára vezetve
Válasz ingatlanoshirdetes #590. hozzászólására180ft/q
Válasz ingatlanoshirdetes #590. hozzászólásáraMi 2000ft/óra plusz üzemanyag szor három. Ha kell megyünk ha nem nincs harag.
Termény szállítás 10km -en belülre mennyi most? /q? (traktorral)
Sziasztok,Berettyóújfaluban vagy környékén nem tudtok valakit, aki levágna 2ha édesköményt?
Tudom hogy most mindenkinek kukorica asztal van fennt, viszont busásan megfizetném a plusz munka árát is.
Válasz sanyi1965 #587. hozzászólásáraFöldet ? Itt a vakoló homok 3 milláért ment el... az sem dolgozza ki magát 1-2 év alatt. A vasat nem használja a biztosításon kívül enni nem kér. A föld nem maradhat műveletlen valamit csiálni kell vele. Egy Z 2056 árából max 4 hektár földet vesz átlag.Az mennyit hoz egy átlagos évben ? És egy a 4 hektár árán vett morzsoló ? A kockázat mindkettőnél ott van. A kertészet érdekes téma úton út félen találok üres fólia vagy üvegházat. A csemege kukorica szintén kertészeti kategória. Na a szomszédba nagy cég ismét újít. Nem a szomszéd kertész. Van a családban és a kereskedelemben kertészettel foglalkozó..de leginkább kereskedésből élő. Inkább tovább tolja az import krumplis mint leolajozza a krumpli kombájnt. A közmunka program keretében ma még meglévő kertészeket is megszorongatta az állam bácsi felénk. Az ÖNK kertészetek állami inputtal-portfólióval. Termelnek 0-át vagy mínusz. Mivel bagóért viszi a nepper. Hogy mért? Ha az ÖNK profitot termel akkor már remeg a költségvetési gyűlésem a polgármester. Mert mi van ha a profit hatására kevesebb központi pénz jön. Ja az nem jó mivel a különbözetért dolgozni kell és felelősséget vállalni.Inkább a mutyi és a biztos központi pénz. Na így vágtak oda részben a még működő kis kertészeknek.
Válasz lakatos gabesz #571. hozzászólásáraföldet végy aztán fejlessz,arányosan.néhánymilliós kombájn nem háttér a bérmunka meg vagy van vagy nincs.csak ismételni tudom önmagam:jó munkahelyet meg kell becsülni.
Válasz Vinkó75 #582. hozzászólásáraHa lenne már hozzá tároló...akkor esetleg... Tavasz szabadidős gép lesz...
Válasz Vinkó75 #584. hozzászólásáraBocs import gép...de lényegében kinti vas.
Válasz jodeefoster #583. hozzászólására20 hektár és környéke,ide olyan 2-5 millás kategória. Az ok a kiszolgáltatottság. Valamint ismerni a gép minden porcikáját. A szakmai fogásokat. Mi részben azt jelenti egy adott alkatrész módosítása...olcsóbban. Az esetek 90%-ban,tartósabb legyen mint a gyári.Mint írtam van ki 30 hektárra vett ilyen alapon, egy 96-os domit. Természetesen ha lehasznált akkor a tél az kalandos vele. Ha lehet valami Nyugat Európai export gép legyen. Bár kicsiben leginkább onnan van kínálat. Megfizethető kategóriában.
Válasz Bán Zsolt #577. hozzászólásáraEttől azért jóval nagyobb területre gondoltam. Ekkora területen nem hiszem, hogy belátható időn belül megtérül egy 8-10 milliós kombájn (alkatrész, munkaidő, gázolaj, amortizáció). Mi szól amellett, hogy ekkora területre szerintetek már érdemes venni.
Válasz csoppika #581. hozzászólásáraÍgy mozgalmas a tél !
Válasz Vinkó75 #580. hozzászólására12-re volt keret... Még sehogy... Lesz mit csinálni rajta azért...
Válasz csoppika #579. hozzászólására514 ? Hogy muzsikált ?
Válasz Bán Zsolt #577. hozzászólásáraÉn nem szeretek...de muszáj volt venni vmit...
Válasz jodeefoster #576. hozzászólásáraAhogy Zolt is írta...
Válasz jodeefoster #576. hozzászólásáraaki tud meg szeret is szerelni az 15-20ha körül már vesz valamit
Szerintetek mekkora az a terület nagyság amitől már érdemes kombájnt venni? Csak sajátra nem bérbe.
