Milyen újdonságokkal szolgál az idei OMÉK?
Idén az Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) a Vadászati Világkiállítás társrendezvénye. Ez azt jelenti, hogy aki október 7-10. között kilátogat az OMÉK-ra, az egyúttal meglátogathatja a Vadászati Világkiállítást is, és természetesen fordítva is ugyanígy működik.
Mindezen túl az OMÉK nagyon fontos agrárképzési, edukációs program is. A szakképző intézményeknek szakmai programokat szervezünk, és lesz egy főzőversenyt is a szakácsiskoláknak. Az idei OMÉK-on nemcsak a határon inneni, hanem a határon túli gazdák is kiállítanak, így Kárpát-medencei agrárfórumként is működik majd az esemény.
Milyen eredményeket ért el idén az AMC?
Az Agrármarketing Centrum a koronavírus-járvány alatt próbálta a korlátozások és a lehetőségek mezsgyéjén szervezni a szakmai programját, munkáját. Működésünk egy részét áthelyeztük az online térbe. Számos rendezvényünket is hibrid formában itthonról bejelentkezéssel, kinti szakmai helyszínen valósítottuk meg.
Komoly eredményeink vannak a hazai bormarketing ügyében. Dolgoztunk az egész évben, és számos országba vittük el a magyar borok jó hírét. A lehetőségekhez mérten élelmiszeripari kiállításokon vettünk rész. Az OMÉK-on pedig bemutatunk egy olyan online katalógust, amely a teljes magyar agrár-élelmiszeripart egy platformon, valós időben tudja mutatni.
"Számos országba vittük el a magyar borok jó hírét" – fotó: Pixabay
Erre az évre még milyen tervei vannak az AMC-nek?
Promóciós kampányaink most is zajlanak. Szeptember a vad hónapja. A napokban indítottunk el egy olyan kommunikációs kampányt, amelynek célja a hazai vadfogyasztás ösztönzése. A program szeptember 30-ig tart, és az OMÉK-en is lesz lehetőség vadhúsok kóstolására. Az exportfejlesztési munkákat, az online feladatok ellátását, a promóciós kampányainkat, a bormarketinggel összefüggő feladatainkat továbbra is folytatjuk.
Melyek azok a magyar termékek, amelyekben nagy lehetőséget lát most az AMC és a közeljövőben növekedhet a kivitelük?
Szerencsés helyzetben van az országunk, így az AMC is, mert a magyar agrár-élelmiszeripar sokszínű, tehát számos olyan terület és élelmiszer van, amelynek az exportfejlesztésével a hazai gazdaság növelését, a munkahelyek létesítését és a vállalkozások fejlesztését tudjuk segíteni. Fontos, hogy a hazai húsipar, hazai tejipar, a hazai konzervipar a közeljövőben fejlődni tudjon. Az ő munkájukat nemcsak a külföldi kiállításokkal és exportfejlesztési tevékenységünkkel támogatjuk, hanem belföldi promóciós kampányainkkal is.
Október-november majd a tejről fog szólni. Tartunk fórumot és lesz tejpromóciós kampány is. Folytatódik a hal- és sertésfogyasztás-ösztönző kampányunk is. Nyilván ezeknek van fogyasztóedukációs hatása is, de nagyon fontos, hogy ezek szólnak az adott szakmának, az adott agráripari ág segítéséről is.
Folytatódik a halfogyasztás-ösztönző kampány is – fotó: Pixabay
A nyári gyümölcsfogyasztást ösztönző kampányokat lezártuk, még az alma előttünk áll, de tematikusan, szezonálisan igyekszünk a szakma és a fogyasztás irányából megfelelően szervezni a munkát.