Az Agroinform Portál adatvédelmi szabályzatának Adatfeldolgozókra vonatkozó pontja az Adatfeldolgozók személye kapcsán módosult. A módosított dokumentum ITT érhető el.
Gázolaj árak621 FtBenzin árak608 FtEUR409.5 FtUSD388.65 FtCHF439.37 FtGBP491.4 Ft
Hirdetés
Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy a fórumban tett bejegyzések vonatkozásában az Agroinform.hu
üzemeltetője felelősséget nem vállal. A jogi felelősség, a bejegyzés írót, hozzászólót terheli.
A fórum szabályzatáról további információ itt.
Válasz Sk Laci #11515. hozzászólásáraSzóval te 97ben végeztél en meg 98ban születtem Miro Tkáčot csak látásból kamerán keresztül ismerem mivel epp covid időszak volt akkor es online tanitás zajlott. Ami a sulit illeti, sajnos nincs már olyan szinvonal mint régen, kell a sok gyerek a támogatások végett ezért felvesznek minden felkegyelmüt is. Én álattenyésztési manazsment-et végeztem el, első két évben novénytermesztést. Közben volt sok tantárgyam a mechanizaciós katedrán is ahol megismertem Maga Gyuribát is. Mindég jobban érdekeltek a gépek, de ahogy irtad is a sok ertelmetlen teória engem sem érdekelt volna ezért nem mentem oda. Suli után pedig mégis jobban a gépek mellett maradtam. Axiál Szlovákiai leányválalatánál a hriadeľban lettem kezdő szerviz mérnők.
Válasz mtz1221 #11522. hozzászólásáraTudtam szlovákul, ragozást néhe "elcsesztem", de a magyaros kiejtésemből egyből tudták, hogy nem vagyok vérbeli szlovák.
Válasz Sk Laci #11521. hozzászólásáraAz érdekelne jobban, mennyit tudtál szlovákul, mikorra az egyetemre jutottál ??? Itt minkettő fiút kint lehetne angliában hagyni, de a szerb nem akar a nyelvükön megakadni, hiába szeretném.
Válasz mtz1221 #11519. hozzászólásáraMit mondjak.
Szerviz és gépjavítási részleget választottam, de sajnos amit tanultunk nem sok köze volt a gépjavításokhoz. Sok süket teória és számitások, amiket az életben sehol se használod fel.
Ha valami olyat nyomnak a fejedbe, ami nem érdekel, azt nem éppen nagy kedvel tanulod. Heggesztésnél hogyan kristálosodik a vas, Fe - C diagramok,..... sorolhatnám.
Ezért is lettek átlagos eredményeim, holott a középsulin a topp 3-ban mindig benne voltam az osztályban. Amit tanultunk érdekelt, és tudtam is.
Válasz Sk Laci #11517. hozzászólásáraNehéz volt ??? Itt is A gyereknek 3 év fősuli magyar, de a 2 év master szerb lesz, else tudom találni, azzal mitfog majd csinálni, ha oda ér.
Válasz Gyurkesz1 #11513. hozzászólására1992-1997 években tanultam ott. Elsőként végeztem, mint egyetemen /nem főiskola/.
Maga tanított engemet is a kombájnokat - vizsgát, de Nozdrovicky volt a fő tanár. Maga akkoriban csak mérnöki titullal rendelkezett, így csak segédtanár lehetett.
Idén volt a permetkezelés - permetezős vizsgán előadni az Agroinštitútban. De hamar "elviharzott", így nem beszéltünk.
Osztálytársam a jelenlegi rektor a mechanizációs részen Miro Tkáč. Testvérével Zdenoval osztálytársaim voltak /ikrek/.
Miro mindig megismer, bárhol is futunk össze, kezet adunk egymásnak /Agrokomplex, Udvardi napok,..../. Attól, hogy felkerült, nem vág fel, megismer mindenkit. Rendes ember. Nem úgy, mint akivel 2 évet voltam egy szobán a diákszállón, még a fejét is elfordítsa. Másokkal is ha találkozit, elfordul. Mit mondjak,....
Válasz Sk Laci #11509. hozzászólásáraAz általad említett traktorokból mar csak két 70es major volt amikkel találkoztam, az én 12011esem meg volt még egy 12111 es amit használnak, na meg az 514es. Ezeken kívül volt fortera meg egy kis fülke nélküli parcellás dominator kombajn. Gondolom te jó pár évvel ezelőt végeztél, én az éven diplomáztam le. Maga Gyuribácsi nemtanított?? Ő rajta keresztül tudtam meg hogy vannak ezek a gépek, úgy volt hogy szól ha eladó lessz a kombajn de sajnos elment nyugdíjba és nemtudott róla, nagyon sajnáltam azt a kombájnt, ilyen kevés üo megvigyázott gép nemigen terem mar. És kutya jó áron ment el. Ebben a ket pdf ben vannak képek a kombájnról a masikban meg a traktorról.
