A hazai fogyasztók általánosan bíznak a hazai élelmiszeripari termékekben, melyeket jó minőségűnek tartanak – jelentett ki dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára a 10. Agóra konferencián, Tatán.

A helyettes államtitkár elmondta, a jelenlegi magyarországi élelmiszerpiac helyzete számos tényezőtől függ, amelyek közvetlenül befolyásolják a fogyasztói igényeket és a piaci szereplők működését. Rávilágított, hogy az élelmiszeripar foglalkoztatása és árbevétele is növekedett, ez utóbbi meghaladta a 6500 milliárd forintot – derül ki az Agrárminisztérium sajtóközleményéből.

dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára a 10. Agóra konferencián, Tatán

Dr. Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium helyettes államtitkára a 10. Agóra konferencián, Tatán – Fotó: Fekete István/Agrárminisztérium

Dr. Felkai Beáta Olga felhívta a figyelmet arra, hogy az ágazat duális szerkezetű, ahol csaknem 4000 vállalat működik, a foglalkoztatás és az export több mint 90 százalékát csupán 300-400 vállalat adja. A kormányzat különböző támogatási rendszerek és pályázati felhívások révén igyekszik előmozdítani a szektor versenyképességét és fenntarthatóságát.

Az élelmiszeriparban a foglalkoztatás és az export több mint 90 százalékát 300-400 vállalat adja

Az élelmiszeriparban a foglalkoztatás és az export több mint 90 százalékát 300-400 vállalat adja – Fotó: Fekete István/Agrárminisztérium


A helyettes államtitkár kitért arra is, hogy az élelmiszerláncok szerepe felértékelődött, különösen a Covid-19 járvány okozta változások tükrében, ahol a kiskereskedelmi szektor alkalmazkodása, a termékválaszték és az árérzékenység változása határozta meg a piac dinamikáját. A hazai és nemzetközi piaci viszonyok változásait továbbra is szoros figyelemmel kell kísérni, hogy az iparág a jövőben is fenntartható módon tudjon működni.

10. Agóra konferencia Tatán

10. Agóra konferencia Tatán – Fotó: Fekete István/Agrárminisztérium

Dr. Felkai Beáta Olga kiemelte, az ipar digitalizációja és fenntarthatósági törekvései fontos szerepet játszanak a jövőbeni fejlődésben, és a támogatási rendszerek is ebbe az irányba mutatnak. Az élelmiszerpiac fejlődésének elősegítése érdekében folyamatosan monitorozni kell a piaci trendeket és fogyasztói igényeket, hogy a megfelelő támogatások és fejlesztések megvalósulhassanak – áll a sajtóközleményben.