Hirdetés
Fórum
- Műhelyfelszerelés, szerszám, berendezés, kellékek, gépek új
- AKG támogatás új
- Grubber új
- Offtopic / Kocsma (chat minden egyéb része) új
- Egészséges életmód, sport szabadidő... /fotelból nézve is/ új
- Földvétel, elővásárlási jogok új
- Mi lesz veled mezőgazdaság! új
- Agrártámogatások kifizetése új
- MTZ traktor szerelési kérdések – Mindörökké Belarus! új
- Hol vannak a régi fórumosok? új
232 hozzászólás
Válasz MF6180 #230. hozzászólásáraElőször a fék utánállitásával kezdeném, az alább leírt módon.
Az A jelű anyákat lazítsuk meg, majd vegyük ki a B jelű csapot. Helyezzünk egy 4mm vastag laposvasat a C jelű fékkar és a D jelű, nem használt fékkar tartó konzol közé. Ezután húzzuk meg az A jelű anyákat annyira, hogy a 4mm laposvasat kézzel épphogy ki bírjuk húzni. Majd a laposvasat vegyük ki és állítsuk be az E jelű rudazat hosszát úgy, hogy a B jelű csapot helyére lehessen tenni.
Helyes beállitás esetén a fülkében a fékpedál útja a teljes felkeményedésig kb 50 mm.
Tipp: a fékek élettartamának növelése érdekében fékezéskor hasunáljuk a kuplungot is, hogy a fék a motor-sebességváltó-lehajtás hajtóerejét ne fékezze!
Válasz MF6180 #230. hozzászólásáraSzia! Fékrendszere rém egyszerű, ugyanaz mint az MTZ 80-nak. Két kétoldali kopóanyaggal felrakott féktárcsa forog a féktengelyen, köztük ugyanolyan golyós feszítőacél lapokkal mint az MTZ-n. Fontos hogy száraz tárcsafék, tehát ha olajosak a féktárcsák féktengely szimmering csere! Ha minden ok a fékházban, beállitás a kezelési utasítása szerint!
Fékjavitás Claysonon:
Clayson fék
Üdv. Mindenkinek.
Egy újabb tapasztalati kérdésem lenne. A Clayson M140-es fékrendszerével kinek volt már problémája, illetve javította-e?Mennyire nehéz, komplikált szétszedni mert jelenleg nem fog semennyire sem, gondolom hogy elkopott és majd valamit szeretnék vele kezdeni. Köszönöm.
Válasz MF6180 #228. hozzászólásáraNagyszerű, örülök. Mindenképp jobban jártál így, hiszen olcsóbb mint egy új utángyártott (és ki tudja milyen minőségű) szivattyú, pláne olcsóbb mint egy új Bosch vagy mostmár Rexroth. És ugye a Bosch az Bosch....
Válasz csipi145 #226. hozzászólásáraNos tegnap visszakerült a régi szivattyú, csapágy és szimering lett rajta cserélve és úgy néz ki hogy jól lett, működik. Sőt szerintem jobb lett mint valaha volt legalább is mióta hozzám került.
Köszönöm a hasznos tanácsokat és a segítséget. Üdv.
Válasz csipi145 #225. hozzászólásáraA képen látható szivattyút nem mi raktuk rá. Alapból így lett vásárolva ami tökéletesen működött ezidáig. Nem igazán bízom a megjavításában ezért valószínű egy új lesz rá vásárolva. Sokminden nem gyári már rajta az ékszíj tárcsa sem. Egyedül a vezérlőtömb gyári. Viszont azzal is vannak enyhe problémák mint pl.az hogy visszaereszt. Mondjuk nem vészes de időnként zavar. Gondolkodom annak is a cseréjén viszont nem tudom mi lenne annak a helyettessítője ami tökéletesítené.
Köszönöm a szivattyú információt, ezzel is okosabb lettem. Ha van változás jelentkezem.
Válasz MF6180 #224. hozzászólásáraKatalógusában keresve a te gépeden vagy a 80332651 New Holland cikkszámú szivattyú volt, amire ezt a helyettesítőt találtam
szivattyu1
vagy a 80366286 New Holland cikkszámút, amire ezt találtam, itt már vannak adatok is, bár elvileg itt a szivattyú max üzemi fordulata 1500 1/min
szivattyu2
Sajnos hogy ezek percenkénz hány litert tudnak, azt nem találtam meg.
