Christian Weiss a KRAMP kelet-európai értékesítésért felelős régió igazgatója örömmel üdvözli a harmadik magyar üzlet megnyitását. Az 1951-ben Hollandiában családi vállalkozásként indult vállalat szemléletében mindig kiemelt fontosságot kap az ügyfél, továbbá az, hogy közel legyenek a kereskedőkhöz és ezáltal a partnereikhez.
Christian Weiss a KRAMP kelet-európai értékesítésért felelős régió igazgatója a győri megnyitón.
A széles termékkínálatban több mint 850.000 különböző termék érhető el, amelyből Európa szerte szolgálnak ki kereskedőket. Magyarországon több mint 8 éve van jelen a KRAMP, mint cég, márka és koncepció. A régió igazgató büszkeségét fejezi ki a magyar piacon elért eredményekért.
Győrben nyitotta meg kapuit a harmadik hazai KRAMP üzlet, erről kérdeztük a boltot üzemeltető West Farmer Kft. marketing vezetőjét, Németh Csabát.
Honnan jött a gondolat egy ilyen üzlet létrehozására?
Láttuk azt, hogy a mezőgazdaság területén dolgozók részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a professzionális termékekre, széles körű kiszolgálásra, amelybe az egészen kicsi hobbifelhasználóktól a több ezer hektáron gazdálkodókig mindenki beletartozik. Egy új szemlélet kezd kirajzolódni, ahol a termelők, gazdák, vagy akár a kiskertet művelők a professzionális termékeket részesítik előnyben. Sokuknak ez a munkaeszközt jelenti, amivel pénzt keresnek, ezért elsődleges szempont, hogy az eszköz vagy akár egy alkatrész hosszú élettartamú és kiváló minőségű legyen.
A KRAMP professzionális termékeket kínál és szakmai segítséget is nyújt a vásárlóknak.
A piaci elemzések révén a KRAMP bizonyult olyan partnernek, aki komoly szakmai háttérrel, minőségi termékkínálattal és koncepcióval képes magas szinten kiszolgálni ügyfeleit. Éppen azokat az ügyfeleket, akiket mi is szeretnénk elérni.
A gyorsforgalmú utak mentén található új üzlet vidékről és a városból is egyaránt gyorsan, egyszerűen megközelíthető, ami szintén szempont volt a kialakítás során.
Célunk, hogy ne csupán termékeket értékesítsünk, hanem azon túlmenően olyan hozzáadott értéket is tudjunk biztosítani a boltba betérőnek, amivel szakmailag tudjuk segíteni őt a vásárlási döntés meghozatalában. Olyan kollégákkal dolgozunk, akiknek már van az agrárterületen szerzett tapasztalata, továbbá folyamatosan, továbbképzés keretein belül bővítik ilyen irányú tudásukat. A személyes kapcsolat a vásárlókkal cégünk számára nagyon fontos, amely jól illeszkedik a KRAMP elgondolásához.
Ünnepélyes átadó
Az üzlet hivatalos megnyitóján Váradi Zoltán, a KRAMP hazai kereskedelmi és cégvezetője köszöntötte a vendégeket. Megtudhattuk, hogy az 1951-ben Hollandiában, mindössze egy 27 négyzetméteres garázsban kialakított boltból kiindulva mára Európa-szerte 22 értékesítési irodában 3.000 kollégával dolgozik a vállalat, 11 elosztó központot üzemeltet, melyek száma folyamatosan bővül, és a meglévők is korszerűsödnek. A dinamikus növekedést mutatja az is, hogy a 2004-es évhez képest a forgalom szinte megötszöröződött.
A cég alapítója, KRAMP úr mondta a következőket: „Maradjunk mindig közel az élelmiszerhez, mert erről mondanak le az emberek utoljára.”
Magyarországon 35 üzlet megnyitását tervezi a cég.
A cég alapértékeiben az ügyfél az első helyen szerepel, de a partnerségre, mint jó üzleti kapcsolatra is kiemelten tekint. A KRAMP elkötelezett a környezetvédelem iránt, mi sem mutatja ezt jobban, mint a tavaly Hollandiában átadott raktárrendszer, melyre 1600 napelemet szereltek, törekedve ezzel a zéró kibocsátásra. Ez a szemlélet a teljes KRAMP struktúrára jellemző.
A KRAMP célja a gazdálkodók igényeinek kielégítése a kereskedőkkel közösen, valamint nélkülözhetetlen partnerré válni a mezőgazdasági gépalkatrészek és kiegészítő termékek piacán.
A hobbikertésztől a nagygazdáig mindenki megtalálja a neki való terméket.
Pár figyelemfelkeltő adat
Összesen több mint 65 km hosszúságú szállítószalag található az elosztó központokban, 750.000 polcon 300.000 cikk érhető el.
Kiskereskedelmi bolthálózat
2006-ban indult el a KRAMP kiskereskedelmi hálózata Lengyelországban, ahol mára már 172 üzlet megnyitásáról adhatunk számot. 2011 óta úgynevezett franchise rendszerben Európa-szerte számos további bolt nyílt. Magyarországon 35 üzlet megnyitását tervezik.
Amikor a boltok kialakítási formája megszületett, a cél az volt, hogy a vásárló mindig ugyanazt az élményt, minőséget és kiszolgálást kapja. Így az üzletek kialakítása azonos formai jegyek alapján történik: 250, 350 vagy 450 négyzetméteres alapterületen. Tehát amikor a vásárló betér egy KRAMP franchise üzletbe, ugyanaz a kép és koncepció fogadja.
Mivel minden vásárlói igényt szeretnének kiszolgálni, ezért az átláthatóság kiemelt fontosságú, a vásárlói tér 3 jól elkülönülő zónára oszlik. Egyik oldalon az úgynevezett professzionális zóna, másik oldalon az univerzális termékek köre várja a vásárlókat, illetve középen kapnak helyet a szezonális és promóciós termékek.
Az üzletek elrendezése jól átlátható.
A 250 m2-es üzletekben átlagosan 4.000-es árucikk-készlet áll rendelkezésre, de emellett több mint 850.000-es cikk-készletből választhat a vásárló, amit 14 óráig leadott rendelés esetén másnap reggelre leszállítanak az üzletbe (amennyiben raktárkészleten van az áru).
A KRAMP cég neves márkák mellett kínálja a gyárival azonos minőségű KRAMP nevű termékeit, továbbá a GoPart és Farma szerepel saját márkái között, melyek jó ár-érték arányban kínálnak választási alternatívát.
Magyarországra a német és holland elosztó központok biztosítják a gördülékeny és gyors kiszállítást. Ezen túlmenően ki kell emelnünk azt a többszáz fős nemzetközi támogató csapatot, akik mindig készen állnak arra, hogy egy felmerülő műszaki kérdésben 15-20 percen belül választ adjanak, és információt szolgáltassanak bármely termék esetében.
|
(Szerző: Hornyák Ildikó, újságíró)
Kramp / West Farmer – Győr
Áruház cím: 9024 Győr, Práter utca 3.
Mobil: +36 70/318-5840
E-mail: info@westfarmer.hu
www.westfarmer.hu