Válasz Maszek Zs #95055. hozzászólásáraMire gondolsz?
Egy tengelyen van a villa golyós reteszeléssel, mint a váltókulisszánál, semmi extra.
Tettem is ide róla képet, mikor visszaraktam tavasszal, mert nekem most így nem dobálja ki az 540-et.
Csak én ráhúztam belül egy félcolos csövet méretre vágva, az fixálja a villát.
Csak tettem akkor új gumigyűrűket a tengely a házba, ami a tengelyt tömíti, fél után meg csöpög úgy, hogy nincs is használva a váltó
Válasz mtz1221 #95050. hozzászólásáraCsak megvettem, ide adta 180 euróért, pedig már Kínában is 200 dollár. Lesz ami lesz, egy próbának. Szelepek szépen zárnak, megöntöttem benzinnel nem folyik át. Viszont meg vonalzóztam az alját, itt ott van 1 tized eltérés. Elvisz annyit a fejtömítés, vagy húzassam le egyenesre ? KÍNÁBAN IS FELMENT AZ ÁRA.
Helló mindenkinek, Magyarországon élek, és nálam az online kaszinó inkább esti kikapcsolódás, mint komoly pénzszerzés. Emiatt olyan helyet kerestem, ahol normális tempóban lehet játszani, nem csak pár perc alatt elégetni mindent. Több fórumon is olvastam ugyanarról a kaszinóról, ezért kipróbáltam, de a saját szabályaim szerint: fix limit, kevésbé agresszív játékok, és nincs “még egy utolsó” befizetés. A session közepe felé, miközben már azon gondolkodtam, hogy lejárt az aznapi időm, megnyitottam a [url=https://lemon-casino3.com/hu/]Lemon Casino[/url] egyik ajánlott slotját, ahol végül egy váratlan free spin sorozat szépen feljebb tolta a számlát, így nyugodt szívvel fejeztem be az estét.
Válasz jaromiv #95046. hozzászólásáraEzért a mondatért imádom a magyarságunkat. Egy akadály előtt nem fog megállni, vagy átmászni rajta, ha ki is lehet kerülni.
Válasz mtz1221 #95044. hozzászólásáraÚgy, ahogy írod.
Azért én nem vásárolok túl sokat ezekben a külföldi web áruházakban.
Ez a rendelkezés, a sok, Eu párti hülye gyereknek fog fájni. Azok rendelgetnek, sokszor unalomból, mindenféle szirszar dolgokat.
Ami a munkához kell, azt úgyis megvesszük. De ott, a minőséget szoktam keresni.
Egyébként meg bolondok ezek.
A magyar ember nem hülye. Egy akadály előtt nem fog megállni, vagy átmászni rajta, ha ki is lehet kerülni.
Válasz jaromiv #95042. hozzászólásáraAkkor ha jól értem az új dolog után, az lenne a legjobb adózásilag ha 1 helyről vásárolnál max 150 euróig egyszerre ?
Válasz jaromiv #95042. hozzászólásáraAz attól függ, milyen szállítással rendeled. (Choice, standard stb.)
Nekem 95%-ban egyesített csomagolásban jön a rendelésem, nyilván ez függ attól is, melyik kereskedő mikor adja fel.
Tehát egy időpontban leadott több dolog rendelése javarészt együtt jön, egy nagy pakkban, azon belül vannak külön csomagolva még a tételek.
Válasz mtz1221 #95040. hozzászólásáraNálunk is így van. Rendelek tízféle dolgot, az több csomagban jön. Akkor jön egy csomagban, ha azonos a kereskedő és a raktár. Az Ali is egy alkusz webáruház. Hirdeti és pénzügyileg kezeli a sok beszállítót. Most már gyakorlatilag ezek a webáruházak, az Ali, nálunk az Emag, a Pepita,..,, csak közvetítők. Van némi saját termékkörük és készletük, de termék kiszolgálást, a szállítások zömét, a partnereik végzik.
Igen csomagra nézik a 150 eurót.
Válasz Gumóka #95038. hozzászólásáraEgyenlőre az EUR-lex -ben még nincs fent a rendelet módosítás, csak közlemény van, hogy a pénzügy miniszterek ebben állapodtak meg. ( A francia pénzügy miniszter nyilatkozta.) A küldeményről beszélnek, tehát egy csomag 150 Eur értékig, annak összegéről függetlenül lesz 3 Eur, a vám.
Engem érinteni fog, mert én csak azt rendelem meg, amire éppen szükségem van. Hozzám csak olyan javítandó dolgok kerülnek, amikkel más már nem boldogult, vagy feladott.
Válasz jabilman1 #95024. hozzászólásáraA traktorkenél vegyél haszáltan rá eredetit.
Jobbat úgysem talász.
Amúgy a ztékben mindben volt gyári beépített kitámasztó.