Válasz Gyurkesz1 #11496. hozzászólásáraAzzigennn ezt mindenki megvette volna.
Hacsak kinem kototte orat mufti es agaskodva szantottak vele 40evet 5phxel a ulyegyerekek.
Mutass még kepeket rola.
Hogy lehetett hozzajutni ismeros .....vagy hirdetve volt?
Válasz Gyurkesz1 #11496. hozzászólásáraÍgy már más.
Én is ott tanultam, nekünk a kék 8011 Crystál volt tanulásra - mérésekre.
Volt ott egy 4011, amilyen hosszú volt az év meg se mozdult, csak létszám volt.
Volt még egy prototipusú traktor is, ha jól tudom, akkor Crystal 160 volt elsőmeghajtás nélkül, zöld színben és fura fülkével.
Ezek a traktorok fent voltak a Kálváriai részen levő egyetemrészlegen.
Autóiskolára-tanulásra a 7011 szolgált.
Az említett E 514-en csináltam a kombájnvizsgát.
Tettünk egy fordulatot az udvaron
Válasz kajszi_71823 #11498. hozzászólásáraÉn is arra gondoltam hogy előbb az kellene bele. 20w40 es M7ADS3 ról mi a véleményed?? Késöbb mehetne bele az is ha M6AD vel atlessz oblitve a motor??
Válasz Sk Laci #11494. hozzászólásáraSzia, új korától a Nitrai fősuli tulajdonában volt. Én ott tanultam, így sikerült hozzá jutni. Volt ott egy 514es kombajn szinten alig használt világ életében tető alatt tárolt. Sajnos azt elkapkodták előlem így legaláb a traktort elhoztam. A gép 2000óta alig volt használva, max vizsgára meg vissza. Előtte is csak a diákok tanultak rajta ekét bealítani meg stb. Használati nyomok azért vannak rajta, pld első sarvédők összehajlítgatva meg a lépcsők elhajolva de ez mind csak esztetika.
Válasz Gyurkesz1 #11493. hozzászólásáraNemkell túlmisztifikálni a dolgot.15w40
Ez egy régi motor nem a mostani hókúszpókúsz szintetikus olajhoz csinálták.
Jóminőségű az agip sigma 15w40.
Előéletét ha nemismered lehet egy olcsóbb olajjal kimosni, megjáratni aztán bele a jót.
Válasz Gyurkesz1 #11493. hozzászólásáraElőző tulaj mit mondott a géprő?
Milyen cégben volt az előélete?
Nagyon kétlem a 800 motorórát, ha csak nem a katonaságon volt a raktárban.
Sziasztok, sikerült hozzájutnom egy megkímélt alig használt 12011es zetor crystalyhoz amiben csak 800üo van. Az lenne a kerdésem hogy milyen motorolajat javasoltok bele. Fogalmam sincs milyen olaj van benne illetve azt sem tudom hogy enyi üö alatt hányszor cseréltek benne olajat. Remélem nem a gyári olaj van benne Többen javasolják a 20W40es M7ADS3-at de picit tartok tőle mert úgy tudom hogy jobban oldja a karbont mint egy egyszerű M6 vagy M7 AD. Nemakarok kockáztatni mert hiába a keves üo de attól meg lehet némi lerakódás nem? Mit javasoltok??
Sziasztok . Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek . Egy zetor crystal 16145 ösről lenne szó a hétvégén szántás után ahogyan beálltam az udvarra kopogó hangot adott ki alapjáraton a sebességváltó felől , olaj volt a váltóban minden indulás előtt ellenőrizve van . Valakinek volt már hasonló probléma és ha igen mi volt a megoldás.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Válasz k-roy90 #11487. hozzászólásáraFülke alattira jobb oldalt.
Tehettek volna 40 cm-rel hosszabbat, így hátulról nyugodtan hozzáférne az ember. Így csak az újam végeivel, és ha van valami függesztett gép felakasztva az megér egy "misét", mert nem férni hozzá. Ha vékonyabb testalkat van, akkor még haggyám, de erősebb testfelépitésü embernek hozzáférni,.......
Fülkében belül a gombok alatti részét én még nem szedtem szét. De van ugyan olyan Forterra a faluban másik, neki a vezérlő részét kellett cserélni bent a fülkében.
