Az Élelmiszerek Géntechnika Nélkül (VLOG) névre hallgató, ágazatközi németországi szervezet különböző vállalatok és magánszemélyek közössége, amely a GMO-mentes élelmiszer termelés előmozdítását tűzte ki céljául. Míg idehaza ez inkább állami szinten folyik, odakint az egyesülés tagjai között élelmiszergyártó és forgalmazó, illetve az azokhoz kapcsolódó vállalatok és személyek találhatók. A „Géntechnika nélkül“ pecséttel ellátott élelmiszerek mintegy 6.000 termékből álló csoportja Németországban nagy népszerűségnek örvend, ez év első négy hónapjában a forgalmuk 4,4 milliárd eurót tett ki a szupermarketekben, és folyamatosan növekvő tendenciát mutat. A fogyasztók a GMO-mentes élelmiszerekért hajlandók a hagyományos termékekhez viszonyítva átlagosan mintegy 20 százalékkal magasabb árat fizetni.

A VLOG a termékeinek további folyamatos és erőteljes forgalomnövekedésére számít – Fotó: Shutterstock

Az egyesülés a termékek tényleges génmentességét szigorúan ellenőrzi, és a fogyasztókat rendszeresen tájékoztatja azok tulajdonságairól és előnyeiről. A forgalom több mint ötven százalékát (2,44 milliárd eurót) a tejtermékek teszik ki, a második legnagyobb volument pedig a baromfi termékek adják, ami a tojással együtt 1,7 milliárd eurót jelent.