De a hidraulika sem engedett le 1év alatt sem.
Az nem mtz technika volt.
Válasz jaromiv #95031. hozzászólásáraKérdésem, ha én mondjuk 15 euróért rendelek, vagy 120-ért, egységesen adja majd rá a vámot?
Tehát tételenként vámol, vagy csomagonként?
Mondjuk én eddig is úgy csináltam, hogy vámmentes értékig vittem a rendeléseim, tehát ha mondjuk valami kellett 15 euróért, akkor körülnéztem, mire lehet még szükségem, így raktam össze a rendelést 150 euróig.
Válasz jaromiv #95031. hozzászólásáraEz nem szemétség, hanem ismét az átlag ember lehúzása, szóval geciség. Én mióta alizok, látom eddig is ugyanazon cuccokat vettem, 3-4-5x áron. Nekik nem kellett volna az álamunknak megengedni, hogy ekkora haszonkulccsal dolgozzanak, és akkor lehet nem rendelne mindenki onnan. Fejet meg nézegettem olvasgattam én is egész éjjel, van akinek 5 éve megy, van akinek rögtön le kellett gyalultatnia.
Válasz jabilman1 #95035. hozzászólásáraNyugodtan kiírhatod a nevüket. Traktorker. Ismerem őket, az alakulásuk óta. Nekem ők a legközelebbi kereskedők. Bár én sokáig a Borsod Agrokertől vásároltam, mert ott a ker. igazgató Kovács Karcsi jó ismerősöm volt. ( Régen volt. Öregek vagyunk már .)
A többi igaz. Meg kell nézni, hogy mit akarnak rád sózni, mert ma már nem kereskedés, hanem kurválkodás folyik.
Válasz jaromiv #95031. hozzászólásáraMindenképpen szükség van egy olyan beszállítóra aki fehéroroszból tudja a cumokat hordani haza, javaslom megkeresni a Felsőzsolcai, nem írom ki a nevét traktoros boltnak.
De ott is meg kell nézni mit akarnak rád sózni, nehogy olyan f.tengelyt adjanak amit a turbános, papucsosok, a kintibudi mellett öntöttek, es a fele anyag bicikli-ereszcsatorna spiáterből lett beolvasztva.
Válasz jaromiv #95032. hozzászólásáraAmi a Baikal tótól keletre, a japán tengerig gyártódik, azt mindíg fentartásokkal kezelem....
Asszonyt se hoznék onnan, bár próbálkozni lehetne vele..
Erre gondoltam én is második ötletként, csak nem mertem ki írni, nehogy valamit mondjanak rá.
Volt egy öreg Jd trakim, és abban gyárilag láncos a rögzítés.
Igaz hogy arra 18 évet kellett várni hogy rájöjek hogy miért van 2 nagy edzett acélkampó a fülketaró keretre csavarozva.
A két alsó karon annak kiképzett akkasztófüllel.
Lengyelországban voltam családommal kirándúlni és ott láttam egy 4650 es-en, amivel egy függesztetre átalakított lajta vetőgépet hurcolásztak.
Válasz mtz1221 #95030. hozzászólásáraNem láttam, nem volt vele dolgom. De állítólag hasznavehetetlen, kb egy évet szokott kibírni, már ha egyáltalán elindul vele a motor.
Egy orosz mtz topikban a d-240 -es motorra írták, hogy a kínai hengerfej elreped, elkopik, nem zár a szelep, stb. Lehordták mindenféle szarnak, és mind azt írták, hogy használt eredetit újítottak fel.
(Nyilván egy topikban elsősorban a problémák jelennek meg, de akkor is, valami nem stimmel vele.)
A kínai cuccok vagy nagyon jók, vagy nagyon rosszak.
Én nem kísérleteznék vele.
A múltkor itt az mtz főtengely kapcsán megállapítottuk, hogy a nagydarabos alkatrészek, Alli és más beszerzésénél elképesztő a fuvar összege. Tehát nem éri meg.
Nos itt az EU -ban megkaptuk a jóságot.
Három eurós alap vámot vezetnek be, 26. július 1 -től, minden 150 Eur alatti nem EU-s importra.
Azaz, ha veszek egy bizgentyűt az Alliról, mondjuk 500 forintért, arra még rátesznek 1500 forint vámot. Tehát, ha veszek egy molex csatoló ( male+ famele) párt ( pont ezt ajánlottam a villamosság topikban) 640 forintért, az július 1-től 2140 forint lesz.
Nem vagyok impulzus vásárló, de itthon sokszor hozzá sem lehet jutni a szükséges dolgokhoz, vagy ha igen, akkor a belföldi fuvar (futár) akkora összeg, hogy nem éri meg.
Persze mondhatjuk, hogy kibírjuk azt a +1500 forintot.
Igen megveszem, mert kell.