Kevés plusz infó még, hogy a Clayson 1550-esen, ami későbbi széria ugyan, ha jól tudom ugyanez a vezérlőtömb mint a tiéden. Annál 2904-es fordulaton 46 litert tud a szivattyú percenként, amiből az orbit kap állandó 12 litert. A max üzemi nyomás a szivattyúnál itt is 250 bar, viszont a vezérlőtömb emelési része 140 bar-on, a menetvariátor 50 bar-on, a kormánymű 100 bar-on dolgozik, szóval a szivattyú röhögve kiszolgálja a hidraulika rendszert ott is.
Válasz MF6180 #224. hozzászólásáraA képen lévő szivattyú, amit feltettél, nagy valószínűséggel nem a sajátja, már csak a színéből adódóan sem, száma alapján (0 511 645 300) átfordítva AZMF-10-016LSA20MB.
Ez a szivattyú tengelyirányból nézve óramutató járásával ellentétes forgásirányú, tartós üzemi nyomása 250bar, max csúcsnyomása rövid ideig 300 bar. Szállítóképessége 16cm3/fordulat azaz 2900as fordulaton - ha gyári az ékszíjtárcsa vagy azonos méretű azzal, valamint 90% hatásfokkal számolva ~42 liter/perc.
Az én Clayson M140esem 1965-ös évjárat, még a régebbi hidraulika vezérlő tömbökkel és mechanikus-hidraulikus rásegítéses/tehát nem orbit rendszerű/ kormányművel, azon Bosch HY/ZFR 2/11BL101. Ez elvileg azonos forgásírányú és 250 bar-os mint a tiéd, de csak 11cm3/fordulat azaz 2900-on tud olyan 28,5 litert percenként.
Neked ez a piros szivattyú is jó lehet, a meghajtó tengely felől a karimát leszerelve a tengelyen lesz elvileg 2 db csapány /vagy egy dupla soros csapágy/ azt is cseréld ki, majd a szimmeringet is a tengelyen. Összerakás után jónak kellene lennie.
Remélem segítettem, ha megakadtál, írj!
Válasz csipi145 #223. hozzászólásáraÜdv.
Az olaj mennyiség már csak 10 liter volt,de ezt tudtam is mivel nyomta ki az olajat.
A probléma továbbra is fenn áll, a hidraulikus kritikusnak vélt cső cseréje nem oldotta meg a problémát. Tovább keresgélve arra jutottunk hogy a szivattyú lehet a ludas,mivel olajszivárgást vettünk észre a tengely mellett illetve most levettük és mozgása is van. Kérdésem az lenne ehhez kapcsolódóan hogy a gyári szivattyú milyen volt, mekkora nyomást tudott adni?
Csatolok képet a szivattyúról.
Válasz csipi145 #222. hozzászólásáraTehát helyesen:
A hidraulika olaj tartályba elvileg 15 liter kell.
Várjuk majd a fejleményeket!
Válasz MF6180 #221. hozzászólásáraA hidraulika olaj tartályba elvileg 25 liter kell.
Várjuk majd a fejleményeket!
Válasz csipi145 #219. hozzászólásáraKöszi az ötletet. Azt tudom hogy az olaj tartály az gyári, viszont a szivattyú már nem, így a gumi összekötő sincs már értelem szerűen, vagyis simán csővel van megoldva.
Mindenképp leengedjük az olajat, majd a cső cserére kerül, illetve a szűrő is.
Esetleg azt tudni lehet-e hány liter olaj kell bele?
Jelentkezem ha ezen túl vagyunk.
Válasz MF6180 #218. hozzászólásáraErre gondolok
Válasz MF6180 #218. hozzászólásáraSzia!
Mondanám, hogy a képen látható gumicső a ludas, de lehet hogy nem az, vagy nem csak az. Az olajtartály az gyári, ugyanez van a későbbi 1520-1550 szériákon is.
Elvileg ennek a tartálynak van gyárilag egy leeresztő csavarja, ahol a hidraulika olajat le tudod engedni a tartályból. Utána könnyebb kicserélni a repedt szívócsövet. Illetve ha már úgyis lent van az olaj, mindenképp levenném a tartály tezejét és ránéznék a tartály belselyében alul lévő papírszűrőre....lásd Domilaca kollégánk korábbi írását[163-168 hsz].
