A húsvéti szezonális édességek mennyisége a korábbi években az ezer tonnát is elérte, ez másfélszerese a Mikulás-szezonnak, amikor 600 tonna körül alakul a fogyasztás. A teljes, éves édességfogyasztásnak az 5 százalékát teszi ki a húsvéti – tette hozzá. A tapasztalataik szerint 40-40 százalék körüli részesedéssel a csokinyúl és a csokitojás a legnépszerűbb termék.
Várhatóan a gyártók a tavalyihoz hasonló veszteséget már nem szenvednek el – fotó: MTI/Vajda János
Némethné Szabó Alíz, a Metro Kereskedelmi Kft. édesség és cukrászati menedzsere elmondta: a szezonra a felkészülést a gyártók már tavaly november-decemberben elkezdték, az előzetes tervekhez képest jól állnak az értékesítési adatok alapján. Idén a gyártók a tavalyihoz hasonló veszteséget már nem szenvednek el várhatóan a jobb felkészülés miatt, igaz jelentős bizonytalansággal kellett készülni a járvány harmadik hullámára.
„Nem lesz rosszabb ez a szezon a tavalyinál”
– jelentette ki a menedzser hozzátéve, a járványhelyzettől függetlenül a húsvéti szezonális édességek értékesítése évről-évre csökken, mert változnak a fogyasztói szokások. A tavalyi, lezárások miatti visszaesést kiárusításokkal próbálták mérsékelni, már hetekkel az ünnep előtt. Még így is jelentős készletek maradtak a gyártóknál a járvány első hulláma miatt. Kitért arra is, hogy egyre nagyobb az érdeklődés a prémium és a speciális, „mentes” termékek iránt.