Az új vásárlási konstrukcióban pénzmozgás nélkül, pusztán gabona fejében vásárolhatják meg a gazdálkodók az álmaikban szereplő Toyota Hilux pickup, SW4 terepjáró vagy Corolla Cross gépjárműveket.
Ellenőrzött gabonatermelés
A tranzakció során szóban forgó mezőgazdasági termény kukorica vagy szójabab lehet. Ez utóbbi termesztése nagy port kavart Brazíliában néhány éve, miután a dél-amerikai ország átvette Amerikától a Kínába szállítandó szójabab elsődleges importőr szerepét.
Egyúttal a környezetvédők is tiltakoztak a brazil szójatermelés térhódításáért, mivel a gazdák mind több területet vontak be a szójatermelésbe az esőerdők rovására. A japán óriásvállalatnak ugyanakkor fontos a gabona megbízható származása. Ennek érdekében a termelők jogszabályoknak megfelelő, fenntartható gazdálkodását egy külső cég, a NovaAgri ellenőrzi.
Mindenki nyer az új konstrukcióval?
A Toyota ezzel a lépéssel nem csupán az ország egyik legfontosabb gazdasági szegmensét – az agráriumot – támogatja, hanem egyúttal a saját jelenlétét és piaci pozícióját is stabilizálni tudja a dél-amerikai kontinens legnagyobb országában.
A japán autógyártó vállalat vásárlóinak egy-hatoda ugyanis mezőgazdasági vállalkozó. Az új program egyértelműen őket célozza meg ezzel a vonzó ajánlattal. A gabonacserés vásárlási konstrukció várható sikerét növelik az országban érvényben lévő, a szokásosnál szigorúbb hitelfelvételi kritériumok is.
Termény fejében vásárolhatják meg a gazdálkodók a Toyota gépjárműveket Brazíliában – fotó: Pixabay
Kis emberek nagy álmai teljesülhetnek
Az Amazonas vidékén élő termelők számára hatalmas előnyökkel járhat a Toyota innovatív kezdeményezése. Annál is inkább, mert cég tájékoztatása szerint a terményekért cserébe az aktuális piaci árat fizetik a gazdáknak.
Gondoljunk csak bele, micsoda lehetőséget nyújt ez a konstrukció azon kistermelőknek, akik kimaradnak a kínai export előnyeiből. Mostantól ők is garantált piaci áron tudják értékesíteni – illetve prémium minőségű gépjárműre cserélni – a megtermelt javakat.
Jövőbeli potenciál
A termények átvételéhez, tárolásához és értékesítéséhez szükséges infrastruktúrával egyelőre csupán néhány autókereskedést szereltek fel. Amennyiben azonban sikeresnek bizonyul ez a pénzügyi konstrukció, akkor további Toyota-szalonokat vonhatnak be a cserés vásárlás kezdeményezésébe.
Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy miképp tervezi értékesíteni a beáramló mezőgazdasági terményt az eddig szinte kizárólag autók kereskedésével foglalkozó óriásvállalat.