Válasz Vinkó75 #573. hozzászólásáraIgen az kicsit nagyobb bukás aki anyi pénzt rakott bele én készpénzből akarom vásárolni nem hitelből igy kisseb lesz a bukás ha netán mégse jönne össze eladáskor max 1 milcsit bukok.itt is vannak a közelben tszek kettő akinek van normális kombájna az egyiknek 2 db normális kombájna van claas mega 360 meg tucano 440 neki van 1600 hektár a másiknak 800 hektár és egy new holland cx kombájna de bérmunkát nem csinálnak csak a sajátjukat meg ők egymásnak is vesegitenek meg néha hivnak máshonnan kombájnost hogy segitsen be.a haveromnak akinek van 1000 hektár csak egy 208 megája van meg egy rosz 106 amit csak gabonában használnak mig megyen.szerintem ezeknél a cégeknél is lenne rá munkám föleg a havernál.
Válasz Ares 826 #564. hozzászólásáraNekünk 204-esünk volt a szomszédnak 2056-os JD. Rengeteget dolgozott együtt a két gép, gabonában és repce én is. Egymás után simán tudtak menni és nem kellett egyikbe sem többet vagy kevesebbet tankolni, max 20-30 literrel, hol ide hol oda. A kettő között annyi különbség volt hogy a Mega-n 510-es asztal volt a JD-n meg 480-as, ennyi terület különbség volt köztük...
az Alkatresz fura dolog. Ha gyárit veszel a Claas sem olcsóbb, ha utángyártottat akkor a JD-hez is olcsó lesz. Szerintem egyszerűbb és átláthatóbb gép a JD, a Claas előnye csak az APS dob.
204-esre nem szabad 800-as gumit tenni mert kinyirja a hidrosztatikat, már 650-el is visít másodikban ha saras a talaj. A JD összehasonlíthatatlanul jobban kapaszkodik. És sokkal jobb a sül eloszlása is, ahol dombok vannak mindenhol a JD a favorit.
Válasz lakatos gabesz #572. hozzászólásáraNézd ha kockázat elemzést nézed annak jobban remeg a lába ki 70-90 millát rakott az új gépbe. Azon agyalt nyilván a saját mellett még jön egy kis aprólék. De amit a máséval eltökölsz az visszaüthet a sajátodon. Így ott duplán esz a fene. Neked viszont csak erre kell koncentrálnod. Példa ként már korábban írtam egy esetet. amúgy a piaci szereplők és tényezők folyamatosan változnak. Ma nem ritka hogy az egykor elképzelhetetlen valóssággá válik. mellettem egy 3500 hekis cég szépen darabolódik. Ez van mikor a pénz megbont kapcsolatokat. De van olyan is mikor 1000 heki és mindent bérbe csináltat. Szlovákiából itt délen is vannak olykor bérgépek.
Válasz Vinkó75 #568. hozzászólásáraIgen csak is úgy müködik a dolog ha tiszteséges az ember.
Válasz sanyi1965 #569. hozzászólásáraEgyáltalán nem irtam olyat ha elolvasnád figyelmesen hogy én rokonak akkarok bérmunkázni.azt az egyet biztosan tudom hogy nagybátyám nem fog beruházni egy 9 millios kombájnra mikor egy új mtzre nem akkar van két szakadt 80-as az 50 ha-ra.
Válasz bandigh #567. hozzászólásáraEz mindig a JD és a Claas "harca" lesz. Mindkettőnek megvan a maga előnye. Gabonában,a lexi magasan a W előtt. Max a T-vel van párban a lexi. A kíméletes cséplésű anyagoknál már a JD-W javára dől a mérleg. De ez is körülmény függő. Természetesen ládás gépekről beszélünk. 2017-ben az említett vasakhoz az alkatrész már nem kérdés. Ez a gépválasztás nem csak taktikai dolog. De érzelmi is. Van ki el sem tudná képzelni hogy nem őzikével arat. Még akkor is a kipróbált mást, a kategóriában az azonos gép jobban muzsikált mint az őzike. De nem érdekli, neki a szarvas a minőség és kész. Ez is elfogadható természetesen. A JD a T szériával után lépett a lexinek. Az árképzés és a partneri viszony dönt a gép vásárlásakor,mikor a két típus közül kell dönteni. Na itt igencsak más lenne a leányzó fekvése ha a Claas kicsit másképpen árazna-vagy a partnere.
Válasz lakatos gabesz #563. hozzászólásárarokonnak bérmunkázni? megveregeti a vállad mosolyogva s ő vesz kombájnt,hamarabb ha már ott a föld.tudod hány próbálkozó ember van errefelé aki jószággal-géppel-bio akármivel erőlködik,a földjeiket meg ahogy pénzzé lehetett tenni eladták korábban/vagy sosem volt/.ha tovább koncentrálódnak a területek a bérmunkázásnak összezárt teljesen,szigorúan csak ahhoz ragaszkodj ami eltart a többi csak lidércfény.a többlábon állás hátulütőit pedig elfelejtik a médiában ecsetelni/divatduma/.
