Gázolaj árak 612 Ft Benzin árak 600 Ft EUR 402.09 Ft USD 372.3 Ft CHF 421.94 Ft GBP 481.46 Ft

Fórum

Zetor traktorok

Létrehozta: Vendég , 2008-02-08 20:36:36

Kedvencekhez Segítség

11611 hozzászólás
Nincs profilkép
#11611 Sk Laci
2025-03-11 11:52:42

Válasz Dezső0 #11609. hozzászólásáraFelénk volt egy pár Farmtrak, de hamar megszabadultak tőlük. Mára már csak egy községnek maradt, mint komunális traktor, dolgozgatnak vele, de valahogyan gyengének láttam.


#11610 mtz1221
2025-03-11 08:38:06

Válasz Dezső0 #11609. hozzászólásáraKisegítő traktornak szerintem a Farmtrac 680dtn. A 24-es váltója és az 540E tlt-je miatt. Tiszta armatrak1054 amúgy más köntösben. smile thumbup

Nincs profilkép
#11609 Dezső0
2025-03-10 21:07:55

Üdv mindenkinek! Melyik jobb traktor zetor major vagy Farmtrac 680dtn?

Nincs profilkép
#11608 kutyifa.zoltan5
2025-03-02 18:29:11

Üdv! Véleményt szeretnék kérni a Zetor Major Cl 80-rol szerintetek mennyi lenne eleg nekem vagy inkabb maradjak az MTZ nel ? 10 ha szoloben gazdalkodom, permetezes , tarcsazasra hasznalnam
Köszönöm

#11607 robert.sr12
2025-02-24 23:55:05

Sziasztok!

Zetor adagolók beállítási táblázataira, paramétereire lenne nagy szükségem.
Elsősorban jelenleg egy Crystal 16145-ösé ( PP6M9K1e-3120) érdekelne, amin jelenleg dolgozom, de minden más típusra is szükségem lehet.
Valakinek esetleg?

#11606 Gergő1220
2025-02-14 22:32:57

Válasz Tanonc #11604. hozzászólásáraAz uj tipusokban már erősebb , de a szerelő szerint az sem megbízhatóbb.

Nincs profilkép
#11605 Sk Laci
2025-02-11 20:54:27

Válasz Tanonc #11604. hozzászólásáraProxima helyett inkább a Forterrát nézegetném. Robusztusabb a felépitése.

#11604 Tanonc
2025-02-11 20:50:53

Válasz Gergő1220 #11602. hozzászólásáraKöszönöm a felvilágosítást, új lenne majd ,de sajnos max 110Le-ig engedik, 1db 6011+1db Mbp lenne a pótkocsis felállás a közel 200q-t visz, ha komolyabb a váltó akkor inkább az lenne, de nyilván még más márkákat is megnézek, illetve ezeket is személyesen. Az bajos ha gyenge a klíma a meleg nem nagyon bírom.

#11603 Anicska
2025-02-11 10:39:26

Válasz Tanonc #11600. hozzászólására8045 -ös összkerekes teljesen felújitva ,kis fogyasztású nem érdekel ?

#11602 Gergő1220
2025-02-11 07:44:41

Válasz Tanonc #11601. hozzászólásáraSzia, nekem van 4 uj fajta zetorom, abból 2 Proxima, 1 HS.
A zetor egy közepes minőségű ,de MTZ-nél sokkal jobb traktor, vannak néha gondok vele megosztó tipus, de én megszerettem összeségében beváltak.
Már sok bennük az elektronika sajnos, ha adblu-s azzal is szokott gond lenni, érdemes olyat venni amiben nincs. A klíma gyenge, a teljesítménye is határon van ha 40 fok van odakint. A klíma kapcsolót, és a termosztátot időnként cserélni kell nekeünk már mindig van ezekből tartalék a 4 géphez.
Szőlőben, ha fontos a fordulékonyság jobb lenne a GP, vagy a CL változat mert azok rövidebbek fordulékonyabbak, ráadásul valamivel kevesebb az elektronika, és olcsóbbak is elvileg.
Nem pattog szerintem, ha jó a guminyomás.
Pótkocsihoz annyival jobb a HS, hogy ha irányváltóval indulsz el akkor simább az elindulás nem égeted le lábbal a kuplungot. Bálázáshoz is jobb a HS olyan szempontból hogy nem kell folyamatosan kuplungolni, csak a féket meg az irányváltót használod. Meg ügye a HS- nek komolyabb a váltója mint a CL-nek (a GPnek is olyan a menet váltója mint a HS nek).
20t ösztömeg,a pót? Van itt olyan gazda aki 120HS-el húz 18 tonnásat azt elviszi, de szerintem azt megrakva csak jó úton bírja el, kis sárban homokon vége.
Mi a HS-el homlokrakodózunk nincs kímélve arra is bevált.
Használt lenne?
Meg használtan ha egyszer eladod keresik a Proximákat.

