A világ vezető élelmiszeripari szakkiállításai közül az egyik a dubaji Gulfood, amely meghatározó szerepet tölt be az Öböl-térségbe irányuló kereskedelmi kapcsolatok alakításában. Az Agrármarketing Centrum minden évben részt vesz a rangos eseményen, ezúttal 24 kiállító részvételével várja a közösségi stand a szakmai látogatókat.

Mézek, olajos magvak, chutney-k és fermentált szószok, ital- és fagylaltporok, valamint víziszárnyas, kacsa- és libamáj termékek sorakoznak többek között a magyar kiállítók standjain a jubileumát ünneplő 30. Gulfood élelmiszer és ital szakvásáron.

A kiállítás nemzetközi jelentőségét nemcsak az ide látogató külföldi vevők mutatják, hanem az Emirátusok hagyományosan erős re-export tevékenysége is. Az évente megrendezett élelmiszer-szakkiállítások közül ez a legnagyobb a világon.

magyar stand

Az Agrármarketing Centrum 168 négyzetméteres standja a 30. Gulfood élelmiszer és ital szakvásáron – fotó: Agrármarketing Centrum

A sok tekintetben bizonytalan világpiacon a térség folyamatosan növekvő élelmiszer-kereslete és – kínálata stabilizáló tényezőnek számít.

Érdekesség, hogy 2024-ben a Gulfood történetének eddigi legnagyobb kiállítása zajlott 5 500 kiállítóval, és több mint 140 ezer érdeklődővel.

Az Agrármarketing Centrum impozáns méretű, 168 négyzetméteres standján a 24 kiállító számára nem csak bemutatkozási lehetőség nyílik, de üzleti tárgyalásokat is folytathatnak az érdeklődő kereskedelmi partnerekkel.


Nagy elismerést jelent, hogy az Ökotáj Plusz Kft. fermentált datolyamustár termékét beválogatták a kiállítás leginnovatívabb termékeit felvonultató „Innovation Awards" versenybe is.

A Társaság élelmiszer exportfejlesztéssel foglalkozó üzletága, a Hungarian Food Business Program is képviselteti magát az eseményen. A Program digitális katalógusába folyamatosan regisztrálják a magyar termékek iránt érdeklődő disztribútorokat.

Az online adatbázisban jelenleg 250 magyar élelmiszeripari gyártócég 2300 termékkel, 519 külföldi beszerző vállalat és további 153 egyéb felhasználó (jellemzően nagykövetség, főkonzulátus, szakmai szervezet) szerepel.

Magyarország és az Egyesült Arab Emírségek közötti kereskedelmi forgalom értéke már meghaladja az évi egymilliárd dollárt. Az országba irányuló hazai export 2024-ben 18 százalékos emelkedést produkált, ami azt jelzi, hogy a magyar vállalatok sikeresen lépnek piacra a közel-keleti országban.

Indexkép: Agrármarketing Centrum