Válasz lakatos gabesz #566. hozzászólására A tankolós dolog felénk is megy. Két fontos szabálya van. Normális anyag és a felvett mennyiség igazolása oda vissza. Tehát év-nap-dátum- mennyiség. És a kiadó-átvevő aláírása. Hosszan tartó barátság titka a tételes leszámolás !
Válasz Ares 826 #564. hozzászólásáraHagyjuk már ezt a fogyasztást, egyen hektáronként 500 forintal többet, egy ilyen öreg gépnél nem ezen fog múlni a siker. Hanem hogy menjen, ne benne kelljen bújkálni, meg a sarki fűszereshez járkálni alkatrészert. Elég az a 650 es gumi nehogy a csodalindét C vágányra kelljen tenni idő előtt.. A heteket várást nem is értem, legtöbb dolog polcon van nádudvaron, vagy ami olyan az is 1-2 nap ottvan a technikától.
Válasz Vinkó75 #565. hozzászólásáraKöszönöm szépen a biztató szavakat jól esik hál istennek a csapatal nincs baj családon belül van faterom meg nagybátyám lenne két gép ami hordaná a magot 130 140 mázsa megy egy kocsira.tegnep beszéltem a haverral ő tud segiteni szlovákba ha akarok ott is vágni nekik évi 150ha van ott de csak gabonáznak meg itthon is van 150ha földjük azt mondja jó nagy darab földek vannak kint lehet benne haladni meg a gázolajat a szlovák tankolja.
Válasz lakatos gabesz #563. hozzászólásáraKolléga..ha látsz benne fantáziát bele kell vágni. Ha túl agyalja az ember, már a kiskapu zsanérban is világra szóló katasztrófa lehetőséget fog látni. Van ismerősöm talán ha van 25 hektár saját földje. De éves szinten 1000 arat. 5 éve még max 50 hektár bérmelója volt. Mondom legyen egy dolgozni akaró csapat, és menni fog...Ha széthullóban lenne a csapat, azt össze kel rázni. Ez is a te dolgod, mivel te vagy a karmester a műsorban.
Válasz bandigh #557. hozzászólásáraNe ócsárold annyira a Megát, sokkal de sokkal kevesebbet eszit mint a JD naponta, minden sarki fűszeresnél van hozzá alkatrész, nem kell várni heteket arra hogy megint lehessen dolgozni vele ha valami gond van aratás közben. A 650 gumikkal is sokra képes de ha dombos a környék szerintem a 800 gumival mindent megmászik!
Válasz B.laca #561. hozzászólásáraÉn úgy vagyok vele belevágok ha pedig nem jőn össze akkor eladom a kombájnt.mellete van más .megélhetőségi lehetőségem is munka eszközök gyártása amivel foglalkozom mikor nincs szezonja a kombájnak javitás uttán pár munka eszközt meg tudok csinálni és eladni.nem egyedül csinálnám ezeket probálok keresni valami lehetőséget amiből meg tudnék oda haza is élni hogy ne itt keljen kint szopnom és probálok belefogni olyanba amihez értek.gyerek korom óta mezőgazdaságban nőttem fel annó volt 15ha földünk amit fater eladott nagybátyámnak van 50 szántó 15ha legelő 180db birka meg a helyi tsz-be rengeteget jártam traktorozni minden féle gépen.
Válasz Claaastra #559. hozzászólásáraMár megint a szájhab jön de semmi konkrét. Nem tudom minek az ilyen komment. Miért szerinted egy szíj megbízhatóbb a dombokon? A 2056 kaparva felment bárhol nem volt linde behányás.. Kipukkanó csövekről nem is beszélve. De hajtsad csak a magad egyszerű gépét. Nem mintha a Z olyan bonyolult lenne..
Válasz lakatos gabesz #558. hozzászólásáraÉn azt mondom ha érzel magadban annyit, hogy képes vagy rá és a pénzed is meg van rá, akkor vágjál bele. Azért előtte csinálj egy kis piackutatást, hogy mégis mennyi lenne a munka.
Azzal számolj, hogy ha 100 hektár bérmunkád lesz, akkor azon 500 ezer forintnál több nem marad meg. Az még nagyon kevés a megélhetéshez, és a kombájn ára se fog megtérülni.
Válasz Claaastra #559. hozzászólásáramondjuk szerintem is sokkal egyszerűbb egy Z-s JD mint egy Mega... mindent mechanikusan oldanak meg, mennek a szíjjak égre világra... a Lexion és a JD sokkal egyszerűbb és átláthatóbb hajtáslánc szempontjából, csak ugye ott már elég sok elektronika és hidraulika van, szemben a megákkal...