#11601 Tanonc
2025-02-10 20:56:28

Válasz Tanonc #11600. hozzászólásáraZajosnak mennyire zajos, pattogni pattog-e a kövön, idegesítő tulajdonságai? Minden érdekel smile biggrin

#11600 Tanonc
2025-02-10 20:54:59

Sziasztok!
Zetor Proxima HS 110- ről véleményt tud-e valaki mondani, Talajozás, bálázás (erős gardán kell) pótkocsizás (200 q) és a szőlős munkákra (kis helyen forogni)

Nincs profilkép
#11599 lupijani84
2025-02-04 05:50:23

Válasz szolomajeristvan1990 #11597. hozzászólásáraNe haragudj de neked a 7340-en nem a motoron van a hidraulika szivattyú? Mert ez a régebbi típushoz való. Ugyanis ha a motoron van a szivattyú akkor neked csak a vezérlő kell illetve rá csövezni.

#11598 mtz1221
2025-02-03 09:06:20

Válasz szolomajeristvan1990 #11597. hozzászólásáraCsat azt kell megnőzni a régi 40 vagy 80 literes, a többi meg csőcsatlakozás és nyomás beállítás kérdése az egész. smile thumbup Én elektromos útváltót vettem, nekem gyorsabb volt annak a beszerelése.
https://talicska-ker.hu/hidraulika_elemek/elektromos-hidr-vezerloszelep/1xez50-12-volt-dc-utvalto-szelep

Nincs profilkép
#11597 szolomajeristvan1990
2025-02-03 08:41:18

Sziasztok.
Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek.
Egy Zetor 7340 típusú traktoron (2003 évj.)szeretnék hidraulikus kivezetést bővíteni.Találtam egy utólagos beépíthető szettet, de nem tudom, hogy kompatibilis ehhez a géphez is. Válaszokat előre is köszönöm.

Nincs profilkép
#11596 buti
2024-12-29 07:57:53

Válasz Hús Futár #11593. hozzászólásáraKöszönöm, a krisztálét tudom, ahhoz még javítási könyvem is van, abból néztem ki a 120-200 Nm párost. A csavarok egyformák 14x1,5 és 16x1,5.

Nincs profilkép
#11595 buti
2024-12-29 07:53:39

Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod!
A csapágyakat néztem a többit is a nyugvókat is.A nyugvókon terhelési nyom az alsó csészén látszana, de nincs semmi. Azon gondolkodom, hogy cseréljem az összes perselyt, vagy csak a hibásat. Nem az a nettó 35.000 Ft tart vissza, hanem az, hogy ki tudja mit kapok, akár gyárinak hazudva. A hibás perselyen meg lehet hogy az ismétlődő igénybevételek hatására vált le az ónbronz az eleve hibás helyen, és lehet, hogy egy másik az összerakás után egy hónap múlva jár így. Szar dolog ez, hogy félek az új alkatrésztől, hogy lehet rosszabb, mint ami benne van. Egy mechanikus olajnyomás óra azért be fog kerülni, gyárilag csak izzó van, de lehet nem árt látni, ha változás van a megszokott olajnyomáshoz képest.

Nincs profilkép
#11594 buti
2024-12-29 07:35:46

Válasz Sk Laci #11587. hozzászólásáraKöszönöm a válaszod és a többieknek is.