Részleteket nem tudok, mert csak szóközben mondta, amikor úgymond "futtában" találkoztunk.
Válasz k-roy90 #11485. hozzászólásáraLehet a potméter, de ugyan úgy kontakt hiba. Nekem a fülke alatti kábelcsatlakozón /zöld/ vacakol. Befújtam WD.vel, jó, de alaposabb mosás utánn újból előjön, beoxidálódnak a kontaktok.
Üdv!
Járt már ugy valaki zetor forterraval, hogy nem emeli a 3 pontot, mert a kapcsolok nem kapnak áramot?
Ha megmozgatjuk a panel alatti kabelt, csatlakozokat szedszejuk, akkor jo ismet, de a hiba ujra elojon 5-10percen belul.
Hol erdemes elindulni?
11534 hozzászólás
Válasz Gyurkesz1 #11526. hozzászólásáraSzevasz terebesi járás én is üdvözlet ????????
Válasz Sk Laci #11532. hozzászólására
Válasz mtz1221 #11530. hozzászólásáraAttól, hogy neked bejönnek a kolbászos Józsinénik, attól én maradok a klaszikus nőnél
Válasz Gyurkesz1 #11529. hozzászólásáraLéva
Válasz $HMP$ #11528. hozzászólásáraEgyikük bír jó gépeket vezetni, másiknak lesz segítsége. Ha meg sexig fajúlna a dolog, az már tiszta ráadás lenne.
Válasz Sk Laci #11527. hozzászólásáraMenyire?? Nyugaton vagy?
Válasz Sk Laci #11527. hozzászólásáraFigyeld... össze kell költözni.
Válasz Gyurkesz1 #11526. hozzászólásáraJó messze lakunk egymástól.
Válasz Sk Laci #11525. hozzászólásáraTerebesi járás.
Válasz Gyurkesz1 #11524. hozzászólásáraSzlovákia melyik régiójából vagy?
Válasz Sk Laci #11515. hozzászólásáraSzóval te 97ben végeztél en meg 98ban születtem Miro Tkáčot csak látásból kamerán keresztül ismerem mivel epp covid időszak volt akkor es online tanitás zajlott. Ami a sulit illeti, sajnos nincs már olyan szinvonal mint régen, kell a sok gyerek a támogatások végett ezért felvesznek minden felkegyelmüt is. Én álattenyésztési manazsment-et végeztem el, első két évben novénytermesztést. Közben volt sok tantárgyam a mechanizaciós katedrán is ahol megismertem Maga Gyuribát is. Mindég jobban érdekeltek a gépek, de ahogy irtad is a sok ertelmetlen teória engem sem érdekelt volna ezért nem mentem oda. Suli után pedig mégis jobban a gépek mellett maradtam. Axiál Szlovákiai leányválalatánál a hriadeľban lettem kezdő szerviz mérnők.
Válasz mtz1221 #11522. hozzászólásáraTudtam szlovákul, ragozást néhe "elcsesztem", de a magyaros kiejtésemből egyből tudták, hogy nem vagyok vérbeli szlovák.
Válasz Sk Laci #11521. hozzászólásáraAz érdekelne jobban, mennyit tudtál szlovákul, mikorra az egyetemre jutottál ??? Itt minkettő fiút kint lehetne angliában hagyni, de a szerb nem akar a nyelvükön megakadni, hiába szeretném.
Válasz mtz1221 #11519. hozzászólásáraMit mondjak.
Szerviz és gépjavítási részleget választottam, de sajnos amit tanultunk nem sok köze volt a gépjavításokhoz. Sok süket teória és számitások, amiket az életben sehol se használod fel.
Ha valami olyat nyomnak a fejedbe, ami nem érdekel, azt nem éppen nagy kedvel tanulod. Heggesztésnél hogyan kristálosodik a vas, Fe - C diagramok,..... sorolhatnám.
Ezért is lettek átlagos eredményeim, holott a középsulin a topp 3-ban mindig benne voltam az osztályban. Amit tanultunk érdekelt, és tudtam is.
Válasz rtamas1976 #11518. hozzászólására
Válasz Sk Laci #11517. hozzászólásáraNehéz volt ??? Itt is A gyereknek 3 év fősuli magyar, de a 2 év master szerb lesz, else tudom találni, azzal mitfog majd csinálni, ha oda ér.
Válasz mtz1221 #11516. hozzászólásáraAz a cseh aki tud magyarul az a szlovák.
Válasz mtz1221 #11516. hozzászólásáraEgyetem akkoriban nem volt magyar nyelvü.
