Az öt legnagyobb magyarországi sörgyártó teljes értékesítése 6,177 millió hektolitert ért el tavaly, az előző év óta 7,5 százalékkal csökkent a forgalom – közölte a Világgazdaság érdeklődésére Kántor Sándor, a Magyar Sörgyártók Szövetségének igazgatója.
Az igazgató szerint a javuló export-import arány azzal magyarázható, hogy a magyar sörgyártás a régióban is kiemelkedő minőségben termel és szállít a környező országok piacaira.
A HoReCa-szektort érő negatív gazdasági hatásokat tükrözi, hogy a hordós sör forgalma tavaly az előző évi mennyiségnek csaknem a felére esett, az eladott 297 ezer liter a hazai iparági összforgalom mindössze 4,8 százaléka. A csapolt sör értékesítése mellett az újratölthető üveges sör forgalma szenvedte el a legnagyobb visszaesést.
A magyar sörgyártás a régióban is kiemelkedő minőségben termel és szállít a környező országok piacaira – fotó: Pixabay
A szuperprémium és az ízesített alkoholmentes sörök forgalma szinte megegyezett az előző évivel, a többi szegmensben számottevő volt a csökkenés.
Kántor Sándor hangsúlyozta a folyamatos innováció szükségességét az iparágban, hiszen ezek a magas minőségű, fejlett technológiát igénylő termékek nagymértékben hozzájárultak a söripar tavalyi eredményeihez. A hiányukban még nagyobb lehetett volna az elmaradás az előző évi bázisidőszak forgalmától.
Az öt legnagyobb magyar sörgyártó tavaly 75,86 milliárd forinttal járult hozzá a költségvetés bevételeihez.
A több mint 90 vizsgált élelmiszer-kategória közül a sör értékben a második legnagyobb forgalmú, ennél csak a feldolgozott hús értékesítése generál magasabb összeget.
A teljes cikk elolvasható ITT.