A tavasszal volt egyszer, hogy fűtéssel kellett hazamennem, mert melegedett.Ráfogtam, hogy viszkó baj van. A tágulási szintig volt, előtte soha nem melegedett, egyébként sem volt meleg, a vetőgéppel meg nem is lehetett megfogni a motort. Biztos nem hűt eleget. A viszko cseréhez levettem a tágulásit és akkor láttam, hogy abból nem folyik ki a víz az alján. El volt dugulva a kifolyó csonk.Magyarul ha én néztem szintig volt fagyállóval, de csak a tartály, a motorba vagy vagyse.A tartályon volt egy repedés a felfogató csavarnál fent nyugalmi szint fölött, ha melegedett és nőtt a térfogat azon nyomott ki egy kicsit, az lefolyt a csőcsonkhoz, a cső nyakánál látszott másutt nem, én húztam a bilincsen, nem sokat használtam az egyébként is eldugult csonknak, öntöttem egy kis fagyállót bele, de soha nem kellett sok bele, mert szinte nívón volt. A tartályba, de nem a motorba.
Úgyhogy egyszer valóban megmelegedett, utána néztem egyfolytában a vizet a tartályban, hogy nem-e buborékol, vetéskor is többet néztem a hőmérőt mint a nyomjelzőt, de nem volt vele semmi gond idáig.

#11593 Hús Futár
2024-12-28 23:28:55

Válasz Hús Futár #11591. hozzászólásáraBocsánat visszavonom az ajánlatom azt hittem krisztál hoz kell

#11591 Hús Futár
2024-12-28 21:29:06

Válasz buti #11586. hozzászólásáraHa nem felejtem el holnap megnézem a lehúzási nyomatékot amit a szervizes ismerős adott meg nekem hogy ők anno az axiálnál mennyivel csinálták .

Nincs profilkép
#11590 Sk Laci
2024-12-28 21:27:20

Válasz rtamas1976 #11589. hozzászólásáraBocsi, de egyikünk se írta az előmelegítőtsmile wink

#11589 rtamas1976
2024-12-28 20:58:10

Válasz buti #11586. hozzászólásáraA csapágy az gyártáshibás.
A csapágyfém nemtapadt az acéllemezhez.
A víztől úgynézki mintha pikkelyes lenne.
Az ifával jártam úgy mikor belement a víz.
De a nyugvókat is vedd le!
Nézdmeg azokat is!
A gumigyűrű az szerintem nem az egyszeri túlmelegítés az előmelegíttővel.
Inkákk a fagyáló hibája.

#11588 bazsoadrian861
2024-12-28 16:12:50

Válasz buti #11586. hozzászólásáraSzia. A gumigyűrű egy règebbi forralás eredménye mint ahogy SK LACI írta. A fejcsavarokat a hajtókar csavarjait én érzésre szoktam húzni még soha nem volt probléma! Viszont a csapágy probléma inkább anyaghiba ha a víz okozta volna akkor az összes csapágyon volnának jelei.

Nincs profilkép
#11587 Sk Laci
2024-12-28 09:11:35

Válasz buti #11586. hozzászólásáraÁltalában ilyet akkor produkál a gumigyürü, ha át volt melegítve a motor.
Új korától nálad van a Zetor?
Te jártál vele, vagy más is?

Hengerfejek csavarjait sohase gyári nyomaték szerint húztam. Kezedbenn kell lennie az érzésnek. Amikor behúzod, lassan kezded utánnahúzni az első pattanó hangig. Én mindig így csináltam annakidején motorjavításoknál /Zetor 50 Super, és a Crystáloknál/. Soha se volt gond, hogy nem lettek volna jól meghúzva a csavarok.

Nincs profilkép
#11586 buti
2024-12-28 08:47:54

Szép napot mindenkinek.

Lassan össze fele rakom a motort és ígértem, hogy beszámolok, hogy mi volt. A kartert levéve - és egy napot várva - egyértelműen látszott, hogy gumigyűrű és az első hengernél.Így nem sok köze lehetett a vízmelegítőzéshez amire tippeltem az elején, mert az 3.-4. között van.
Kihúztam a hüvelyeket és a felső gumigyűrű így nézett ki:



Mtz-nél, Ifa motornál csináltam már ilyet, láttam ami el volt nyúlva, de ilyen kitöredezett megöregedett gumigyűrűt még nem. Mindig tanul az ember.