Alapiskola, középiskola magyar nyelvü volt.
Válasz Sk Laci #11515. hozzászólásáraSzlovák nyelvű iskolába jártál ?
Válasz Gyurkesz1 #11513. hozzászólására1992-1997 években tanultam ott. Elsőként végeztem, mint egyetemen /nem főiskola/.
Maga tanított engemet is a kombájnokat - vizsgát, de Nozdrovicky volt a fő tanár. Maga akkoriban csak mérnöki titullal rendelkezett, így csak segédtanár lehetett.
Idén volt a permetkezelés - permetezős vizsgán előadni az Agroinštitútban. De hamar "elviharzott", így nem beszéltünk.
Osztálytársam a jelenlegi rektor a mechanizációs részen Miro Tkáč. Testvérével Zdenoval osztálytársaim voltak /ikrek/.
Miro mindig megismer, bárhol is futunk össze, kezet adunk egymásnak /Agrokomplex, Udvardi napok,..../. Attól, hogy felkerült, nem vág fel, megismer mindenkit. Rendes ember. Nem úgy, mint akivel 2 évet voltam egy szobán a diákszállón, még a fejét is elfordítsa. Másokkal is ha találkozit, elfordul. Mit mondjak,....
Válasz mtz1221 #11512. hozzászólásáraNem belevaló és kész, gyártó sem azt írja elő.
Válasz Sk Laci #11509. hozzászólásáraAz általad említett traktorokból mar csak két 70es major volt amikkel találkoztam, az én 12011esem meg volt még egy 12111 es amit használnak, na meg az 514es. Ezeken kívül volt fortera meg egy kis fülke nélküli parcellás dominator kombajn. Gondolom te jó pár évvel ezelőt végeztél, én az éven diplomáztam le. Maga Gyuribácsi nemtanított?? Ő rajta keresztül tudtam meg hogy vannak ezek a gépek, úgy volt hogy szól ha eladó lessz a kombajn de sajnos elment nyugdíjba és nemtudott róla, nagyon sajnáltam azt a kombájnt, ilyen kevés üo megvigyázott gép nemigen terem mar. És kutya jó áron ment el. Ebben a ket pdf ben vannak képek a kombájnról a masikban meg a traktorról.
Válasz kajszi_71823 #11501. hozzászólásáraNe szivasd már, mi baja lesz egy turbósba való olajtól ???
Válasz Gyurkesz1 #11496. hozzászólásáraAzzigennn ezt mindenki megvette volna.
Hacsak kinem kototte orat mufti es agaskodva szantottak vele 40evet 5phxel a ulyegyerekek.
Mutass még kepeket rola.
Hogy lehetett hozzajutni ismeros .....vagy hirdetve volt?
Válasz $HMP$ #11503. hozzászólására
Válasz Gyurkesz1 #11496. hozzászólásáraÍgy már más.
Én is ott tanultam, nekünk a kék 8011 Crystál volt tanulásra - mérésekre.
Volt ott egy 4011, amilyen hosszú volt az év meg se mozdult, csak létszám volt.
Volt még egy prototipusú traktor is, ha jól tudom, akkor Crystal 160 volt elsőmeghajtás nélkül, zöld színben és fura fülkével.
Ezek a traktorok fent voltak a Kálváriai részen levő egyetemrészlegen.
Autóiskolára-tanulásra a 7011 szolgált.
Az említett E 514-en csináltam a kombájnvizsgát.
Tettünk egy fordulatot az udvaron
Ezt a kombájnt én is szivessen megvettem volna.
Válasz Gyurkesz1 #11507. hozzászólásáraSosem volt bajom vele, sőt, senkinek.
Válasz kajszi_71823 #11501. hozzászólásáraIgazad van, csak valaki már semmibe sem nézi az M6AD-t.
Válasz Gepi #11500. hozzászólásáraKöszönöm.
Válasz rtamas1976 #11497. hozzászólásáraKöszönöm, szerencsém volt
Válasz $HMP$ #11503. hozzászólásáraKb.
Amúgy passz, meg melyik, van egy pár féle.
Válasz mtz1221 #11502. hozzászólásáraAz az őse mindennek.
Zetor motor valamikor régen, melyik motorról lett licencelve ???
Válasz Gyurkesz1 #11499. hozzászólásáraNem, az turbósba való. 50 éves a technika, ha túlbonyolitod, elbaszod.
Válasz Gyurkesz1 #11496. hozzászólásáraJó szakítás volt
Válasz kajszi_71823 #11498. hozzászólásáraÉn is arra gondoltam hogy előbb az kellene bele. 20w40 es M7ADS3 ról mi a véleményed?? Késöbb mehetne bele az is ha M6AD vel atlessz oblitve a motor??