Válasz csipi145 #216. hozzászólásáraNos ennek elég sok mindene már nem a gyári. Az olajtartály sem ez a típus. Az alsó cső repedezett ebből gondolnám hogy az lesz a ludas.
Tisztelt Clayson tulajdonosok, üzemeltetők!
Néhány technikai információval és ábrával kedveskednék nektek! Összegyűjtöttem néhány katalógust, kezelési utasítást és prospektust különböző nyelveken[angol, német, francia].
Fogadjátok szeretettel!
Ha valaki nem találna a gép típusának megfelelő anyagot, jelezze felém!
Üdv: trakiszaki [Csipi145]
Clayson katalogusok es kezelesi utasitasok
Válasz MF6180 #215. hozzászólásáraSzia! Közben visszakerestem, 1969 utáni M140.
A levegőt a szivattyú beszívhatja ezen a kis gumicsövön ha az sérült
Vagy a szivattyútengely szimmeringnél, de az a ritkább eset.
Illetve habosodhat az olaj és nincs elég szállitott olajmennyiség akkor is, ha neked NEM ez a régi fajta hidraulika olajtartályod van
aminek ez a teteje, hanem ami a Domilaca felhasználónk gépén van, ott az olajszűrő a szívó ágban van az olajtartály alján. Ha az szennyezett/eltömődött, az is okozhat ilyen hibát.
Majd jelezd hogy mire jutottál vele, megoldódott-e a gond, mások tanulására is. Köszi!
Válasz csipi145 #214. hozzászólásáraSzia NH Clayson M140
Válasz MF6180 #213. hozzászólásáraSzia! Pontos típus és évjárat jó lenne. Köszi!
Üdv.a tagoknak!
Egy olyan kérdésem van hogy a hidraulikus olajtartályban folyamatosan nagyobb motorfordulaton habzik az olaj és van hogy ki is nyom belőle olajat. A tapasztaltabbak véleményére vagyok kíváncsi hogy ez mitől lehet? Én arra gondolok hogy a szívó csőnél valahol szed be levegőt és attól van ez de ez csak tipp. Egyébként nehezen is emel illetve a leengedés is csak nagy motorfordulaton működik. Köszönöm a válaszokat, ötleteket.
Válasz imre8108 #211. hozzászólásáraEmil címem:
csipi145@gmail.com
Köszönöm, várom!
Válasz csipi145 #210. hozzászólásárapersze, email-ben majd küldök. Ford motor Modell szám: 2713E
Válasz imre8108 #209. hozzászólásáraÉrtem, köszönöm a választ! A motorról ha szépen megkérlek, csinálsz majd egy képet valamikor? Előre is köszi!
Válasz csipi145 #208. hozzászólásárajól viszi, egyáltalán nem nehéz neki. Annyi "szépséghiba" van, hogy a NH ferdefelhordó eleje majdnemhogy merőleges a kukorica asztal meg eléggé döntött, szögbe van, így kicsit lóg az asztal eleje. Teljesen felemelve a ferdefelhordót ~45 cm magasan van az asztal eleje a talajtól. Rossz földúton figyelni kell. Műúton simán megy teljes gőzzel, munka közben sem emeli a hátulját (az én gépemen hátul fenn van a szecskázó, így az ellensúly).
Válasz imre8108 #207. hozzászólásáraNagyon vagányan néz ki! Hogy viszi, hogy bírja? Nem nehéz neki, országúton nem bólogat nagyon, seggét nem emeli munka közben?
Sziasztok!
NH 1530-as 4soros FKA kukoricaasztallal.
Válasz csipi145 #205. hozzászólásáraKöszönöm a válaszokat!
Válasz istvanlovak #203. hozzászólásáraSzia! Az M133 2 féle 6 hengeres motorral volt szerelve. Az első évjáratok 1966ig Ford 590e jelűvel, itt az adagolót egy kb 18 cm hosszú kisgardán hajtja. Ezen ez a vízpumpa van: [A Fordson Majoron és Super Majoron is]
Ford 590e vizpumpa
1966tól Ford 2703e jelű motorral szerelték, itt az adagolót közvetlenül a vezérmű hajtja. Ezen ez a vízpumpa van:
Ford 2703e vízpumpa
Válasz istvanlovak #203. hozzászólásáraMotorkód alapján,lehet olyan is hogy a szivattyútesten lévő gyártási szám alapján,érdemes szétnézni hisz ki tudja mit nem szereltek még ugyanazzal.Kérdés még hogy azonos időben és országban mit gyártottak.Legutóbb egy fiatal NEW HOLLAND traktorra egy régi URSUS vízszivattyú volt kompatibilis amit egy CLAAS gépen is használnak.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy nw clayson135 6 hengeres motor van benne ,és ,hogy hol lehetne vízpumpat venni hozzá?