Na, de nálam ez elvi kérdés. Miért karnak engem lenyúlni?
Régen, az elektro cuccokat vettem conrádtól, de mindennek felverte az árát 4-5 szörösére, plusz a legdrágább fuvart (futárt) adja 2900 forintért, és a csomagolásért is elkér 400 forintot.
A kínai meg adja ingyen fuvarral, és hálás mert nála veszel.
Szóval, vegyetek meg, július 1- ig, minden szir-szar apró dolgot, amire szükségetek van!
( Rosszul aludtam és ilyenkor zabos vagyok, a szemétségre.)
Válasz Gumóka #95026. hozzászólásáraCsinálja meg a munkahengert, majd nem enged át. Én a tavasszal jöttem rá hogy mandzsesztátam a tárcsát, hogy szabvány méretben van ebből a többrészesből. Alig várom már hogy elkezdjen folyni, és átalakítsam ilyenre.
Alternatív megoldást keresek a 3 pont felemelt állapotban rögzítésére.
Két 80-as mtz trakim van, kis és nagyfülkés, és a gyári mechanika nincs bennük.
A visszaépítésen kívűl, ki milyen más megoldat választott?
Valamikor az őskorban hajtottam egy zt303 mas trakit, amiben egy maszek támasztó láb, ami a vonóhorog és a felső kar közé volt betámasztva, volt egy ilyen megoldás.
Válasz mtz1221 #95015. hozzászólásáraNálunk a JCB -re ezt a zsírt dobja fel a kereső. Megnéztem még, hogy Szergejéknél mit ajánlanak, de náluk is ez van. (Ez olyan ragacsos zöld trutyi.) Talán a kép segít.
Válasz mtz1221 #95015. hozzászólásáraMegnéztem a FAM / FOR LPD 2” zsír adatait.
Az NLGI 2 -es , és a penetráció 280 azt mutatja, hogy ez egy közönséges zsír. Az alapolaj viszkozitása ISO3104, ebből az következik, hogy SEA 90W olajból készült. Mivel a szintetikus olajak 80W alattiak, így az alapolaj ásványi, kőolajból készült. Többek között ezért is magas a víztaszítása, illetve a cseppenési pont.
Ennek kellemes olajszagúnak kell lenni. Az állagát össze kellene vetni egy ismert Lzs-2 vel.
Szerintem ez egy jó, felső kategóriás általános zsír.
Arra kell figyelni, hogy … LPD 1 -nél, az NLGI =1, penetráció 320 , ami már nagyon lágy.
Sziasztok.
Mtz80 erősìtett könyöktengelyhez mik a csapágyméretek? Szimeringek? Füles és felső perselyem szerintem van raktaron vagy 15 éve... A talpcsapágy mérete? Tudná valaki? Csak a simáét találtam netes katalógusban. Kormányösszekötő felújítóból melyiket érdemes megvenni? Habis boltban gondolkodnék. Köszi.
Válasz jaromiv #95014. hozzászólásáraKaptam tsz-es gyerekektől egy margarindoboznyi Jcb zsírt ár éve. Azt a vadi új teleszkóposhoz kapták akkor. Csak olyan hülye voltam, hogy nem fényképeztettem le velük rögtön a dobozát. Az olyan állagú volt mint a g@ci vagy takony, alig lehetett leszedni a kezedről. Zöld színű volt, és inkább motorolaj szagú volt, mint 90es olaj. Metabondot is úgy kaptam egy fél tubissal azt azóta őrizgetem, csak az mtz kardánjai és a Kiskocka bálázó kos csapágyai kapnak belőle. Viszont mtz-nél volt olyan hogy egyik keresztett kiverte, de maradék 3ból a 2 épben még volt belőle. Viszont ehhez mit szólsz szakmailag, elég jó az állaga és az illata is. Hosszú távú kenésre írják, de valahogy csak most akadt pár hónappja a kezembe. 150 euró most a 20 kilós akción. FAM ZSÍR LPD 2-höz
EP adalékanyagokkal és tartós kenéshez használt lítium zsír. Elsősorban gépjárművek kerékcsapágyainak hosszú távú kenésére használják. Jó kenési hatást érnek el n = 3000 ford/perc fordulatszámú és D xn = 600 000 értékű csapágyaknál. A kenőanyag csereideje autók kerékcsapágyainak kenésekor meghaladja a 100 000 kilométert. Járművek, mezőgazdasági és építőipari gépek alvázának egyéb kenési pontjainak kenésére is használják. Elasztomerekkel kompatibilis. Alkalmazási hőmérséklet-tartomány: -30 - +130°C.
Válasz mtz1221 #95013. hozzászólásáraNos, ez egy különbség két adalék között a energy release -nél nincs hozzáadott szappan. Tehát folyékony. Viszont kb 6% -kell belőle, ami lehetővé teszi, hogy a kemény Lzs-3, Kzs-3, G-3 zsírokhoz hozzá lehet keverni.
