Hogyan alakultak át a cég kommunikációs csatornái az elmúlt hónapokban?
Társaságunk filozófiája szerint a szaktanácsadást elsősorban személyes vevőkapcsolatokon keresztül valósítjuk meg. Ebben a munkában a legnagyobb kihívás számunkra egyértelműen az, hogy a személyes találkozók helyett az elektronikus térben is ugyanolyan hatékonyan kell a termelőket támogatni, mint előzőleg. Természetesen a belső kapcsolattartásunkat is át kellett terelni zoomos meetingekbe és az eddigieknél is gyakoribb telefonos beszélgetésekbe.
Borsos László, a Corteva Agriscience magyarországi ügyvezető igazgatója.
Azt mondhatom, hogy összességében mindenki jól vette ezt az akadályt, kellő megértéssel és megfelelő hozzáállással létre tudtuk hozni azt a forgalmat, amellyel eredményes évként zárhatjuk 2020-at.
Milyen fórumokon tartják a kapcsolatot a gazdákkal?
Egy több száz éves történelmi alapra épülő fiatal cégről beszélünk, amely immár ötvözi az alapanyagpiac két nagy ágát, a vetőmagot és a növényvédő szert, emellett a Corteva az egyetlen hazai cég, amely a nagy növénykultúrák – a kukorica, napraforgó és repce – vetőmagjaival egyszerre áll rendelkezésre.
A szaktanácsadás mindkét üzletágban a működésünk egyik pillére, amelynek fontos eleme a nyári bemutatók megtartása: júniusban a kísérleteket, augusztusban a vetőmagos fajtasorokat ismertetjük. Idén – a járványintézkedések hatására – a hagyományos Corteva Portfólió Farm szántóföldi bemutatókat nyílt napok keretében rendeztük meg, előzetes regisztrációval, óránként maximum 10 főre korlátozva a résztvevők számát.
Ezzel a kiscsoportos foglalkozáshoz hasonló rendezvénnyel nagyon hatékonyan adhattuk át az információkat. A visszajelzések is azt mutatták, hogy tetszett a kollégáknak ez a fajta megoldás: több kérdésre, akár konkrét szakmai társalgásra nyílt lehetőség, mint korábban.
Tervezik megtartani ezt az újítást a későbbiekben is, mondjuk a járvány elmúltával?
Úgy látom, hogy vannak jó megoldásai ennek a másfajta megközelítésnek, amiket nyugodt szívvel beépíthetnünk a meglévő rendszerünkbe. Elképzelhető, hogy egy hibrid megoldással fogunk jelentkezni a jövőben: ha lehetőségünk lesz rá, természetesen tartunk nagyobb rendezvényeket is, de emellett ezeket a nyílt napokat is érdemes lesz megszervezni, mert biztos, hogy vannak olyan kollégák, akiknek ez a fajta megoldás kényelmesebb a kísérleteink megismerésére.
Részünkről erőforrástöbbletet igényel, ugyanakkor ilyenformán célzottabban juttathatjuk el az információt a gazdákhoz. Észre kell vennünk, hogy ahogyan az idei év egy kicsit megváltoztat mindent, úgy változik a piac. Mindezt úgy próbáljuk felfogni ez évi kihívásként, hogy tanuljunk belőle és – ha kell, akkor – vele változzunk.
|