Egy kutatás igazolja, hogy aránytalanul sok ársapkás terméket vásároltak az emberek az árstopok bevezetése óta – írja az index.hu
83 százalékkal több kristálycukor fogyott – fotó: pixabay.com
Majdnem a duplájára emelkedett a megvásárolt mennyiség
A 24.hu számára a NielsenIQ nevű cég végzett elemzést, amiből kiderült, hogy a fogyasztók a legtöbb árstopos terméket tavaly áprilisban vásárolták. Akkor az előző évihez képest:
- 85 százalékkal több 2,8%-os UHT tejet,
- 83 százalékkal több kristálycukrot,
- 80 százalékkal több napraforgóolajat vettek,
tehát majdnem az előző évi mennyiség dupláját. Az árstopos tej júliusi forgalmának még ezt is sikerült túlszárnyalnia, csaknem 140 százalékos plusszal.
A csirkemell forgalma 7 százalékkal csökkent – fotó: pixabay.com
Az árstopos friss húsoknál inkább csökkenés tapasztalható
A teljes hazai kiskereskedelmi forgalmat vizsgálva 2022. február és december között a búzafinomliszt forgalma 14 százalékkal, a kristálycukoré 27 százalékkal, míg a napraforgóolajé 22 százalékkal nőtt 2021 azonos időszakához viszonyítva.
A 2,8%-os tartós tejből 82 százalékkal vettek többet, míg a többi típusú tej forgalma ezzel párhuzamosan folyamatosan csökkent.
Az árstopos friss húsoknál a kilogrammban mért vásárlási mennyiségben inkább csökkenés tapasztalható, például a csirkemell forgalma 7 százalékkal, a sertéscomb forgalma 1 százalékkal mérséklődött. Kivételt képez ez alól a csirkefarhát, aminél 8 százalékos forgalombővülés tapasztalható.
A tojás forgalma november-decemberben nem mutat látványos bővülést, ennek eredményeképpen az árstop ellenére is 12 százalékkal elmaradt az előző év azonos hónapjaihoz képest.