Tehát 1 kg zsírhoz, 60 gram ( 75 ml ) kell. ( A legkisebb kiszerelés 2 kg zsírhoz elég.) Ettől még nem változik meg a zsír folyóssága. A központi zsírzóshoz pedig ideális, mert ott leve a lágyabb 1 -es zsírokat kell használni.
A hatásmechanizmusa más mint a metabondnak. A metabond a csapágyban az olaj film vastagsását segíti. Illetve, néhány napig megtartja az olajfilmet, álló helyzetben. Az energy release pedig beépül a fémbe néhány micron mélységbe.
Megmondom őszintén, hogy néha túlértékeljük ezeket az adalékokat. Csak veszünk zsírt, de hogy milyet azt nem nagyon nézzük. Az +adalék helyett sokszor elég lenne a zsírt jól megválasztani.
Nem mindegy, hogy a zsír milyen alapolajból készült, EP -e, vagy van -e benne adalék.
Egy példa:
Az kocsik első hajtásánál a féltengely csuklóba magas viszkozitású, szintetikus olajból készült EP -s zsírt használnak, amihez moliddént adnak.
Azért ez elég jó, mert a csukló nem kopik el, miközben átmegy rajta ~50-100 Le ( 37-80 Kw), kb 100 millió fordulat ( ~200ezer km) használat mellet. A gömbcsukló csapágyminőség.
Természetesen energy release olajadalékként a legjobb. De tud valamit ez szer, mert fúróolajhoz keverve, a mangánötvözetes cél ( kőtörő pofák) forgácsolásánál , a szerszám élettartamát 4-5 szörösére növelte.
Válasz mtz1221 #95010. hozzászólásáraA metabond, erősen túlárazott.
Még a 80 -as évek közepén kaptunk a gyárba, a horizontokhoz egy spéci adalékot. Most úgy hívják, hogy Energy Release. Olcsóbb és szerintem jobb is.
Válasz Gumóka #94944. hozzászólásáraNeked is az orbit munkahenger a hídközépnél a középső furatba van? Meg neked mennyire van széthúzva a híd? Érdekes csak jobbra fordúlásnál ér bele a kormányösszekötő a szabadonfutóba!
Válasz Jakabjóska #95002. hozzászólásáraÉn ezzel szoktam összerakás előtt. + 700 munkaórát rárakott a keresztekre. Gyári 1500 óránál ment el, utána szórakoztam kenhetővel az 1000 óránál, ezzel megtömve a gyári kereszt meg 2200 körül tart, de van már mozgása. Bálázó csapágy életartamát is 3x-za. https://youtu.be/1H2g2Ip2GvM
Válasz Jakabjóska #95005. hozzászólásáraMi is 2007 be vettük 920.3 at mi fa ladát kaptunk . Volt benn 2 db hidraulika 1-1 motor meg gázolaj egy sivatagi . 24-27 32-36 42-46 kúlcsok 3 pipa kulcs 2-2 kerék csavar hidraulika csatlakozó átalakító kardán sűrű . Ennyi
95056 hozzászólás
Válasz Maszek Zs #95055. hozzászólásáraMire gondolsz?

Egy tengelyen van a villa golyós reteszeléssel, mint a váltókulisszánál, semmi extra.
Tettem is ide róla képet, mikor visszaraktam tavasszal, mert nekem most így nem dobálja ki az 540-et.
Csak én ráhúztam belül egy félcolos csövet méretre vágva, az fixálja a villát.
Csak tettem akkor új gumigyűrűket a tengely a házba, ami a tengelyt tömíti, fél után meg csöpög úgy, hogy nincs is használva a váltó
Válasz Gumóka #95054. hozzászólásáraEnnek milyen belül? Nem lehet átalakítani?
Válasz zsolt.kiskovacs #95052. hozzászólásáraKisfülkés 540-1000 tlt váltófedele, szerintem bontósoknál érdeklődj, újan már nem kapni talán.
Üdv Mindenkinek!
Ilyen kuplungház fedelet keresek és szeretném a segítségeteket kérni.
Akár csak a cikkszám vagy fellelhetőség.
Köszönöm, Kovács Zsolt
Üdv Mindenkinek!
Ilyen kuplungház fedelet keresek és szeretném a segítségeteket kérni.
Akár csak a cikkszám vagy fellelhetőség.
Köszönöm, Kovács Zsolt
Válasz mtz1221 #95050. hozzászólásáraCsak megvettem, ide adta 180 euróért, pedig már Kínában is 200 dollár. Lesz ami lesz, egy próbának.
Szelepek szépen zárnak, megöntöttem benzinnel nem folyik át.
Viszont meg vonalzóztam az alját, itt ott van 1 tized eltérés. Elvisz annyit a fejtömítés, vagy húzassam le egyenesre ?
