Céljuk, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a megbízhatóan magyar eredetű termékekre, és ezzel erősítsék a tudatos vásárlási szokásokat; - a szigorúan ellenőrzött, megbízható termékek védjegyének használatára már több mint 210 cég terméke jogosult - közölte a Kft. az MTI-vel szerdán.
Minőségi, megbízható magyar alapanyagokból, minőségi étel készíthető — fotó: pixabay.com
Tovább erősödött a magyar gyártók és termékeik iránti fogyasztói bizalom
A közleményben Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője kiemelte: a Covid-járvány következtében tovább erősödött a magyar gyártók és termékeik iránti fogyasztói bizalom. Ezt a piaci szereplők is érzékelték, így egyre több nemzetiszínű logóval ellátott termék jelent meg a piacon.
"A kínálat zavarba ejtő bősége" miatt döntöttek az idei kampánysorozatról hangsúlyozva, hogy a Magyar Termék védjegy mögött álló független szakértői tanúsítási rendszer és a folyamatos ellenőrzés nemcsak a hazai eredetre jelent valódi garanciát, hanem a megbízhatóságra is - mondta el az ügyvezető.
Magyar Termék védjegy: több mint 210 cég jogosult a használatára
Eddig több mint 210 cég csaknem 5000 terméke jogosult a Magyar Termék védjegyek használatára - tette hozzá, megemlítve, hogy ezek a cégek 1740 milliárd forintot megközelítő árbevételt produkálnak, és több mint 43 ezer embernek adnak munkát.
A védjegyhasználók között a saját területük piacvezető gyártói ugyanúgy megtalálhatók, mint a közepes- és kisvállalkozások.
A SPAR Regnum Húsüzemek tavaly 1,4 millió kilogramm bontott marhahúst, és 22,2 millió kilogramm sertéshúst dolgoztak fel — fotó: pixabay.com
SPAR: élelmiszer termékterületen a hazai beszerzési arány 90 százalék feletti
Benedek Eszter megemlítette, hogy a védjegyhasználók között van például a Gyulahús Kft., a Naszálytej Zrt., a Goldenburg burgonya forgalmazója és termelője, a Haladás Mezőgazdasági Zrt. és nemrég csatlakozott a SPAR Magyarország, elsőként olyan kereskedelmi láncként, amely egyben gyártóként is megjelenik a magyar piacon.
Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője a közleményben elmondta, cégüknél az élelmiszer termékterületen a hazai beszerzési arány 90 százalék feletti, amely egyben a hazai agrárium támogatását is jelenti. A rövid ellátási lánccal a fenntarthatósági szempontokat is szolgálják.
Többféle módon segítik a hazai gyártókat abban, hogy beszállítókká váljanak, illetve növeljék értékesítésük volumenét. A magyar kistermelőknek, kisvállalkozásoknak például regionális beszállítófejlesztési programot alakítottak ki "Régiók Kincsei" név alatt, amely egyben a benne részt vevők mentorálását is jelenti.
A SPAR gyártóként is érdekelt a hazai termékek népszerűsítésében, hiszen már három termelőüzemet is működtet Magyarországon. A SPAR Regnum Húsüzemek tavaly 1,4 millió kilogramm bontott marhahúst, és 22,2 millió kilogramm sertéshúst dolgoztak fel; a termékek közül 19 viseli a Magyar Termék védjegyet.