A közel egy évvel ezelőtt, 2020 nyár elején elvégzett felmérés eredménye szerint a vásárlók körében a karantén idején felértékelődött az élelmiszerek tartóssága és csomagolt jellege, valamint előtérbe kerültek az otthoni sütés-főzéshez szükséges termékek. Ezzel együtt visszaesett az impulzív és a nagy kényelmi jellemzőjű termékek vásárlása.
A tavalyi elzárások idején csökkent a boltlátogatási gyakoriság. Vajon most mi lesz az eredmény? – Fotó: pixabay
Felértékelődtek továbbá a rövidebb értékesítési utak (például termelői piacok), amely kedvezett a Magyarországon gyártott élelmiszereknek. A boltlátogatási gyakoriság csökkent: míg a járvány előtt a válaszadók több mint háromnegyede legalább hetente kétszer járt élelmiszerboltba, addig a járvány kezdete után a többség tudatosan, egy hétre előre gondolkodva vásárolt.
A válaszadók mintegy tizede életében először a tavalyi korlátozások idején próbálta ki az online bevásárlást, s összességében a lakosság negyede látogatta az online élelmiszerboltokat.
A mostani kutatást a Nébih, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Intézete és a TÉT Platform szakemberei közösen készítik.
Az idei kérdőív a Nébih honlapján érhető el.
A tavaly készült felmérés eredményéről olvassa el EZT az összefoglalót, illetve a témában megjelent cikkünket is!