KÍNÁBAN IS FELMENT AZ ÁRA.
Válasz jaromiv #95046. hozzászólására

<a href="https://lemon-casino3.com/hu/">ssasfasf</a>
Helló mindenkinek, Magyarországon élek, és nálam az online kaszinó inkább esti kikapcsolódás, mint komoly pénzszerzés. Emiatt olyan helyet kerestem, ahol normális tempóban lehet játszani, nem csak pár perc alatt elégetni mindent. Több fórumon is olvastam ugyanarról a kaszinóról, ezért kipróbáltam, de a saját szabályaim szerint: fix limit, kevésbé agresszív játékok, és nincs “még egy utolsó” befizetés. A session közepe felé, miközben már azon gondolkodtam, hogy lejárt az aznapi időm, megnyitottam a [url=https://lemon-casino3.com/hu/]Lemon Casino[/url] egyik ajánlott slotját, ahol végül egy váratlan free spin sorozat szépen feljebb tolta a számlát, így nyugodt szívvel fejeztem be az estét.
Válasz jaromiv #95046. hozzászólásáraEzért a mondatért imádom a magyarságunkat.
Egy akadály előtt nem fog megállni, vagy átmászni rajta, ha ki is lehet kerülni.
Válasz mtz1221 #95044. hozzászólásáraÚgy, ahogy írod.
Azért én nem vásárolok túl sokat ezekben a külföldi web áruházakban.
Ez a rendelkezés, a sok, Eu párti hülye gyereknek fog fájni. Azok rendelgetnek, sokszor unalomból, mindenféle szirszar dolgokat.
Ami a munkához kell, azt úgyis megvesszük. De ott, a minőséget szoktam keresni.
Egyébként meg bolondok ezek.
A magyar ember nem hülye. Egy akadály előtt nem fog megállni, vagy átmászni rajta, ha ki is lehet kerülni.
VILLANYSZERELŐKNEK, RENDELJETEK.
Válasz jaromiv #95042. hozzászólásáraAkkor ha jól értem az új dolog után, az lenne a legjobb adózásilag ha 1 helyről vásárolnál max 150 euróig egyszerre ?
Válasz jaromiv #95042. hozzászólásáraAz attól függ, milyen szállítással rendeled. (Choice, standard stb.)
Nekem 95%-ban egyesített csomagolásban jön a rendelésem, nyilván ez függ attól is, melyik kereskedő mikor adja fel.
Tehát egy időpontban leadott több dolog rendelése javarészt együtt jön, egy nagy pakkban, azon belül vannak külön csomagolva még a tételek.
Válasz mtz1221 #95040. hozzászólásáraNálunk is így van. Rendelek tízféle dolgot, az több csomagban jön. Akkor jön egy csomagban, ha azonos a kereskedő és a raktár. Az Ali is egy alkusz webáruház. Hirdeti és pénzügyileg kezeli a sok beszállítót. Most már gyakorlatilag ezek a webáruházak, az Ali, nálunk az Emag, a Pepita,..,, csak közvetítők. Van némi saját termékkörük és készletük, de termék kiszolgálást, a szállítások zömét, a partnereik végzik.
Igen csomagra nézik a 150 eurót.
Válasz Gumóka #95038. hozzászólásáraEgyenlőre az EUR-lex -ben még nincs fent a rendelet módosítás, csak közlemény van, hogy a pénzügy miniszterek ebben állapodtak meg. ( A francia pénzügy miniszter nyilatkozta.) A küldeményről beszélnek, tehát egy csomag 150 Eur értékig, annak összegéről függetlenül lesz 3 Eur, a vám.
Engem érinteni fog, mert én csak azt rendelem meg, amire éppen szükségem van. Hozzám csak olyan javítandó dolgok kerülnek, amikkel más már nem boldogult, vagy feladott.
Válasz Gumóka #95038. hozzászólásáranálatok csomagban jön, vagy hogy nézik a 150 eurót, mi után ? Ide minden egyesével csomagolva jön a postára.
Válasz jabilman1 #95024. hozzászólásáraA traktorkenél vegyél haszáltan rá eredetit.
Jobbat úgysem talász.
Amúgy a ztékben mindben volt gyári beépített kitámasztó.
De a hidraulika sem engedett le 1év alatt sem.
Az nem mtz technika volt.
Válasz jaromiv #95031. hozzászólásáraKérdésem, ha én mondjuk 15 euróért rendelek, vagy 120-ért, egységesen adja majd rá a vámot?
Tehát tételenként vámol, vagy csomagonként?
Mondjuk én eddig is úgy csináltam, hogy vámmentes értékig vittem a rendeléseim, tehát ha mondjuk valami kellett 15 euróért, akkor körülnéztem, mire lehet még szükségem, így raktam össze a rendelést 150 euróig.