De az igazi meglepi a az utolsó henger kihúzásakor volt .A hajtókar csapágy meg így néz ki:



A többin apró kopásnyomok voltak, de azokat simán visszaraktam volna, de ezt látva most már mindet cserélem.Utána olvastam, és azt írták, hogy ilyen hiba vagy gyártási eredetű, vagy az olajba került víz által okozott kavitáció eredménye.

Hengerfej meghúzási nyomatékot tudom, de a hajtókar és nyugvó csapágyakét csak tippelem 120Nm és 180-200 Nm-re.Ha valaki tudja a gyár által előírt értéket, kérem írja meg.

#11585 mtz1221
2024-12-19 18:09:28

Válasz buti #11584. hozzászólásáraJó az issmile thumbup, nekem a bronzt ajánlották valamikor régen. De ugyanaz a hatásuk.

Nincs profilkép
#11584 buti
2024-12-19 17:55:01

Válasz mtz1221 #11583. hozzászólásáraO gyűrűt szilikonzsírral szoktam bekenni. Nehezebben csipi be, könnyebben helyére csusszan. Bazsoadrian861 kolléga ugyanerre a tömítő szilikont javasolta. A gumigyűrű állítólag hőálló, gyári, kék színű.

#11583 mtz1221
2024-12-19 17:42:34

Válasz buti #11582. hozzászólásáraÉn megszoktam vele kenni a hengert kívül. Meg az O gyűrűket is.

Nincs profilkép
#11582 buti
2024-12-19 17:37:25

Válasz mtz1221 #11581. hozzászólásáraA többi tiszta sor, a bronz zsírt hova?

#11581 mtz1221
2024-12-19 17:24:27

Válasz buti #11580. hozzászólásáraHa O gyűrűket cserélsz hidraulikásnál vegyél minőségit és a bronz zsírt ne sajnáld összerakáskor. Sőt a drótkorongot sem a blokk tisztításához. Ismerős mtzje volt hogy 2 hónapot ment el, mertvalami nem hőálló szart attak neki O gyűrűből.smile thumbdown

Nincs profilkép
#11579 buti
2024-12-19 17:07:13

Válasz rtamas1976 #11577. hozzászólásáraKöszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal.
A hőcserélő a motor oldalán van. A feltekerhető fémházas szűrő alul, fölötte a hőcserélő víztér és afölött az olaj bevezetés. Ha levettem a szűrőt a víz akadálytalanul kijöhetett volna lefele, de nem jött. A motortérbe felfelé kellene mennie, ami csak akkor lehet ha rajta van a szűrő és nem tud akadálytalanul kifolyni.Ma letakarítottam a motort tisztára és levettem a kartert, a forgattyúsházat kifújtam benzinnel, hogy a szürke emulzió ne csepegjen a pofámba, ha alábújok. Remélem, hogy reggelre lecsepeg és meglátszik az is, hogy hol cseppen a fagyálló.

#11578 bazsoadrian861
2024-12-19 09:33:03

Szia. Hüvelynèl a gumigyűrű engedi le a vizet. Ha cserèled a gumigyűrűt kend körbe tömítő szilikonnal.

#11577 rtamas1976
2024-12-19 09:02:58

Válasz buti #11576. hozzászólásáraMiért ha a hőcserélő enged az nem befelé cseg? Csak kérdem.
Én nembontanám addig szét!

Nincs profilkép
#11576 buti
2024-12-19 08:58:03

Válasz rtamas1976 #11574. hozzászólásáraKöszönöm a tippet a hőcserélővel, de sajnos ma reggelre eldőlt, hogy bontani kell a motort. Olaj nincs már benne 3-4 napja, eddig mindig csak a motor faláról lecsurgó szürke emulzió csepegett reggelre, de ma tiszta fagyálló. Nem sok csak néhány csepp, de így már biztos, hogy bent enged.
Ha szétszedtem beszámolok.
Köszönöm a segítő hozzászólásokat mindenkinek.