Válasz Gyurkesz1 #11493. hozzászólásáraSima M6.
Válasz Gyurkesz1 #11496. hozzászólásáraNagyon zsír!
Ilyenekhez nehéz hozzájutni.
Válasz Sk Laci #11494. hozzászólásáraSzia, új korától a Nitrai fősuli tulajdonában volt. Én ott tanultam, így sikerült hozzá jutni. Volt ott egy 514es kombajn szinten alig használt világ életében tető alatt tárolt. Sajnos azt elkapkodták előlem így legaláb a traktort elhoztam. A gép 2000óta alig volt használva, max vizsgára meg vissza. Előtte is csak a diákok tanultak rajta ekét bealítani meg stb. Használati nyomok azért vannak rajta, pld első sarvédők összehajlítgatva meg a lépcsők elhajolva de ez mind csak esztetika.
Válasz Gyurkesz1 #11493. hozzászólásáraNemkell túlmisztifikálni a dolgot.15w40
Ez egy régi motor nem a mostani hókúszpókúsz szintetikus olajhoz csinálták.
Jóminőségű az agip sigma 15w40.
Előéletét ha nemismered lehet egy olcsóbb olajjal kimosni, megjáratni aztán bele a jót.
Válasz Gyurkesz1 #11493. hozzászólásáraElőző tulaj mit mondott a géprő?
Milyen cégben volt az előélete?
Nagyon kétlem a 800 motorórát, ha csak nem a katonaságon volt a raktárban.
Sziasztok, sikerült hozzájutnom egy megkímélt alig használt 12011es zetor crystalyhoz amiben csak 800üo van. Az lenne a kerdésem hogy milyen motorolajat javasoltok bele. Fogalmam sincs milyen olaj van benne illetve azt sem tudom hogy enyi üö alatt hányszor cseréltek benne olajat. Remélem nem a gyári olaj van benne Többen javasolják a 20W40es M7ADS3-at de picit tartok tőle mert úgy tudom hogy jobban oldja a karbont mint egy egyszerű M6 vagy M7 AD. Nemakarok kockáztatni mert hiába a keves üo de attól meg lehet némi lerakódás nem? Mit javasoltok??
Válasz rtamas1976 #11491. hozzászólásáraFog ez még csattogni nefélj.
Válasz kajszi_71823 #11490. hozzászólásáraAkinek nincs problémája az csinál magának.
Fanatikus vagy!
Erre kíváncsi leszek!
Zts DSG!
Sziasztok . Egy kis segítséget szeretnék kérni tőletek . Egy zetor crystal 16145 ösről lenne szó a hétvégén szántás után ahogyan beálltam az udvarra kopogó hangot adott ki alapjáraton a sebességváltó felől , olaj volt a váltóban minden indulás előtt ellenőrizve van . Valakinek volt már hasonló probléma és ha igen mi volt a megoldás.
Válaszaitokat előre is köszönöm.
Válasz k-roy90 #11487. hozzászólásáraFülke alattira jobb oldalt.
Tehettek volna 40 cm-rel hosszabbat, így hátulról nyugodtan hozzáférne az ember. Így csak az újam végeivel, és ha van valami függesztett gép felakasztva az megér egy "misét", mert nem férni hozzá. Ha vékonyabb testalkat van, akkor még haggyám, de erősebb testfelépitésü embernek hozzáférni,.......
Fülkében belül a gombok alatti részét én még nem szedtem szét. De van ugyan olyan Forterra a faluban másik, neki a vezérlő részét kellett cserélni bent a fülkében.
Részleteket nem tudok, mert csak szóközben mondta, amikor úgymond "futtában" találkoztunk.
Válasz Sk Laci #11486. hozzászólásáraA vezerlo alatt van egy csatlakozo arra gondolsz vagy azon kivul van még csatlakozo?
Válasz k-roy90 #11485. hozzászólásáraLehet a potméter, de ugyan úgy kontakt hiba. Nekem a fülke alatti kábelcsatlakozón /zöld/ vacakol. Befújtam WD.vel, jó, de alaposabb mosás utánn újból előjön, beoxidálódnak a kontaktok.
Üdv!
Járt már ugy valaki zetor forterraval, hogy nem emeli a 3 pontot, mert a kapcsolok nem kapnak áramot?
Ha megmozgatjuk a panel alatti kabelt, csatlakozokat szedszejuk, akkor jo ismet, de a hiba ujra elojon 5-10percen belul.
Hol erdemes elindulni?