Válasz jaromiv #95031. hozzászólásáraEz nem szemétség, hanem ismét az átlag ember lehúzása, szóval geciség.
Én mióta alizok, látom eddig is ugyanazon cuccokat vettem, 3-4-5x áron. Nekik nem kellett volna az álamunknak megengedni, hogy ekkora haszonkulccsal dolgozzanak, és akkor lehet nem rendelne mindenki onnan. Fejet meg nézegettem olvasgattam én is egész éjjel, van akinek 5 éve megy, van akinek rögtön le kellett gyalultatnia. 
Válasz jabilman1 #95035. hozzászólásáraNyugodtan kiírhatod a nevüket. Traktorker. Ismerem őket, az alakulásuk óta. Nekem ők a legközelebbi kereskedők. Bár én sokáig a Borsod Agrokertől vásároltam, mert ott a ker. igazgató Kovács Karcsi jó ismerősöm volt. ( Régen volt. Öregek vagyunk már .)
A többi igaz. Meg kell nézni, hogy mit akarnak rád sózni, mert ma már nem kereskedés, hanem kurválkodás folyik.
Válasz jaromiv #95031. hozzászólásáraMindenképpen szükség van egy olyan beszállítóra aki fehéroroszból tudja a cumokat hordani haza, javaslom megkeresni a Felsőzsolcai, nem írom ki a nevét traktoros boltnak.
De ott is meg kell nézni mit akarnak rád sózni, nehogy olyan f.tengelyt adjanak amit a turbános, papucsosok, a kintibudi mellett öntöttek, es a fele anyag bicikli-ereszcsatorna spiáterből lett beolvasztva.
Válasz jaromiv #95032. hozzászólásáraAmi a Baikal tótól keletre, a japán tengerig gyártódik, azt mindíg fentartásokkal kezelem....
Asszonyt se hoznék onnan, bár próbálkozni lehetne vele..
Válasz medikus #95028. hozzászólásáraKöszönöm szépen!

Erre gondoltam én is második ötletként, csak nem mertem ki írni, nehogy valamit mondjanak rá.
Volt egy öreg Jd trakim, és abban gyárilag láncos a rögzítés.
Igaz hogy arra 18 évet kellett várni hogy rájöjek hogy miért van 2 nagy edzett acélkampó a fülketaró keretre csavarozva.
A két alsó karon annak kiképzett akkasztófüllel.
Lengyelországban voltam családommal kirándúlni és ott láttam egy 4650 es-en, amivel egy függesztetre átalakított lajta vetőgépet hurcolásztak.
Válasz mtz1221 #95030. hozzászólásáraNem láttam, nem volt vele dolgom. De állítólag hasznavehetetlen, kb egy évet szokott kibírni, már ha egyáltalán elindul vele a motor.
Egy orosz mtz topikban a d-240 -es motorra írták, hogy a kínai hengerfej elreped, elkopik, nem zár a szelep, stb. Lehordták mindenféle szarnak, és mind azt írták, hogy használt eredetit újítottak fel.
(Nyilván egy topikban elsősorban a problémák jelennek meg, de akkor is, valami nem stimmel vele.)
A kínai cuccok vagy nagyon jók, vagy nagyon rosszak.
Én nem kísérleteznék vele.
A múltkor itt az mtz főtengely kapcsán megállapítottuk, hogy a nagydarabos alkatrészek, Alli és más beszerzésénél elképesztő a fuvar összege. Tehát nem éri meg.
Nos itt az EU -ban megkaptuk a jóságot.
Három eurós alap vámot vezetnek be, 26. július 1 -től, minden 150 Eur alatti nem EU-s importra.
Azaz, ha veszek egy bizgentyűt az Alliról, mondjuk 500 forintért, arra még rátesznek 1500 forint vámot. Tehát, ha veszek egy molex csatoló ( male+ famele) párt ( pont ezt ajánlottam a villamosság topikban) 640 forintért, az július 1-től 2140 forint lesz.
Nem vagyok impulzus vásárló, de itthon sokszor hozzá sem lehet jutni a szükséges dolgokhoz, vagy ha igen, akkor a belföldi fuvar (futár) akkora összeg, hogy nem éri meg.
Persze mondhatjuk, hogy kibírjuk azt a +1500 forintot.
Igen megveszem, mert kell.
Na, de nálam ez elvi kérdés. Miért karnak engem lenyúlni?
Régen, az elektro cuccokat vettem conrádtól, de mindennek felverte az árát 4-5 szörösére, plusz a legdrágább fuvart (futárt) adja 2900 forintért, és a csomagolásért is elkér 400 forintot.
A kínai meg adja ingyen fuvarral, és hálás mert nála veszel.
Szóval, vegyetek meg, július 1- ig, minden szir-szar apró dolgot, amire szükségetek van!