Nincs profilkép
#11575 Hali Laci
2024-12-19 08:29:16

Válasz buti #11564. hozzászólásáraNálunk proxima traktornál egyik tavaszra folyt össze a víz és az olaj. nekünk a hüvely körüli gumitömítés adta meg magát. Ennek cseréjéhez hengerfej le olajdekni is le. dugó ki , hüvely ki.
Nagy munka de azóta nem volt vele gond.

#11574 rtamas1976
2024-12-19 05:19:51

Válasz buti #11570. hozzászólásáraA vizes hőcserélővel kezdeném!
Vedd le csináldmeg a csatlakozást tedd vízzbe és nyomasdmeg levegővel.
Ha ott nemjön akkor hengerfej. Azt ha levetted akkor már a hűvelyt húzgáld ki.
Egyébként a blokkot nyugottan nyomassad 1.5bárral. A hűtősapka is 0.6- 0.8 báros.
A fagyáló akkor szivárog mikor hideg .
A meleg fagyáló nemfog szivárogni!

#11573 mtz1221
2024-12-18 21:19:11

Válasz Sk Laci #11572. hozzászólásáraNyomás alatt van, nem a vissza folyót hűti ? Habár ha a filternél van lehet mondasz valamit.smile thumbup

Nincs profilkép
#11572 Sk Laci
2024-12-18 20:55:48

Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraHőcserélőt meg minek?
Ahol olajnyomás van, ott az olaj menne a vízbe, nem pedig víz az olajba.
Gumigyőrü a hengereken, esetleg fejnél a tömítés, de akkor a hütőfolyadék a szelephimbák pálcáinál juthat csak bele az olajba.
Ezen kívül más helyet el se tudnák képzelni, ahol belejutna a hütőfolyadékz a motorolajba.

Nincs profilkép
#11571 $HMP$
2024-12-18 20:09:37

Válasz buti #11570. hozzászólásáraNem kell semmit sehova ahol volt ott volt megcsinálva.smile lol
Rég volt és extra szar élmény volt jobb is hogy alig emlékszek rá baxxameg....smile thumbdown

Nincs profilkép
#11570 buti
2024-12-18 18:36:58

Válasz $HMP$ #11569. hozzászólásáraAz lesz, de mivel még nem szedhetem szét pár napig, járt az agyam.

A karter levételéhez nem kell az első bölcsőt teljesen lebontani? Elég csak a karterban levő 4 db M20-as csavart ( a hézagoló lemezeseket ) kivenni belőle? Tehát nem kell az első hidat előrébb tolni bölcsőstől, mert az szívás lenne. Remélem.

Egyébként köszönöm a válaszaitokat.

Nincs profilkép
#11569 $HMP$
2024-12-18 18:02:27

Válasz buti #11568. hozzászólásáraGumigyűrű csere ne agyalj semennyit.

Nincs profilkép
#11568 buti
2024-12-18 17:51:52

Válasz mtz1221 #11567. hozzászólásáraA hőcserélő igazából a fémházas olajszűrő teteje. Levettem róla a szűrőt és így a két olajfurat szabadon van és lefele áll.Ha abban menne bele az olajba víz ott kellene cseppennie, de nem jön.Van még egy hűtővíz/kipufogó gáz hőcserélő, de azon biztos, hogy nem megy be, mert a kipufogó gáz fújná vizet a tágulásiból. Az meg nem áll fenn. Valószínű, hogy az olajteknő levételével többet látnék, de a betonplaccon, ahol szerelek útban lenne egy pár napon belül, mert hoznak egy kis műtrágyát, karter nélkül meg arrébb húzni sem lehet, úgyhogy egy darabig ráérek még gondolkozni rajta.

#11567 mtz1221
2024-12-18 17:32:48

Válasz buti #11566. hozzászólásáraMeg kéne valami lengyel vagy szlovák oldalon kérdezni hogy lehet kiszűrni hogy hol a probléma. Én lehet a hőcserélőt kötném ki előbb egy próbára.