Válasz bandigh #557. hozzászólásáraAkkor te nem láttál még dombokat,(ekkora marhaságot még nem láttam leírni)nyiss fel oldalt egy megát meg egy 20-22-t meglátod mennyire egyszerú egy mega
Válasz bandigh #557. hozzászólásáraKöszönöm szépen a tanácsodat mindenféle képp a jdt akarom az ára miat is meg azt mondják elég megbízható kombájn típus, vagy 2066 lesz vagy 2264-es.viszont ez a két tipus gabonából kukoricából és napraforgóból mennyit tud levágni egy nap?és a fogyasztásuk milyen mennyit esznek 1 ha-on?nem azért kérdezem mert hogy mindenki mondja sokat eszik én azért kérdezem mert nem nagyon tudom hogy fogyasztanak a kombájnok.
Válasz lakatos gabesz #555. hozzászólásáraMindenesetre a jd-t vedd a 204 helyett. Anyagabb, nem egész nap a bokádat kell nézni, meg a dombokra is szivesebben felmegy. Kb ennyi. Ja és olcsóbb is
Válasz lakatos gabesz #555. hozzászólásáraAz jó,ha van aki segít!
Válasz medikus #552. hozzászólásáraNagyon nem ismerem a kombájnok szerkezeti részeit de ugy érzem meg tudom tanulni van egy ember akinek 2066 van és elfog mindent magyarázni meg majd az évek során beletanul az ember úgy ahogy minden mást neg tudtam tanulni traktorozást hegesztést stbt szerintem ezzel se lesz gond tudom hogy lesznek mindig ujdonságok és problémák de senki se úgy kezdte szerintem hogy rögtön tudta hogyan kell kezelni.apukám bármilyen mezőgazdasági gépet megszerel látott már konbájnt is ùgy hogy nem lesz gond sztem nagybátyám meg kombájnos volt a tszbe pár éve 6 évig dolgozott kombájnon.
Válasz szanberg #551. hozzászólásáraEzzel tisztában vagyok és mindenféle képp ùgy tervezem hogy 5-6 miliom legyen eltéve ha baj lenne.Köszönöm szépen a tanácsot
Ne legyetek már ilyen negatívak. Ti hogy kezdtétek 5 mill+al a zsebbe, meg sokkal több fogalmatok volt róla a kormánytekergetésen kívül?
Válasz lakatos gabesz #550. hozzászólásáraMennyire ismered a kombájnt?Nem mindig csak a kormányt kell forgatni!!!
Válasz lakatos gabesz #550. hozzászólásáraAzért ha kombájnt veszel maradjon mellette pénzed vagy 5 millió.
Ha nincs is baj lesznek olyan munkák, hogy neked kell tankolni és nem rögtön fizetnek ki, ha meg ezt nem vállalod el akkor nem fogsz tudni annyit aratni mint kéne.
Aztán ha beüt komolyabb baj, vagy csupán szakszervízt kell hívni valami megoldáshoz ezek is mind zsebbenyúlós témák, neadjIsten elreped felnid vagy gumid szétmegy minden minden félmilliótól a csillagos égig fog szólni és ha meg nem veszed meg akkor lesz igazán drága a kombájn mert állni fog, és aratásban nincsenek félmegoldások ha megbízható bérvállalkozó akarsz lenni.
Ezzel számolj mindenképpen!
Válasz Vinkó75 #545. hozzászólásáraÉn hegesztőként dolgozom kint és pedig én 5 éve úgy vagyok kint hogy direktbe nem magyar cégen keresztül vagyok ide vagyok bejelentve ide adozom meg itt bérelek lakást és van lakcimem.de nem fizetnek agyon minket igy se és mindig mindig megy lejebb meg hogy jött a sok lengyel és román aki már 6 euróért is beál dolgozni.és ezért mennek a bérek is lejebb meg a magyarokat szeretik kihasználni hisz tudják hogy jól dolgozunk és minden melot veled csináltatnak ami nehéz.
Válasz Pippó89 #548. hozzászólásáralakatosg38@gmail.com
Válasz lakatos gabesz #537. hozzászólásáraHa adsz egy e-mail címet leírok mindent. Koszi
Válasz lakatos gabesz #546. hozzászólásáraÉrtem most már mire érted leesett bocsi :) csak hirtelen a szlovákiai bérvágásra értettem de már tudom a német munkára értetted.
Válasz Vinkó75 #545. hozzászólásáraNe haragudj de most ezt nem értem?
Válasz lakatos gabesz #544. hozzászólására A külhoni melót családtagok is megélték. Még az ezred forduló környékén. Már akkor is volt olyan meló hol a Magyar már drágának számított.Főleg idénymeló(Spárga). Gázt neki !