( Rosszul aludtam és ilyenkor zabos vagyok, a szemétségre.)
Kínai hengerfejet rakott e már valaki 82-re ??? Fa dobozban van, 200 euró. Gépműhelyben 250 euró lenne a régi javítása, ha van még hova gyalulni.
Válasz mtz1221 #95027. hozzászólásárahttp://hu.indelsealing.com/
Válasz jabilman1 #95024. hozzászólásáraEgy vastagabb pl trágyaszóró lánc megoldja!A vonópadot is azzal szokták rögzíteni,ne menjen lejjebb! Emelni viszont tudod,ha ki akarod akasztani!
Válasz Gumóka #95026. hozzászólásáraCsinálja meg a munkahengert, majd nem enged át. Én a tavasszal jöttem rá hogy mandzsesztátam a tárcsát, hogy szabvány méretben van ebből a többrészesből. Alig várom már hogy elkezdjen folyni, és átalakítsam ilyenre.


Válasz mtz1221 #95025. hozzászólásáraHa a munkahenger dugattyú átenged, márpedig átenged, hiába tesz rá csapot.
Nekem volt ilyen kitámasztóm a vonófej helyére lehetett feltenni, de nem éreztem szükségét, így eladtam.
Válasz jabilman1 #95024. hozzászólásáraTegyél rá egy hidraulikus csapot, az a legolcsóbb és leggyorsabb megoldás.
Kedves mtz-s társaim!

Alternatív megoldást keresek a 3 pont felemelt állapotban rögzítésére.
Két 80-as mtz trakim van, kis és nagyfülkés, és a gyári mechanika nincs bennük.
A visszaépítésen kívűl, ki milyen más megoldat választott?
Valamikor az őskorban hajtottam egy zt303 mas trakit, amiben egy maszek támasztó láb, ami a vonóhorog és a felső kar közé volt betámasztva, volt egy ilyen megoldás.
Válasz mtz1221 #95015. hozzászólásáraNálunk a JCB -re ezt a zsírt dobja fel a kereső. Megnéztem még, hogy Szergejéknél mit ajánlanak, de náluk is ez van. (Ez olyan ragacsos zöld trutyi.) Talán a kép segít.

Válasz jaromiv #95021. hozzászólásáraKöszöntem, rendelek egy 20 kilóst belőle. Tárcsa stb csapágyakhoz jobb lesz az eddiginél.
Válasz mtz1221 #95015. hozzászólásáraMegnéztem a FAM / FOR LPD 2” zsír adatait.
Az NLGI 2 -es , és a penetráció 280 azt mutatja, hogy ez egy közönséges zsír. Az alapolaj viszkozitása ISO3104, ebből az következik, hogy SEA 90W olajból készült. Mivel a szintetikus olajak 80W alattiak, így az alapolaj ásványi, kőolajból készült. Többek között ezért is magas a víztaszítása, illetve a cseppenési pont.
Ennek kellemes olajszagúnak kell lenni. Az állagát össze kellene vetni egy ismert Lzs-2 vel.
Szerintem ez egy jó, felső kategóriás általános zsír.
Arra kell figyelni, hogy … LPD 1 -nél, az NLGI =1, penetráció 320 , ami már nagyon lágy.
Válasz mtz1221 #95019. hozzászólásáraMi lehet ebben a poén?A kismalac sem az övé.
https://www.youtube.com/shorts/Uic3DaLWBCU?feature=share
Válasz mtz1221 #95017. hozzászólására


Válasz medikus #95007. hozzászólásáraErre pl nincs jobb, nyomhatod neki és megmarad csapágyméreten, és nem dobálja tele a tököd drótdarabokkal.

Sziasztok.
Mtz80 erősìtett könyöktengelyhez mik a csapágyméretek? Szimeringek? Füles és felső perselyem szerintem van raktaron vagy 15 éve... A talpcsapágy mérete? Tudná valaki? Csak a simáét találtam netes katalógusban. Kormányösszekötő felújítóból melyiket érdemes megvenni? Habis boltban gondolkodnék. Köszi.
Válasz jaromiv #95014. hozzászólásáraKaptam tsz-es gyerekektől egy margarindoboznyi Jcb zsírt ár éve. Azt a vadi új teleszkóposhoz kapták akkor. Csak olyan hülye voltam, hogy nem fényképeztettem le velük rögtön a dobozát. Az olyan állagú volt mint a g@ci vagy takony, alig lehetett leszedni a kezedről. Zöld színű volt, és inkább motorolaj szagú volt, mint 90es olaj. Metabondot is úgy kaptam egy fél tubissal azt azóta őrizgetem, csak az mtz kardánjai és a Kiskocka bálázó kos csapágyai kapnak belőle. Viszont mtz-nél volt olyan hogy egyik keresztett kiverte, de maradék 3ból a 2 épben még volt belőle. Viszont ehhez mit szólsz szakmailag, elég jó az állaga és az illata is. Hosszú távú kenésre írják, de valahogy csak most akadt pár hónappja a kezembe. 150 euró most a 20 kilós akción.