Nincs profilkép
#11566 buti
2024-12-18 17:03:00

Válasz mtz1221 #11565. hozzászólásáraKöszönöm a tippet de nem hiszem,hogy az lenne . A motorolaj szürke, olyan igazi emulzió és sűrű. A gázolajtól inkább hígnak kellene lennie talán.Valamint a szelepfedél alatt sok vízcsepp van. Tegnap leengedtem az olajat, de így álló helyben nem folyt semmi a karterba. Próbáltam bedugott vízmelegítővel is egy 20 percig, de semmi.A vízleeresztő csapon keresztül nyomtam be 0,5 barral levegőt, hogy nyomás alatt legyen a rendszer. A tágulási tartálynál levő csőnél szivárgott és egy 15 perc alatt szűnt meg a nyomás, de a karteren a leeresztőnél nem cseppent meg sem. Lehet így hidegen nem is fog.Még bontatlan a motor igaz már 17 éves, de nehezen veszem rá magam, hogy szétszedjem.

#11565 mtz1221
2024-12-18 14:28:44

Válasz buti #11564. hozzászólásáraNem csak a naftát nyomja be az ac pumpánál ?

Nincs profilkép
#11564 buti
2024-12-17 19:59:25

Sziasztok!

Egy forterra 12441-el lenne egy kis gond. Hűtővíz került az olajba. A vízet nem melegíti, a tágulásit ha tele öntöm, sem buborékol, és a vízben nincs olaj, de az olaj rendesen szürke - olyan igazi emulzió - és több is lett. Az utóbbi időben nem dolgozott, csak néha arrébb álltam vele, néhány munkagépet arrébb tettem, csak rövid ideig járt. Az izzító gyertyák már korábban feladták, és hogy hidegen könnyebben induljon használtam a gyári 220-as vízmelegítőjét( ami a motortérben van). Lehet hogy ezzel toltam ki vele, ott egy kis mennyiség felrottyant és kinyomta a gumigyűrűket a hüvely mellett.
Ezen kívül hol tud még bemenni a fagyálló? Hőcserélő csak az olajszűrőnél van ugye? A hengerfejet le fogom róla venni, de nem hiszem, hogy ott menne át, a vízbe sem buborékol, kartergáz sincs.Csak fagyálló volt benne mindig, szétfagyás kizárva.
Ha a gumigyűrűt meg akarom nézni az olajteknőt le kell vennem. Az olajteknő váz elem is , elég a váltó alatt alátámasztani, vagy az első hídnál is kell?

#11563 rtamas1976
2024-12-10 19:21:24

Válasz Alpesi #11562. hozzászólásáraCsak azt gondold meg nehogy valami kohószökevénybe beleugorj!
Az életedet elkölthetedrá.
Ami meg már valamirevaló
Az nembiztos, hogy ér annyit.
Nekem is van 2 zetor, 3 mtz
50-60lóerőnèl nembiztos hogy zetorban gondolkodnák!


Nincs profilkép
#11562 Alpesi
2024-12-10 18:59:02

Talajmunka nem lenne sok. Inkább kaszálás rendsodrás bálázás vetés pótkocsizás. 5ha terület van. Most egy T 25 ös gép van és azért gondoltam hogy szántásra egy kicsit erősebb gépre fogasolni meg az nem gond.

Alkatrész katalógusok

Cikkajánló


Fontos határidő közeleg, erre mindenki figyeljen!
Fontos határidő közeleg, erre mindenki figyeljen!
A NAV ismertette a legfontosabb tudnivalókat.
Nem áprilisi tréfa: így drágul a benzin holnaptól
Amazone műtrágyaszóró
Amazone műtrágyaszóró

250.000 Ft

AgriFarm 3,6 méteres fogas borona dupla rögtörőhengerrel,  hidraulikus nyitású
AgriFarm 3,6 méteres fogas borona dupla...

380.000 Ft

Liebherr R926LC / 2019 / 6 777 üzemóra / Lízing 20%-tól
Liebherr R926LC / 2019 / 6 777 üzemóra /...

89.900 EUR

Imrehegyen lakható tanya eladó
Imrehegyen lakható tanya eladó

15.900.000 Ft

Minden jog fenntartva.
© 2025 Agroinform Média Kft.

[bezárás x]