Ukrajna gyümölcsexportja a legutóbbi 4-5 évben folyamatosan növekszik, és ebben a szezonban – 191,9 millió dolláros értékkel – ötéves rekordmagasságba emelkedett, 9 százalékkal meghaladva az egy évvel korábbi mennyiséget – írja a freshplaza.de.

Ukrajna kénytelen volt olcsóbban adni a dióféléket a 2019-es év folyamán – fotó: Pexels

A kivitel jelentős részét ( mintegy 45 százalékát) a diótermésűek tették ki, amelyekből Ukrajna az USA és Mexikó után a világ harmadik legnagyobb exportőre, és az utóbbi 10 hónap alatt 47.200 tonnát értékesített külföldön, 86,4 millió dollár értékben.

Az ukrán diótermés fő vásárlóit Törökország, Görögország, Azerbajdzsán, Hollandia, Franciaország, Libanon, Bulgária, a középkelet-európai országok, Irak és Németország képezi. Ebben a szezonban Ukrajna kénytelen volt exportárait csökkenteni a világpiaci diókínálat növekedése miatt.

Ukrajna a dió mellett jelentős és folyamatosan növekvő mennyiségű bogyós-gyümölcsöt termeszt, amelyeket elsősorban fagyasztott formában szállít külföldre, főleg az EU tagországokba. A nemzetközi kereslet erőteljes növekedésének hatására az ukrán bogyós-gyümölcs export a legutóbbi szezonban a kétszeresére növekedett.