FAM ZSÍR LPD 2-höz
EP adalékanyagokkal és tartós kenéshez használt lítium zsír. Elsősorban gépjárművek kerékcsapágyainak hosszú távú kenésére használják. Jó kenési hatást érnek el n = 3000 ford/perc fordulatszámú és D xn = 600 000 értékű csapágyaknál. A kenőanyag csereideje autók kerékcsapágyainak kenésekor meghaladja a 100 000 kilométert. Járművek, mezőgazdasági és építőipari gépek alvázának egyéb kenési pontjainak kenésére is használják. Elasztomerekkel kompatibilis. Alkalmazási hőmérséklet-tartomány: -30 - +130°C.
Válasz mtz1221 #95013. hozzászólásáraNos, ez egy különbség két adalék között a energy release -nél nincs hozzáadott szappan. Tehát folyékony. Viszont kb 6% -kell belőle, ami lehetővé teszi, hogy a kemény Lzs-3, Kzs-3, G-3 zsírokhoz hozzá lehet keverni.
Tehát 1 kg zsírhoz, 60 gram ( 75 ml ) kell. ( A legkisebb kiszerelés 2 kg zsírhoz elég.) Ettől még nem változik meg a zsír folyóssága. A központi zsírzóshoz pedig ideális, mert ott leve a lágyabb 1 -es zsírokat kell használni.
A hatásmechanizmusa más mint a metabondnak. A metabond a csapágyban az olaj film vastagsását segíti. Illetve, néhány napig megtartja az olajfilmet, álló helyzetben. Az energy release pedig beépül a fémbe néhány micron mélységbe.
Megmondom őszintén, hogy néha túlértékeljük ezeket az adalékokat. Csak veszünk zsírt, de hogy milyet azt nem nagyon nézzük. Az +adalék helyett sokszor elég lenne a zsírt jól megválasztani.
Nem mindegy, hogy a zsír milyen alapolajból készült, EP -e, vagy van -e benne adalék.
Egy példa:
Az kocsik első hajtásánál a féltengely csuklóba magas viszkozitású, szintetikus olajból készült EP -s zsírt használnak, amihez moliddént adnak.
Azért ez elég jó, mert a csukló nem kopik el, miközben átmegy rajta ~50-100 Le ( 37-80 Kw), kb 100 millió fordulat ( ~200ezer km) használat mellet. A gömbcsukló csapágyminőség.
Természetesen energy release olajadalékként a legjobb. De tud valamit ez szer, mert fúróolajhoz keverve, a mangánötvözetes cél ( kőtörő pofák) forgácsolásánál , a szerszám élettartamát 4-5 szörösére növelte.
Válasz jaromiv #95012. hozzászólásáraRákeresek. Úgyan úgy mehet csapágyakhoz és tűgörgőkhöz ? Az is olyan ragadós fogású ?
Válasz mtz1221 #95010. hozzászólásáraA metabond, erősen túlárazott.
Még a 80 -as évek közepén kaptunk a gyárba, a horizontokhoz egy spéci adalékot. Most úgy hívják, hogy Energy Release. Olcsóbb és szerintem jobb is.
Válasz Gumóka #94944. hozzászólásáraNeked is az orbit munkahenger a hídközépnél a középső furatba van? Meg neked mennyire van széthúzva a híd? Érdekes csak jobbra fordúlásnál ér bele a kormányösszekötő a szabadonfutóba!
Válasz Jakabjóska #95002. hozzászólásáraÉn ezzel szoktam összerakás előtt. + 700 munkaórát rárakott a keresztekre. Gyári 1500 óránál ment el, utána szórakoztam kenhetővel az 1000 óránál, ezzel megtömve a gyári kereszt meg 2200 körül tart, de van már mozgása. Bálázó csapágy életartamát is 3x-za.
https://youtu.be/1H2g2Ip2GvM
Válasz Jakabjóska #95006. hozzászólásáraNem, de kezdetben volt a habiban is gyáriból lerövidített kardán, most meg már csak kínai van.
Válasz Jakabjóska #95005. hozzászólásáraMi is 2007 be vettük 920.3 at mi fa ladát kaptunk . Volt benn 2 db hidraulika 1-1 motor meg gázolaj egy sivatagi . 24-27 32-36 42-46 kúlcsok 3 pipa kulcs 2-2 kerék csavar hidraulika csatlakozó átalakító kardán sűrű . Ennyi
Válasz Jakabjóska #95006. hozzászólásáraNem gyári! Nálunk találták ki,utána átvette a Nagy-traktor,onnan meg mindenki!