Válasz imre8108 #201. hozzászólásáraSzámodra 2 db e-mail elküldve!
Válasz csipi145 #200. hozzászólásáraimre8108@freemail.hu
küld ide a tel számod és felhívlak.
köszönöm
Válasz imre8108 #199. hozzászólásáraAdj egy emil címet!
Sziasztok. egy kérdés 1530-as kombájnhoz rostaszekrényt tartó u alakú tengely? vagy ahol lehetne venni? köszönöm
Válasz Anonimus82 #197. hozzászólásáraigen köszönöm ezt megtaláltam, sajnos az ára nem sokkal alacsonyabb mint amennyiért az egész kombájnt vettem, de lehet, hogy a forintunk értéke gyengült ennyit 2 hónap alatt.
ica_adapter_elado_128115818.htmItt van egy
Válasz Anonimus82 #195. hozzászólására
Válasz csipi145 #192. hozzászólásáraPécsen hirdettek egy New holland asztalt régebben
Válasz csipi145 #192. hozzászólásáraIlyen az enyém is New holland azt írja az asztalon de ha alkatrész kell a laverda asztalról minden paszol
Válasz Anonimus82 #191. hozzászólásáraTalán itt jobban látszik: Asztal
Válasz Anonimus82 #191. hozzászólásáraEzen a linken Clayson 1530 kuki asztallal mintha régi klado asztal lenne. Balról hajtja a konzolcsigát alul viszi a meghajtást a két-két sornak. Vagy milyen asztal ez! (Tudom, hogy Claas zöld, de vajon típusa?)
Válasz imre8108 #190. hozzászólásáraNem bírja el el az orost előre bukik nehéz neki class megint nem jó tapasztalatból mondom.Laverda asztal jd valami régi asztalok ilyen van itt rajtuk eppel kombájn.
Válasz csipi145 #189. hozzászólásáraSzia. Köszönöm.
Beszéltem vele, de nem adta el külön a kukorica asztalt, csak egybe kombájnnal.
Az orsos/kleado asztalok nem túl nehéz ennek a gépnek? a két munkahenger megemeli? (valahol olvastam korábban, hogy 14-15q a tömege egy ilyen asztalnak)
Válasz imre8108 #188. hozzászólásáraSzia!
Először is gratulálok az új szerzeményhez! Sok hibamentes üzemórát és jó egészséget kívánok hozzá! Ha jól tudom, Baranyában, Pécs mellett hirdettek nemrég egy 1530-ast, ahhoz volt kukorica adapter is. A hirdetést már sajna nem találom a jófogáson. Esetleg annak a gazdája tudja milyen típusú adapter megy rá. Vagy teszel rá egy 4 soros oros/klado adaptert, a ferdetok marad a new hollandé és egy közbetétet/kapcsoló keretet csinálsz közé plusz a meghajtást összehozod. Csak egy ötlet....
Válasz Anonimus82 #181. hozzászólásáraKeresek kukorica asztalt, ha aktuális még, elérhetőséget elfogadok.
Válasz Anonimus82 #185. hozzászólásáraSikerült letölteni a netről, így már köszönöm, de nem kell.
Válasz Anonimus82 #185. hozzászólásáraKöszönöm
Első körben az ékszíjjak mérete érdekelne.
Van benne összefoglaló rajz vagy táblázat az ékszíjjak méretéről?
Talán egyszerűbb es olcsóbb ha szkennelve van és nem másolva es pdf formátumban emailban elküldeni.
Válasz imre8108 #184. hozzászólásáraVan de most nincs időm fénymásolni valamikor még oldható lesz ha sürgős valami le fotozom az az oldalt és küldöm
Válasz Anonimus82 #66. hozzászólásáraSzia. Most vettem egy 1530-ast es erdekelne hozza alkatresz katalogus.
Nem ingyen kerem.
Ha megoldhato kerem jelezze.
Koszonom
Válasz csipi145 #182. hozzászólásáraKöszönöm a jó kivansagokat