Az esetről a Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség számolt be. Mint írták: a vádirat szerint egy bácsbokodi férfi tavaly március 10-én délután, az 55. számú főúton Mélykút irányába nappali, derült látási viszonyok között közlekedett céges tehergépkocsival, melyben három utasa is volt.
A vádlott a megengedett 90 km/h sebességet jelentősen túllépve, mintegy 125-130 km/h sebességgel vezette a teherautót, emiatt nem tartott megfelelő követési távolságot az előtte haladó mezőgazdasági járműből és a hozzá kapcsolt ásóboronából álló járműszerelvény mögött.
Forrás: Magyarország Ügyészsége
Balra kormányzása ellenére a teherautó jobb elejével nekiütközött a 25-30 km/h sebességgel haladó lassú jármű hátsó részének, aminek következtében a járműszerelvény megpördült és az ütközés erejétől szétszakadva a szemközti sávban állt meg. A vádlott által vezetett tehergépkocsi az ütközést követően előbb a túloldali útpadkára sodródott, majd a vízelvezető árok falának csapódott.
Forrás: Magyarország Ügyészsége
A baleset során a teherautó jobb első utasa kizuhant a járműből és a helyszínen életét vesztette. A jobb hátsó utas és a biztonsági övet nem használó vádlott súlyos sérüléseket szenvedtek.
A baleset azért következett be, mert a vádlott megszegte a KRESZ azon rendelkezését, amely szerint másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – annak hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.
Forrás: Magyarország Ügyészsége
Az ügyészség a sofőrt halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétségével vádolja. Bűnösségéről a Kiskunhalasi Járásbíróság dönt.