Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett kiállítási megjelenések között évek óta az egyik legnépszerűbb az amszterdami World of PrivateLabel (PLMA), azaz a Kereskedelmi Márkák Kiállítása.

A közkedvelt eseményen - amelyre idén 2023. május 23-24-én látogathatnak ki a szakmai érdeklődők -, egy minden eddiginél nagyobb, 180 négyzetméteres standdal, tizenkilenc kiállítóval jelenik meg az Agrármarketing Centrum.

a magyar stand

Az AMC 180 négyzetméteres standdal, tizenkilenc kiállítóval jelenik meg a kiállításon – fotó: AMC

Bizonyára mindenki találkozott már a különböző kiskereskedelmi üzletláncokban forgalmazott, egyedi márkanév alatt futó termékekkel. Ezeket általában külsős beszállítóktól szerzik be, majd az áruházlánc által meghatározott arculattal és márkanévvel dobják piacra.

Az ún. saját márkás termékek gyártóit többek között a világ egyik legnagyobb ilyen jellegű eseményén, az amszterdami PLMA-n „fedezik fel” a beszerzők. A nemzetközi kiállítási palettán is előkelő helyet elfoglaló találkozón évente mintegy 2500 kiállító és 15 ezer szakmai látogató építhet kapcsolatot, vagy köthet üzletet.


Az Agrármarketing Centrum minden évben kiemelt kiállításként kezeli az eseményt, amelyet idén az is mutat, hogy a Társaság a tavalyinál negyven négyzetméterrel nagyobb közösségi standdal, mintegy 180 négyzetméteren, tizenkilenc kiállítóval jelenik meg. A PLMA népszerűségét jelzi, hogy a kiállítók nagy része rendszeresen „visszajár”. Idén öt új cég is csatlakozott a közösségi részvétel nyújtotta lehetőséghez, sőt, olyan résztvevő is van, aki néhány év kihagyás után ismét megjelenik.

A magyar standon a potenciális beszerzők válogathatnak például az extrudált termékek, száraztészták, gyümölcs aszalványok, befőttek és savanyúságok között, de olyan kuriózumokra is bukkanhatnak, mint a tej- és vízízesítő szívószál. Az idén debütáló kiállítók kínálatában fellelhető a gluténmentes zab és zabtészta, különböző szárított gombatermékek, lapkenyerek, ostyák és sajtos tallérok, valamint pezsgők, borok és vitaminitalok.

Idén öt új cég is csatlakozott a közösségi részvétel nyújtotta lehetőséghez, sőt, olyan résztvevő is van, aki néhány év kihagyás után ismét megjelenik – fotó: AMC

A standon bemutatkozik az Agrármarketing Centrum exportfejlesztési projektje, a Hungarian Food Business Program, amelynek egyik központi eleme a Food Business Catalogue névre keresztelt online katalógus. A kiadványban már több mint 200 hazai cég mintegy 2000 termékét kínálják a potenciális beszerzők figyelmébe, az amszterdami esemény pedig kiváló alkalmat jelent a katalógus nemzetközi megismertetésére, új importőrök felkutatására.

A saját márkák térnyerése az elmúlt években gyakorlatilag világszerte katapultált, hiszen piaci részesedésük hét európai országban meghaladja a 40%-ot, további kilenc európai országban pedig több, mint 30%.